خبر

کره جنوبی توسعه‌دهندگان ترا را ممنوع‌الخروج کرد

کره جنوبی توسعه‌دهندگان ترا را ممنوع‌الخروج کرد

دادستانی کره جنوبی برای انجام تحقیقات گسترده درباره‌ی تخلفات شرکت ترافرم لبز، افراد مرتبط با این شرکت را ممنوع‌الخروج کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از دیلی کوین، جامعه‌ی کریپتو تحولات لونا را به دقت زیر نظر دارد تا ببیند ماجرای ترافرم لبز و فهرست بلندبالای افرادی که در لیست متهمان قرار دارند، چگونه پیش می‌رود. در حالی که تحقیقات هنوز ادامه دارد، دادستانی کره جنوبی برای جلوگیری از فرار توسعه‌دهندگان سابق ترا از کشور، آن‌ها را ممنوع‌الخروج کرده است.

ممنوعیت خروج آن‌ها از کشور توسط تیم تحقیقات مشترک جرایم مالی و اوراق بهادار دادستانی منطقه در روز دوشنبه 30 خرداد اعلام شد.

اکنون با توجه به ممنوع‌الخروج بودن افراد متخلف از کره‌ی جنوبی، دادستانی این کشور می‌تواند تحقیقات خود را انجام داده، حکم بازرسی را صادر و برای افراد دخیل در این پرونده نیز احضاریه صادر کند. چهره‌ی کلیدی و مدیر عامل ترافرم لبز، دو کوآن، در حال حاضر در سنگاپور اقامت دارد؛ این مسئله می‌تواند روند تحقیقات قانونی را برای مسئولان کره‌ی جنوبی با چالش مواجه کند. از سوی دیگر، اقدام دادستانی کره‌ی جنوبی می‌تواند به باطل شدن پاسپورت دو کوآن منجر شود؛ در این صورت، امکان بررسی جامع‌تری در خصوص مدیر عامل این شرکت فراهم می‌شود.

دانیل هونگ، یکی از توسعه‌دهندگان سابق ترا به این اقدام در توئیتر واکنش نشان داد و گفت، «این‌که با توسعه‌دهندگانی نظیر خودش به‌عنوان مجرم بالقوه رفتار می‌شود، بسیار ظالمانه و غیرقابل قبول است».

وی مدعی است که هیچ یک از افراد مرتبط با شرکت ترا - که اکنون ممنوع‌الخروج شده‌اند - اخطاری دریافت نکرده‌اند و «این ممنوعیت خروج از کشور شامل افرادی شده است که بیش از دو سال پیش - در سال 2019/2020 - ترافرم لبز را ترک کرده‌اند».

مدیران شرکت ترافرم لبز به فرار مالیاتی متهم شده‌اند. مقامات کره جنوبی میزان تخلفات مالیاتی این شرکت را 80 میلیون دلار برآورد کرده‌اند. دو کوآن پیش‌تر گفته بود که این شرکت هیچ بدهی مالیاتی معوقه‌ای در کره جنوبی ندارد.

موضوعی که اخیرا فاش شده و باعث ایجاد بحث و جدل‌های فراوان و افزایش سوء‌ظن به مدیران این شرکت شده، این است که دفاتر ترافرم لبز در بوسان و سئول چند روز قبل از سقوط ترا یو‌اس‌دی و و لونا، بسته شده بودند. دو کوآن ادعا می‌کند که تعطیلی این دو دفتر«کاملا تصادفی» بوده و ارتباطی به تحقیقات مقامات مالیاتی کره‌ی جنوبی ندارد؛ هم‌چنین، طبق ادعای وی، سفرش به سنگاپور نیز یک تصمیم شخصی و از پیش‌ برنامه‌ریزی‌شده بود.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت 14:01
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین