خبر

بیت‌کوین برتر از آلت‌کوین‌ها ظاهر شده است. چرا؟

بیت‌کوین برتر از آلت‌کوین‌ها ظاهر شده است. چرا؟

طبق داده‌های موجود، شاخص دامیننس یا تسلط بیت‌کوین افزایش یافته است و این احتمالا دلیلی بر برتری بیت‌کوین در روند قیمتی خود است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از اف‌ایکس استریت، بازار ارزهای دیجیتال در سطوح پایینی معامله می‌شود، مخصوصا آلت‌کوین‌ها که از افت شدیدی رنج می‌برند که از بیت‌کوین نیز وخیم تر است.دلیل اصلی این اتفاق، بیت‌کوین است. شاخص تسلط بیت‌کوین در حال شکل گرفتن است، در حالی که شاخص تسلط آلت‌کوین‌ها در حال کاهش است. یک حرکت معکوس و افزایشی در این روند نزولی در حال شکل گرفتن است و این اتفاق، دلیلی بر شکل گرفتن روند نزولی در بازار آلت‌کوین هاست.

اگر نگاهی به نمودار مقایسه‌ای روزانه بیت کوین/آلتکوین، که نسبت تسلط بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها را نشان می‌دهد، بیندازیم، می‌توانیم به طور واضحی ملاحظه کنیم که این شاخص به طور تکانه‌ای از سطوح پایینی خود در حال فاصله گرفتن است. در فرضیه امواج الیوت، می‌توانیم انتظار تکانه 5 موجی را داشته باشیم، پس به نظر می‌رسد که شاخص دامیننس(سلطه) بیت‌کوین در هفته ها/ماه های پیش رو بالاتر می‌رود.

نمودار مقایسه بیت‌کوین/آلتکوین

نمودار دیگری که شاخص بیت‌کوین را قوی‌تر از آلت‌کوین‌ها نشان می‌دهد، ETH/BTC است. همانطور که ملاحظه می‌کنید، ETH/BTC به دلیل تسلط بیت‌کوین در حال کاهش است و از دیدگاه موج الیوت، پس از الگوی صاف اصلاحی اخیر A-B-C در موج (B)/(2)، همچنان ظرفیت کاهش بیشتر وجود دارد. بنابراین، ETH/BTC اکنون به سمت موج C یا حتی موج 3 در حال سقوط است و امکان دارد که تا منطقه 0.059-0.050 نیز پایین بیاید.

نمودار مقایسه بیت‌کوین/اتریوم

بنابراین در کل انتظار داریم که با رشد شاخص تسلط یا دامیننس، بیت‌کوین اولین رمزارزی باشد که حرکت معکوس مثبت را تجربه کند.

نویسنده: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز
چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت 14:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین