خبر

کاهش 45 درصدی قیمت آوالانچ در یک ماه

کاهش 45 درصدی قیمت آوالانچ در یک ماه

آوالانچ حمایت 14.80 دلاری را تست کرد؛ عملکرد برنامه‌های غیرمتمرکز این شبکه نسبت به رقبای خود ضعیف‌تر شده است. این مسئله نشان‌دهنده‌ روند نزولی بیش‌تر است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، قیمت آوالانچ (AVAX) طی 30 روز گذشته 45 درصد کاهش یافت؛ هم‌زمان، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز 29 درصد کاهش یافته است.

علی‌رغم رکود اخیر در بازار کریپتو، این پلتفرم غیرمتمرکز (DApp) هم‌چنان به عنوان یکی از بازیگران برجسته‌‌ی بازار به شمار می‌رود و از نظر سپرده‌های مربوط به قرارداد هوشمند و آدرس‌های فعال در رتبه‌ی بالایی قرار دارد. با این حال، عملکرد ضعیف قیمت این توکن باعث شده است، سرمایه‌گذاران در خصوص استفاده از این شبکه تردید و نگرانی داشته باشند.

نمودار قیمت آوالانچ

فروش گسترده‌ی دارایی‌های پرریسک باعث شد آوالانچ (AVAX) چندین بار حمایت 14.80 دلاری را تست کند؛ ارزش بازار کنونی این ارز دیجیتال 4.8 میلیارد دلار است. هم‌چنین ارزش قفل شده‌ی این شبکه 3.2 میلیارد دلار است.

برای مقایسه، کارمزدهای شبکه‌ی سولانا (SOL) فوق‌العاده پایین است؛ ارزش کل قفل شده‌ی سولانا 2.1 میلیارد دلار است. با وجود این، ارزش بازار توکن سولانا 12.9 میلیارد دلار است - تقریبا 3 برابر بیش‌تر از ارزش آوالانچ در سطح قیمت 14.8 دلار.

البته، عملکرد اولیه‌ی برنامه‌ی غیرمتمرکز آوالانچ ظرف 60 روز گذشته تقویت شده، زیرا ارزش کل قفل شده‌ی این شبکه به 184 میلیون توکن AVAX افزایش یافته است. این مسئله نشان می‌دهد که حتی با سقوط قیمت آوالانچ (AVAX)، سرمایه‌گذاران توکن‌های خود را از برنامه‌های غیرمتمرکز آن خارج نکردند.

ارزش کل قفل شده شبکه آوالانچ

ارزش کل قفل شده‌ی شبکه آوالانچ عملا ظرف دو ماه 35 درصد رشد کرده است. به عنوان مقایسه، ارزش کل قفل شده‌ی اتریوم 10٪ افزایش یافته، در حالی که بی‌ان‌بی چین (BnB Chain) در همین دوره با کاهش 14 درصدی مواجه شده است.

برای آن‌که مطمئن شویم آیا افزایش ارزش کل قفل شده‌ی شبکه آوالانچ می‌تواند امیدوارکننده باشد یا خیر، باید معیارهای استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز را تحلیل کنیم. البته برخی از این برنامه‌ها، مانند بازی‌ها و مارکت‌ها، به سپرده‌های زیادی نیاز ندارند، بنابراین این معیار ممکن است در این موارد نتیجه‌ی صحیحی به دست ندهد.

داده‌های 30 روزه برنامه‌های غیرمتمرکز آوالانچ

بر اساس داده‌های موجود در جدول بالا، میزان تعامل آدرس‌های شبکه آوالانچ با برنامه‌های غیرمتمرکز در 21 ژوئن نسبت به ماه قبل 42 درصد کاهش یافته است. برای مقایسه، بی‌ان‌بی چین نیز با کاهش 16 درصدی میزان کاربران مواجه شده است؛ هم‌زمان، پولیگان نیز شاهد کاهش 29 درصدی بوده است.

علی‌رغم آن که ارزش کل قفل شده‌ی آوالانچ نسبت به رقبا بهتر بوده است، کاهش میزان استفاده از این شبکه نگران‌کننده است. به عنوان مثال، تعداد آدرس‌های فعال تریدر جو (Trader Joe) 93130 است، در حالی که برنامه‌ی غیر متمرکز کوییک سوآپ شبکه‌ی پولیگان که دارای 161،040 کاربر فعال است.

داده‌های بالا نشان می‌دهند آوالانچ در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد؛ و به همین خاطر است که قیمت AVAX ظرف 30 روز 45 درصد سقوط کرده. احتمالا تا زمانی که معیارهای استفاده از شبکه‌ی آوالانچ، به‌ ویژه تعداد آدرس‌های فعال آن بهبود نیابند، سرمایه‌گذاران نسبت به سطح حمایت 14.80 دلاری نیز دچار شک و تردید خواهند بود.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 1 تیر 1401 ساعت 10:15
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین