خبر

یورو، اندکی به جلو

یورو، اندکی به جلو

با توجه به اینکه شاخص دلار با 0.3% کاهش به 105.09 رسید، یورو امروز جهشی 0.55 درصدی را تجربه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، دلار نزدیک به اوج 20 ساله خود در روز چهارشنبه و پیش از نتیجه نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو که در آن بازارها با افزایش بیش از حد 75 واحد پایه نرخ بهره قیمت‌گذاری می‌کنند، حفظ شد زیرا سیاست‌گذاران تلاش می‌کنند تورم را مهار کنند.


اما یورو زمانی جهش یافت که شورای حاکم ECB اعلام کرد روز چهارشنبه جلسه‌ای اضطراری برای بحث در مورد فروش اخیر در بازارهای اوراق قرضه دولتی برگزار خواهد کرد که برای مدت کوتاهی باعث انحراف توجه معامله‌گران قبل از نشست پربیننده فدرال رزرو شد.


پس از اعلام این نشست، که بعد از افزایش فاصله بین بازده آلمان و کشورهای مقروض جنوبی، به ویژه ایتالیا، به بالاترین حد خود در بیش از دو سال اخیر رسید، واحد پول رایج اروپا در برابر دلار تا 0.55 درصد افزایش یافت و به 1.0475 دلار رسید. .

ری آتریل، رئیس استراتژی FX در NAB گفت: «من تصور می‌کنم که این مربوط به انفجاری است که در این هفته در اسپردهای پیرامونی اروپا مشاهده کردیم، که ECB در جلسه هفته گذشته شورا بدون اینکه هیچ تعهدی بدهد در مورد آن صحبت کرد. این یک وزن برای یورو در این هفته بوده است، اما من حدس می‌زنم که فدرال رزرو به راحتی می‌تواند هر چیزی را که یورو جذب می‌کند از بین ببرد.»

نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو اواخر روز چهارشنبه به پایان می‌رسد و بازارها با افزایش بیش از حد 75 واحد پایه نرخ بهره قیمت‌گذاری می‌کنند زیرا سیاست‌گذاران در تلاش برای مهار تورم افسارگسیخته هستند.

یورو بالاتر به این معنی است که شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر همتایان اصلی اندازه می‌گیرد، با 0.3% کاهش به 105.09 رسید.

دلار آمریکا در چند ماه گذشته با توجه به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بیشتر از سایر بانک‌های مرکزی بزرگ دیگر در حال افزایش بوده است و در هفته‌های اخیر به دلیل ترس از تأثیرات اقتصادی ناشی از تشدید انقباض شرایط مالی، موقعیت خود را به عنوان پناهگاه‌ امن حفظ کرد. اما با چنین افزایش نرخ بهره بزرگی که قبلاً انتظار می‌رفت، دلار ممکن است پس از تصمیم فدرال رزرو برای افزایش بیشتر تلاش کند.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 25 خرداد 1401 ساعت 13:10
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین