خبر

۱۳ ایده‌ی جالب برای تغییر دکوراسیون خانه با کمک قفس پرنده

۱۳ ایده‌ی جالب برای تغییر دکوراسیون خانه با کمک قفس پرنده

قفس پرندگان وسیله‌ی جذابی است که با کمک آن می‌توانید به دکوراسیون خانه رنگ و بوی تازه‌ای ببخشید. قرار دادن گیاهان مختلف در آن، استفاده از رنگ‌های متنوع و تزئین قفس با مهره‌ها و کریستال‌ها راه‌هایی هستند که قفس را به یک وسیله‌ی دکوراتیو زیبا تبدیل می‌کنند. همچنین با قرار دادن چند شمع در قفس، استفاده از لامپ‌هایی با نور زرد و گرم و یا قرار دادن آن‌ها در مسیر نور طبیعی می‌تواند فضا را رویایی و رمانتیک کند.

اگر به اندازه‌ی کافی علاقه‌تان را نسبت به قفس پرندگان برانگیختیم وقت آن رسیده که به سراغ روش استفاده از آن برویم. در این مطلب از دیجی‌کالا مگ قرار است راه و روش تغییر دکوراسیون خانه با کمک قفس پرندگان را یاد بگیریم.

۱. یک گلدان را در قفس پرنده قرار دهید

یک گلدان را در قفس پرنده قرار دهید

گیاهی مثلا ساکولنت که نسبت به تغییر شرایط مقاوم است یا گیاهان رونده مثل یاس، پیچک یا پوتوس هم می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای انتخاب باشد. با رشد گیاه و پیچیدن ساقه‌ها به میله‌های قفس، یا آویزان شدن ساقه‌ها از قفس شما یک گلدان آویز زیبا، به زیبایی گلدان‌هایی در قصه‌های هزار و یک شب، خواهید داشت.

  • اگر قفس پرنده را آویزان می‌کنید باید آن را در قسمتی قرار دهید که بتوانید به راحتی زیر آن را باز کرده و گیاه را آبیاری کنید. 
  • شما می‌توانید چند گیاه آپارتمانی مختلف را در قفس در کنار هم قرار دهید تا نتیجه‌ی کار چیزی شبیه به تراریوم باشد.
  • اگر تعداد زیادی قفس و لانه‌ی پرنده‌ی چوبی دارید آن‌ها را روی یک دیوار نصب کنید تا جلوه‌ی بهتری داشته باشند و فضای خانه یا تراس شما را به یک باغ شبیه کنند.

۲. برای دکوراسیون سالن عقد یا عروسی از قفس استفاده کنید

برای دکوراسیون سالن عقد یا عروسی از قفس استفاده کنید

می‌توانید چندین قفس پرنده‌ی زیبا را پر از گل‌های مختلف کرده و در سالن قرار دهید. شما می‌توانید ترکیب گل‌هایی مثل رز و گل‌های آویز را در قفس قرار داده و در اطراف محل عقد و روی میز مهمان‌ها قرار دهید. 

  • گل رز، گل صد تومانی، گل ادریسی و گاردنیا گزینه‌های مناسبی برای این کار هستند. ساقه‌های محکم این گل‌ها به راحتی به میله متصل شده و شکل خود را از دست نمی‌دهند.
  • یک دسته شکوفه را در مرکز قفس قرار دهید و چند شاخه شکوفه را به میله‌ها بچسبانید. سپس چند برگ بزرگ را در فضای باقی‌مانده در قفس بگذارید تا یک قفس دکوراتیو مینیمال داشته باشید.
  • اگر برای مهمان‌های خود کارت دعوت می‌فرستید می‌توانید قفس‌های کوچک را با گل تزئین کنید، کارت را در آن قرار دهید و برای مهمان‌ها ارسال کنید.

۳. قفس را متناسب با دکوراسیون رنگ کنید

قفس را متناسب با دکوراسیون رنگ کنید

قفس را با اسپری رنگ متالیک طلایی، نقره‌ای یا مسی رنگ کنید تا ظاهری کلاسیک به خود بگیرد. بهتر است برای رنگ کردن قفس را روی روزنامه قرار دهید تا زمین رنگی نشود. سپس از زاویه‌های مختلف رنگ را اسپری کنید که همه‌ی قسمت‌های آن یک‌دست رنگ شود. اگر لازم شد قفس را باز کنید تا به خوبی داخل آن هم رنگ شود. 

  • اگر می‌خواهید ظاهر قفس خیلی قدیمی به نظر نرسد از لاک زنگ مصنوعی استفاده کنید.
  • اگر دوست ندارید از رنگ متالیک استفاده کنید از یک رنگ متناسب و هماهنگ با دکوراسیون خانه‌ی خود استفاده کنید. رنگ‌های مات، پاستلی و لطیف هم برای قفس پرنده مناسب هستند. مثلا اگر دکوراسیون داخلی شما قهوه‌ای و آبی است قفس را با اسپری نیلی رنگ کنید تا به فضا عمق بیشتری ببخشد.

۴. قفس کلاسیک بسازید

قفس کلاسیک بسازید

قفس را با رشته‌های مروارید بپیچید تا دکوری متفاوت داشته باشید. یک رشته مروارید را از بالای قفس وارد کرده و بگذارید آویزان بماند. چند رشته هم از بین میله‌ها رد کنید تا اطراف قفس هم با مروارید تزئین شود. اگر دوست داشتید می‌توانید چند مدل مهره یا کریستال دیگر هم به مرواریدها اضافه کنید تا قفس زیباتر شود.

  • برای آویزان کردن قفس از یک رشته مروارید استفاده کنید و در قفس یک شمع روشن کنید. از این ترکیب می‌توانید برای دکوراسیون عروسی، جشن سالگرد یا جشن تولدهای خاص استفاده کنید.
  • به جای مروارید می‌توانید از رشته‌های رز یا انگور مصنوعی برای تزیین قفس استفاده کنید. در این قفس‌ها هم می‌توانید شمع یا چراغ روشن کنید و برای دکوراسیون بالکن، تراس، حیاط یا باغ از آن‌ها استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید قفسی که با مروارید و مهره تزیین شده است را در خانه آویزان کنید بهتر است در آن چند وسیله‌ی عتیقه، مجسمه، کتاب‌های کوچک یا گیاهان خاص قرار دهید.

۵. با قفس پرنده یک فضای قدیمی بسازید

با قفس پرنده یک فضای قدیمی بسازید

اگر وسایل عتیقه و آنتیک قدیمی جمع می‌کنید یا به وسایلی که ظاهر قدیمی دارند علاقه دارید می‌توانید چند وسیله‌ی کوچک را در قفس پرنده قرار دهید. قفس شبیه به جعبه‌های موزه می‌تواند وسایل شما را در خود محافظت کرده و به نمایش بگذارد. مثلا یک قاب عکس قدیمی را همراه با چند مجسمه، فنجان چینی قدیمی و یک ساعت رومیزی کلاسیک در قفس قرار دهید و به گوشه‌ی دیوار آویزان کنید.

۶. کتاب‌های قدیمی را در قفس قرار دهید

کتاب‌های قدیمی را در قفس قرار دهید

چند کتاب قدیمی را در قفس روی هم به ترتیب از بزرگ تا کوچک بچینید. اگر فضای داخلی قفس کافی است می‌توانید آن‌ها را به صورت عمودی بچینید و لبه‌هایشان را به میله‌های قفس تکیه دهید. البته اگر کتاب‌ها خیلی قدیمی است بهتر است به روش اول چیده شوند تا شیرازه‌ی آن‌ها آسیب نبیند. قفس کتاب را می‌توانید آویزان کرده هیا روی میز و بین گلدان‌ها قرار دهید.

۷. از قفس به عنوان جعبه‌ی جواهرات استفاده کنید

از قفس به عنوان جعبه‌ی جواهرات استفاده کنید

اگر نمی‌دانید با جواهرات خود چکار کنید و آن‌ها را کجا بگذارید به شما یک قفس پرنده را پیشنهاد می‌دهیم. ۱۰ تا ۱۵ سیم را به اندازه‌ی فاصله‌ی بین میله‌های قفس برش داده و به میله‌ها وصل کنید، به شکلی که سیم‌ها به ترتیب از بالا تا پایین چیده شوند. سر سیم‌ها را بچرخانید و به سمت داخل قفس خم کنید. حالا گردنبندها و گوشواره‌های خود را به سیم‌ها وصل کنید.

همچنین می‌توانید از میله‌های قسمت بالایی قفس برای آویزان کردن گردنبندها استفاده کنید. برای قرار دادن گوشواره‌های میخی هم می‌توانید یک روبان پهن را به همان شکلی که سیم‌ها را وصل کرده‌اید به قفس وصل کنید. سوزن گوشواره‌ها را روی روبان فشار دهید تا از آن رد شود، سپس قفل گوشواره را ببندید تا ثابت روی روبان باقی بماند.

۸. مرکبات را در قفس قرار دهید

مرکبات را در قفس قرار دهید

برای زیباتر کردن دکوراسیون آشپزخانه و اضافه کردن سبک روستایی می‌توانید تعدادی لیمو و پرتقال را در قفس پرنده قرار داده و از سقف یا زیر کابینت آویزان کنید. همچنین می‌توانید آن را روی میز پیشخوان یا میز غذاخوری بگذارید. اگر دوست ندارید از میوه‌ی طبیعی استفاده کنید و احتمال می‌دهید که خراب می‌شوند، می‌توانید از میوه‌های مصنوعی استفاده کنید.

۹. قفس پرنده، محلی برای قرار دادن حوله و دستمال

قفس پرنده، محلی برای قرار دادن حوله و دستمال

چند رول دستمال توالت را همراه با حوله‌های لوله شده در قفس پرنده قرار داده و آن را در کنار سرویس بهداشتی آویزان کنید. اگر در سرویس بهداشتی خود میز کوچکی برای قرار دادن کرم‌ها و ادکلن‌ها دارید می‌توانید این قفس را هم روی همان میز قرار دهید. می‌توانید با کمی روبان میله‌های قفس را تزیین کنید تا ظاهری زیباتر باشد.

  • چگونه حوله‌ها را بشوییم تا بوی بد، زبری و لکه‌ها از بین بروند؟

۱۰. شمعدان زیبا و کلاسیک

شمعدان زیبا و کلاسیک

چند شمع را در یک قفس پرنده قرار داده و آن را روی میز بگذارید یا از گوشه‌ای آویزان کنید. به همین راحتی یک دکوراسیون روستایی و قدیمی ایجاد کردید. شمع‌های بلند یا چراغ‌های فیتیله‌سوز را می‌توانید در قفس قرار داده و آن‌ها را تبدیل به فانوس کنید. اگر قصد دارید از شمع استفاده کنید بهتر است ابتدا شمع را در یک پایه یا شمعدان مناسب قرار داده و سپس در قفس بگذارید. با این کار احتمال آتش گرفتن قفس را به صفر می‌رسانید. اگر هم فکر می‌کنید ممکن است قفس تکان بخورد و شمع روی وسایل افتاده و حادثه ایجاد کند، می‌توانید از شمع‌های مصنوعی استفاده کنید.

۱۱. یک نورپردازی رویایی با کمک قفس پرنده و ریسه‌های نورانی

یک نور پردازی رویایی با کمک قفس پرنده و ریسه‌های نورانی

یک یا چند ریسه چراغ ریز را دور میله‌های قفس بپیچید و آن را از گوشه‌ای آویزان کنید. نور این قفس فضا را رمانتیک می‌کند. اگر می‌خواهید از این روش نورپردازی برای جشن‌ها استفاده کنید می‌توانید تنظیمات ریسه را روی چشمک‌زن قرار دهید تا با فضای جشن و مهمانی هماهنگ باشد. فقط فراموش نکنید که محل قرار دادن قفس باید به پریز برق نزدیک باشد.

۱۲. لوستر را در قفس زندانی کنید

لوستر را در قفس زندانی کنید

یک لوستر کوچک یا یک آویز لامپ را به داخل قفس وصل کنید. بهتر است قفس و لوستر هم‌رنگ باشند. اگر از لوسترهای با ظاهر کلاسیک اما رنگ‌ها پاستلی استفاده می‌کنید، قفس را هم هماهنگ با آن رنگ کنید. بعد از وصل کردن لوست به داخل قفس آن را با یک زنجیر به گوشه‌ای از اتاق یا بالای میز غذاخوری آویزان کرده، سیم برق را به جریان وصل کنید.

  • اگر قفس را بالای میز غذاخوری وصل می‌کنید بهتر است کف قفس را جدا کنید تا نوردهی آن بهتر باشد.
  • اگر قفس پایه دارد می‌توانید از آن به شکل آباژور هم استفاده کنید.

۱۳. فانوس الکترونیکی بسازید

فانوس الکترونیکی بسازید

یک سرپیچ لامپ را به کف قفس وصل کنید و سیم آن را از زیر قفس خارج کنید. یک لامپ به سرپیچ وصل کرده و دوشاخه را به برق بزنید. به همین راحتی یک فانوس الکترونیکی ساختید. بهتر است از لامپ‌های کم وات و زرد رنگ استفاده کنید که نور ملایم و گرم به فضا تابیده شود. قفس را در نزدیکی پریز آویزان کنید و شب‌ها از نور ملایم آن لذت ببرید.

  • ۸ ایده‌ی جدید و خلاقانه برای نورپردازی فضای باز

مرور کلی

تغییر دکوراسیون معمولا هزینه‌های بالایی دارد اما شما می‌توانید با استفاده از وسایل قدیمی یا تغییر کاربری وسایلی که دارید، فضای داخلی و خارجی خانه را تغییر داده و یک دکوراسیون جدید بسازید. قفس پرنده یکی از همان وسایلی است که به راحتی می‌تواند در دکوراسیون خانه تغییر ایجاد کند. شما با کمک این وسیله می‌توانید فضا را نورپردازی کنید، وسایل آنتیک و عتیقه را در معرض دید قرار دهید یا فضای خانه را به شکل جدیدی با گل و گیاه تزیین کنید. در این مطلب ۱۳ مورد استفاده از قفس پرنده برای دکوراسیون معرفی شد. اگر شما هم روش دیگری برای استفاده از قفس می‌دانید برای ما در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

منبع: wikihow

منبع:
دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 16:20
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین