خبر

آیا راه نجاتی برای ترا وجود دارد؟

آیا راه نجاتی برای ترا وجود دارد؟

ترا یو‌اس‌دی و لونا پس از سقوط بی‌سابقه در روزهای گذشته، وضعیت مناسبی ندارند؛ ولی شاید یک هارد فورک و کمک بایننس بتواند به داد این پروژه برسد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، هفته‌ی گذشته اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) به شدت تحت تأثیر فروپاشی پروژه‌ی ترا و پیامدهای آن بر دنیای کریپتو قرار داشت. اکنون بی‌ان‌بی چین (BnB Chain) بایننس با ارائه‌ی کمک‌های مالی و فنی به نجات چندین پروژه سرگردان در اکوسیستم ترا آمده است.

دوکوان، یکی از بنیانگذاران ترا، پس از فروپاشی عجیب و غریب آن، طرحی را مبنی برای ایجاد یک هارد فورک برای احیای این بلاک چین پیشنهاد کرد. 

پس از نوسان‌های قابل توجه در بازار و اثبات وجود نقص‌های ذاتی در طراحی پروتکل این بلاک چین که بخش عمده‌ای از ارزش بازار آن را از بین بردند، دو کوان از تجدید نظر در برنامه‌های خود برای بازیابی این اکوسیستم خبر داد. به گفته‌ی دو کوان، ترافرم لبز (Terraform Labs) در 18 می یک مدل حکمرانی جدید برای ایجاد بلاک چین ترا لونا به نام ترا (نام توکن: LUNA) پیشنهاد کرده است.

با وجود این، این بلاک چین جدید به استیبل کوین ترا یو‌اس‌دی (UST) متصل نخواهد شد. در همین حال، بلاک چین قدیمی ترا با UST به حیات خود ادامه خواهد داد و ترا کلاسیک (LUNC) نامیده خواهد شد. در صورت تصویب طرح دو کوان، بلاک چین جدید لونا در 27 می (6 خرداد) فعال خواهد شد.

پس از اتفاقات عجیب و غریبی که هفته‌های گذشته در بازارهای کریپتو و دنیای دیفای رخ داد، بایننس نیز اعلام کرد از مهاجرت پروژه‌های اکوسیستم ترا (LUNA) استقبال خواهد کرد

بی‌ان‌بی چین (BnB Chain) بایننس متعهد به ارائه سرمایه‌گذاری و حمایت از پروژه‌هایی شده است که در پی وقوع بدترین اتفاق سال‌های اخیر در دنیای ارزهای دیجیتال، قصد دارند از اکوسیستم ترا مهاجرت کنند. 

استیدر لبز (Stader Labs) یکی از نخستین پروژه‌های اکوسیستم ترا خواهد بود که قرار است با بلاک چین بایننس ادغام شود. این شرکت خدمات سهام‌گذاری شناور (لیکویید استیکینگ) را برای چهار بلاک چین، یعنی سولانا (SOL)، نیر پروتکل (NEAR)، فانتوم (FTM) و هدرا(HBAR) ارائه می‌دهد و قرار است از طریق ایجاد یک شراکت جدید (که اخبار آن به زودی اعلام خواهد شد)، سهام‌گذاری شناور را برای استیدر لبز نیز فراهم کند. کاربران قادر خواهند بود بی‌ان‌بی را در استیدر سهام‌گذاری کنند و سود خود را از طریق این پلتفرم دریافت کنند. 

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 12:53
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین