خبر

افزایش 300 درصدی توکن سلسیوس در یک هفته

افزایش 300 درصدی توکن سلسیوس در یک هفته

قیمت توکن سلسیوس، از 19 ژوئن تقریبا چهار برابر شده است؛ دلیل آن، شور و هیجانی بود که توسط معامله‌گران به پا شد. ولی این توکن هنوز در معرض خطر است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، قیمت توکن سلسیوس (CEL) از 0.67 دلار در 19 ژوئن (29 خرداد) به 1.59 دلار در 21 ژوئن (31 خرداد) افزایش یافت - این یعنی 180 درصد افزایش. بازار کریپتو نیز در همین مدت 12.37 درصد رشد داشته است.

این جهش صعودی پس از آن آغاز شد که تحلیلگر مستقلی با نام مستعار PlanC اعلام کرد، به هر فردی که ثابت کند شبکه‌ی سلسیوس توسط یک شخص ثالث مورد حمله قرار گرفته - که متعاقبا باعث به تعلیق درآمدن برداشت‌ها و نقل‌وانتقالات در این شبکه شده است - 20 میلیون دلار جایزه می‌دهد.

نمودار قمت سلسیوس

این مسئله باعث ایجاد جنجالی در توییتر شد و بسیاری از حساب‌های کاربری، هشتگ #CelShortSqueeze (شورت اسکوییز سلسیوس) را در بیوی خود قرار دادند؛ آن‌ها قصد داشتند سرمایه‌گذارانی را که معتقد به سقوط قیمت سلسیوس بودند، تحت فشار قرار دهند. شورت اسکوییز (فشار فروش استقراضی) هنگامی اتفاق می‌افتد که قیمت یک دارایی به شدت افزایش می‌یابد و معامله‌گرانی که با پیش‌بینی کاهش قیمت، وارد پوزیشن شورت شده‌اند، به شدت تحت فشار قرار می‌گیرند.

این هشتگ توییتری در ایالات متحده روند بالاتری داشت. بر اساس داده‌های گوگل ترندز، جستجوهای اینترنتی برای کلیدواژه‌ی «CEL short squeeze» نیز بین 12 تا 18 ژوئن به شدت افزایش یافتند.

جستجوی شورت اسکوییز سلسیوس در گوگل

ترند شدن این هشتگ و کلیدواژه باعث شد معامله‌گران به طور گسترده شروع به خریداری توکن‌های سلسیوس (CEL) کنند و قیمت آن را به شدت افزایش دهند.

بنابراین، سرمایه‌گذارانی که «وارد پوزیشن شورت» شده بودند، یعنی آن‌هایی که توکن را به‌ منظور خرید مجدد آن با قیمت پایین‌تر قرض گرفته و به فروش رسانده بودند، مجبور شدند آن را مجددا با قیمت بالاتر بخرند تا پوزیشن‌های نزولی خود را «پوشش دهند».

ولی با وجود افزایش قیمت چشمگیر توکن سلسیوس، این شرکت که سال گذشته بیش از 20 میلیارد دلار دارایی دیجیتال را تحت مدیریت داشت، اکنون در معرض خطر ورشگستگی قرار گرفته است. دلیل این مسئله نیز ناتوانی این شرکت در پرداخت سود بسیار بالایی است (تا 18٪) که باید به مشتریان سپرده‌گذار خود پرداخت کند.

از طرفی دیگر، با این‌که یک بریک‌اوت موفقیت‌آمیز می‌تواند توکن سلسیوس (CEL) را به تست 3.11 دلار هدایت کند، یک پولبک نیز به طور بالقوه می‌تواند قیمت آن را به سمت 0.34 دلار، یعنی حمایت محدوده فعلی - 73 درصد پایین‌تر از قیمت 21 ژوئن - کاهش دهد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 1 تیر 1401 ساعت 12:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین