خبر

طلا، مغبون محزون!

طلا، مغبون محزون!

طلا امروز در باند معاملاتی باریک و منطقه خنثی 1835 دلاری معامله شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، طلا در روز سه‌شنبه به تلاش خود برای به دست آوردن هر گونه کشش معنی‌داری ادامه داد و برای دومین روز متوالی در یک باند معاملاتی باریک محصور ماند. XAU/USD بین سودهای خفیف/زیان‌های جزئی در اوایل جلسه اروپا مشاهده شد و آخرین بار در منطقه خنثی، در 1,835 دلار، درست زیر SMA بسیار مهم 200 روزه معامله شد.

انگیزه ریسک - همانطور که با لحن کلی مثبت در بازارهای جهانی سهام نشان داده شد - یک عامل کلیدی بود که به عنوان یک باد مخالف برای طلای امن عمل کرد. جدای از این، افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده بیشتر به محدودکردن روند صعودی فلز زرد بدون بازده کمک کرد. به نظر می‌رسد بازارها متقاعد شده‌اند که بانک مرکزی ایالات متحده به مسیر سختگیرانه سیاست تهاجمی خود برای مبارزه با تورم سرسختانه پایبند خواهد بود. این به نوبه خود به بازده اوراق قرضه ایالات متحده کمک کرد تا افت اصلاحی پس از FOMC را از بالاترین سطح یک دهه متوقف کند.

فلز زرد بدون بازده
با این حال، دلار آمریکا برای جذب خریداران تلاش کرد و در عوض تحت فشار علائمی قرار گرفت که نشان می‌دهد در آینده قابل پیش‌بینی هیچ اتفاق نظری برای افزایش 100 واحدی نرخ بهره وجود نخواهد داشت. کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز یکشنبه گفت که او «همه چیز» را برای کاهش تورم آماده کرده است و آماده افزایش دیگر نرخ بهره به میزان 75 واحد در ماه ژوئیه است، اگرچه سناریوی شدیدتر افزایش 100 واحدی در ثانیه را رد کرد. این به عنوان تنها عاملی تلقی می‌شد که مقداری از طلای دلاری را حمایت می‌کرد و به محدودکردن روند نزولی، حداقل در حال حاضر، کمک کرد، و این امر احتیاط را برای معامله‌گران نزولی تضمین می‌کند.

پس‌زمینه ترکیبی بنیادی ممکن است معامله‌گران را از شرط‌بندی‌های جهت‌دار تهاجمی قبل از شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در چهارشنبه و پنج‌شنبه باز دارد. در همین حال، معامله‌گران در روز سه‌شنبه از انتشار داده‌های فروش خانه موجود از ایالات متحده سرنخ خواهند گرفت. این، همراه با بازده اوراق قرضه ایالات متحده، بر پویایی قیمت دلار تأثیر خواهد گذاشت. جدای از این، معامله‌گران از احساسات ریسک بازار گسترده‌تر برای گرفتن فرصت‌های کوتاه‌مدت در اطراف طلا سرنخ می‌گیرند.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت 13:59
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین