خبر

بهبودی حال یورو/دلار

بهبودی حال یورو/دلار

با توجه به اینکه شاخص دلار به بالاترین حد خود در چندسال اخیر رسید، جفت ارز یورو/دلار امروز بهبود یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، پس از نزول مختصر به زیر 1.0400 در روز دوشنبه و توجه به آزمون پایین‌ترین سطح سالانه قبلی در منطقه 1.0350 در حالی که شاخص دلار (DXY) به بالاترین حد خود در چند سال اخیر رسید، یورو/دلار (EUR/USD) در روز سه‌شنبه بهبود معقولی را تجربه کرد. این جفت آخرین بار در منطقه 1.0450 معامله شد که با حدود 0.4% افزایش در روز، که با انتظارات بررسی احساسات اقتصادی ZEW آلمان در ماه ژوئن که در صبح اروپا منتشر شد، مغایرت داشت.

به نظر می‌رسد که یورو از سخنان جنگ‌طلبانه بانک مرکزی اروپا سود می‌برد، به طوری که کلااس نات، رئیس بانک مرکزی هلند و عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا، پیش از این به چشم‌انداز افزایش بیش از 25 واحدی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ماه آینده اشاره کرده بود «اگر شرایط مانند امروز باقی بماند. در واقع، با توجه به اینکه بازارها به سرعت به سمت افزایش قیمت 25 واحدی بیشتر از سوی فدرال رزرو در این چهارشنبه از زمان تورم داغ جمعه گذشته در ایالات متحده حرکت کرده‌اند، دلیلی وجود ندارد که آنها در ماه آینده به سمت افزایش 50 واحدی قیمت از سوی بانک مرکزی اروپا حرکت نکنند.»

از نظر رویدادهای تقویم برای باقی روز، داده‌های تورم قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI) در ساعت 1230GMT در چارچوب نگرانی‌های مداوم در مورد تورم دائمی بالا ارزش دیده‌بانی را دارد. در همین حال، سخنرانی ایزابل اشنابل، سیاستگذار بانفوذ بانک مرکزی اروپا در ساعت 17:00 به وقت گرینویچ درباره موضوع تجزیه منطقه یورو، در زمینه افزایش اخیر نرخ بهره آلمان-ایتالیا (که در روز دوشنبه از 250 واحد در ثانیه فراتر رفت) جالب خواهد بود.

پیش از رویدادهای کلان کلیدی در اواخر این هفته، عاقلانه‌تر آن است که معامله‌گران هیچ حرکت بزرگی را در هر دو جهت دنبال نکنند. چشم‌انداز نزولی مجدد در دارایی‌های ریسکی ناشی از ترس‌های انقباض بیشتر بانک مرکزی، که تمایل دارد بر یورو/دلار آمریکا تاثیر بگذارد (زیرا دلار به عنوان یک ارز امن در نظر گرفته می‌شود) می‌تواند این جفت ارز را به پایین‌ترین سطح سالانه زیر 1.0350 برساند.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت 17:00
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین