خبر

واگرایی نزولی در نمودار شیبا اینو؛ آیا وقت فروش است؟

واگرایی نزولی در نمودار شیبا اینو؛ آیا وقت فروش است؟

قیمت شیبا اینو 31٪ افزایش یافت؛ ولی نتایج تحلیل تکنیکال نشان می‌دهند قیمت این کوین تحت یک واگرایی نزولی در نمودار، احتمالا اصلاح شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین کورا، شیبا اینو (SHIB) همراه با چندین آلتکوین دیگر، پس از مدتی برای نخستین بار رشد مناسبی را از خود نشان داد، و قیمت خود را اندکی افزایش داد. با این حال، به نظر می‌رسد این حرکت صعودی در نزدیکی یک سطح مقاومت متوقف شده باشد؛ بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که این مسئله در نهایت منجر به اصلاح قیمت شیبا اینو خواهد شد.

قیمت شیبا اینو (SHIB) در 21 ژوئن (31 خرداد)، تا 31 درصد افزایش یافت. آلتکوین‌های دیگری مانند سینتتیکس (SNX)، استورج (STORJ) و دوج کوین (DOGE) نیز در این دوره افزایش یافتند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) شیبا اینو کف‌های بالاتری را ایجاد کرد؛ با این حال، قیمت شیبا اینو بین 12 می (22 اردیبهشت) تا 13 ژوئن (23 خرداد) کف‌های پایین‌تری را ایجاد کرده است - این یعنی یک واگرایی صعودی. این همان چیزی است که باعث افزایش قیمت شیبا اینو شد. با وجود این، این حرکت صعودی اکنون از دو جهت با تهدید مواجه است.

قیمت شیبا اینو تلاش می‌کند از مانع 0.0000104 دلاری عبور کند. عدم موفقیت در عبور از این مانع می‌تواند باعث کاهش 17 درصدی آن به حدود 0.0000095 دلار شود. در همین حال، شیبا اینو بین 30 می (9 خرداد) تا 21 ژوئن (31 خرداد) سقف‌های پایین‌تری ایجاد کرد، ولی شاخص قدرت نسبی سقف‌های بالاتری را نشان داد.

این وضعیت بین قیمت و RSI یک واگرایی نزولی ایجاد می‌کند؛ این مسئله نشان می‌دهد باید منتظر یک حرکت نزولی 17 درصدی، و به طور کلی یک اصلاح قیمت برای شیبا اینو باشیم. بنابراین، سرمایه‌گذاران باید حرکات قیمت شیبا اینو را در روز جاری به خوبی زیر نظر داشته باشند.

نمودار شیبا اینو

با این‌که روند قیمت شیبا اینو در حال حاضر صعودی به نظر می‌رسد، سرمایه‌گذاران باید به شاخص قدرت نسبی آن در نمودار 4 ساعته توجه زیادی داشته باشند. یک واگرایی نزولی روی این اندیکاتور ایجاد شده است که نشان می‌دهد یک اصلاح قیمت پیش روی شیبا اینو خواهد بود. اگر امروز قیمت این کوین در بالای سطح 0.0000104 دلار بسته شود، می‌تواند تا 33 درصد افزایش یافته و به 0.0000139 دلار برسد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 1 تیر 1401 ساعت 11:33
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین