خبر

امکان نمایش NFTها در استوری‌های اینستاگرام

امکان نمایش NFTها در استوری‌های اینستاگرام

شرکت متا با استفاده از برنامه‌ی اسپارک ای‌آر، امکان نمایش NFT‌ها را به صورت آزمایشی در استوری‌های اینستاگرام فراهم می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، شرکت متا که اینستاگرام جزء زیر مجموعه‌های آن به شمار می رود، در روز چهارشنبه اعلام کرد که با استفاده از پلتفرم واقعیت افزوده‌ی اسپارک ای‌آر (Spark AR) امکان نمایش NFT‌ها را در استوری‌های اینستاگرام به صورت آزمایشی فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل این شرکت، مارک زاکربرگ، درباره این خبر گفت: «ما در حال آزمایش و توسعه‌ی این فناوری هستیم تا هنرمندان و سازندگان بیش‌تری در سراسر جهان بتوانند NFT‌های خود را در اینستاگرام نمایش دهند.» هم‌چنین، این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «پس از آن‌که در آینده‌ی نزدیک، بتوانیم این ویژگی را برای سازندگان منتخب NFT در ایالات متحده در فیس بوک نیز ارائه دهیم، سازندگان و مجموعه‌داران می‌توانند مجموعه‌های دیجیتالی خود را در فیس‌بوک و اینستاگرام به اشتراک بگذارند.»

زاکربرگ امکان پشتیبانی فیس بوک از NFTها را در آینده تایید کرد:

«ما به زودی این ویژگی را به فیس بوک نیز خواهیم آورد - البته، ابتدا این کار را به صورت آزمایشی با گروه کوچکی از سازندگان آمریکایی NFT شروع خواهیم کرد - تا همه‌ی افراد بتوانند در اینستاگرام و فیس بوک پست‌های مربوط به NFTها را به صورت متقابل برای یکدیگر ارسال کنند. هم‌چنین، با استفاده از اسپارک ای‌آر، به زودی NFT‌ها را در استوری‌های اینستاگرام آزمایش خواهیم کرد.»

شرکت متا

در ماه می، شرکت متا مجموعه‌ای دیجیتالی را منتشر کرد؛ این شرکت، این مجموعه را به عنوان «روشی کاملا جدید برای سازندگان و مصرف‌کنندگان جهت اشتراک‌گذاری NFT‌ها در اینستاگرام» معرفی کرد.

هم‌چنین، اوایل این هفته، شرکت متا اعلام کرد جهت ایجاد یک پیکره‌ی استاندارد برای متاورس، با دیگر شرکت‌های فناوری همکاری خواهد کرد. این گروه قصد دارد نسخه‌ی جدیدی برای وب ایجاد کند و ویژگی‌های مشترکی را برای وب 3 و متاورس به وجود بیاورد. برخی از شرکت‌هایی که به این طرح پیوسته‌اند عبارت هستند از ادوبی، اپیک گیمز، مایکروسافت، انویدیا و کوالکام. نکته‌ی جالب این است که در این گروه، خبری از اپل نیست.

متا تنها شرکتی نیست که به دنبال یکپارچه‌سازی خدمات خود با NFT است. این شبکه اجتماعی رقیب قدرتمندی به نام توییتر دارد که NFTها را از ماه ژانویه به پلتفرم خود اضافه کرده بود.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
پنجشنبه 2 تیر 1401 ساعت 12:09
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین