خبر

پیش‌بینی قیمت‌های بیت‌کوین، اتریوم و ریپل

پیش‌بینی قیمت‌های بیت‌کوین، اتریوم و ریپل

بیت‌کوین، اتریوم و ریپل تقریبا روند مشابهی را طی می‌کنند؛ بیت‌کوین باید به کف دامنه برسد تا بتواند جهش خوبی داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از اف‌ایکس استریت، قیمت بیت‌کوین بدون هیچ گونه سوگیری یا جهت گیری فوری در حال افزایش است. با این حال، در یک تایم فریم طولانی‌تر، همه‌ی شرایط، نزولی به نظر می رسد. صرف نظر از این امر، سرمایه‌گذاران می‌توانند انتظار داشته باشند که بیت‌کوین سطوح کلیدی را پشت سر بگذارد و به آلت‌کوین‌هایی مانند اتریوم و ریپل اجازه دهد تا روند صعودی را آغاز کنند.

قیمت بیت‌کوین آماده حرکت است

قیمت بیت‌کوین منطقه تقاضای 15 دقیقه‌ای را علامت گذاری کرد و از 30,336 دلار به 30,757 دلار رسید و روند را معکوس کرد. این حرکت منجر به کاهش 6 درصدی شد که بالاترین قیمت روز دوشنبه را 30659 دلار و پایین‌ترین قیمت دوشنبه را با 28820 دلار، ثبت کرد.

سرمایه‌گذاران باید منتظر بمانند که بیت‌کوین به سطح پایینی دامنه‌ی 28,575 تا 31,493 دلاری برسد. این حرکت باعث می‌شود تا نقدینگی کافی برای حرکت بازگشتی صعودی فراهم شود. در این حالت، بیت‌کوین به قله 30,759 دلاری می‌رسد. در ادامه بیت‌کوین می‌تواند به حد بالایی دامنه در 31,493 دلار برسد.

نمودار ساعتی بیت‌کوین

در حالی که شرایط برای بیت‌کوین صعودی به نظر می‌رسد، شکست نزولی از کف 28,574 دلاری، راه را برای بیت‌کوین در جهت رسیدن به کف 27,708 دلاری باز می‌کند. بسته شدن کندل 4 ساعته در پایین این سطح، سناریوی صعودی را باطل خواهد کرد و می‌تواند باعث بازدید بیت‌کوین از کف قیمتی 25,333 دلاری شود.

اتریوم در دردسر مشابه

قیمت اتریوم با مانع 1,986 دلاری در کلنجار است، عبور سریع از بالای این مانع می‌تواند نشانگر این باشد که خریداران در حال مسلط شدن به شرایط هستند. با این حرکت، اتریوم می‌تواند به رشد خود ادامه دهد و قله دامنه در 2,168 دلار را از میان بردارد.

در حالی که این حرکت شگفت آور است، قیمت اتریوم می‌تواند بالاتر برود و سطح مقاومتی هفتگی در 2,199 دلار را باز هم آزمایش کند. این مانع جایی است که احتمالا اتریوم روند صعودی خود را متوقف می‌کند. در یک سناریوی صعودی خیلی قوی، این توکن قرارداد هوشمند می‌تواند به 2,541 دلار برسد، که به معنای رشد 28 درصدی خواهد بود.

نمودار ساعتی اتریوم

از طرفی دیگر، اگر اتریوم یک کندل 4 ساعته در پایین 1,904 دلار ببندد، کف‌های پایین تری ایجاد خواهد شد و سناریوی صعودی باطل می‌شود.این اتفاق، منجر به سقوط اتریوم به سطح حمایتی هفتگی در 1,730 دلار خواهد شد.

قیمت ریپل در روند نزولی

ریپل کف قیمتی خود را در 0.398 دلار ایجاد کرده است و این سطح را سه بار در طول 9 روز گذشته ثبت کرده است. همانطور که در نمودار مشاهده می‌کنید، قله های نزولی ایجاد شده است.  از وصل کردن این قله‌ها به هم دیگر، مثلث نزولی ایجاد شده است.

این الگوی تکنیکال که با اندازه گیری فاصله اولین قله و کف و شکست بیرونی در 0.398 دلار به دست آمده است، پیش‌بینی می‌کند که ریپل 13 درصد سقوط می‌کند. بنابراین، بسته شدن کندل 4 ساعته در پایین این سطح، روند صعودی را شکل می‌دهد.

نمودار ساعتی ریپل

بسته شدن کندل 4 ساعته در پایین 0.371 دلار نشان دهنده این است که خریداران کنترل را در دست ندارند و سناریوی صعودی باطل می‌شود. در این حالت، ریپل می‌تواند باز هم کاهش یابد و سطح حمایتی در 0.345 دلار را آزمایش کند.

نویسنده: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز
سه شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 15:00
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین