خبر

طلا راضی از محدودیت

طلا راضی از محدودیت

در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اعلام نتیجه سیاست‌های پولی هستند، طلا امروز در آسیا کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، طلا صبح چهارشنبه در آسیا کاهش یافت زیرا دلار آمریکا در آستانه شهادت دو روزه رئیس فدرال رزرو ایالات متحده که سرمایه‌گذاران انتظار دارند سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست‌های پولی جستجو کنند، کاهش یافت.

معاملات آتی طلا تا ساعت 23:43 به وقت شرقی (3:43 بامداد به وقت گرینویچ) با 0.42 درصد کاهش به 1831.10 دلار رسید. دلار که به طور معمول معکوس به طلا حرکت می‌کند، صبح چهارشنبه افزایش یافت و تقاضا برای شمش بدون بازده را کاهش داد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد OANDA به رویترز گفت: «طلا در حال حاضر از معامله معکوس نسبت به دلار آمریکا در یک محدوده جانبی راضی است، و ما برای تغییر آن، به حرکت جهت‌دار بزرگ دلار آمریکا نیاز داریم.»

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، بعداً در روز شهادت دو روزه خود را در کنگره آغاز خواهد کرد و سرمایه‌گذاران به دنبال یافتن سرنخ‌های بیشتری در مورد اینکه آیا فدرال رزرو مجدداً نرخ بهره را 75 واحد پایه افزایش خواهد داد یا خیر، خواهند بود.

«اگر پاول امشب تندخو باشد، با افزایش دوباره بازدهی، می‌توانیم شاهد افزایش دوباره دلار آمریکا باشیم. که طلا را پایین‌تر می‌برد. در غیر این صورت، کمترین تأثیر پیش‌بینی می‌شود.»

با این حال، نگرانی از رکود اقتصادی همچنان بر بازار فشار می‌آورد و ایلان ماسک، مدیر اجرایی این شرکت هشدار داد که ایالات متحده به سمت رکود پیش می رود.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، با نگاهی به آینده، طلای نقدی ممکن است حمایت 1821 دلار در هر اونس را آزمایش کند، که البته با شانس خوبی برای شکستن به زیر این سطح و سقوط به 1812 دلار همراه خواهد بود.

در سایر فلزات گرانبها، نقره 1.60 درصد سقوط کرد. پلاتین 0.75 درصد سقوط کرد در حالی که پالادیوم 1.22 درصد کاهش یافت.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 1 تیر 1401 ساعت 09:50
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین