خبر

صعود طلا به بالاترین قیمت 2 هفته اخیر

صعود طلا به بالاترین قیمت 2 هفته اخیر

قیمت طلا که طی روز های پایانی هفته گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یافت، امروز نیز به روند صعودی خود ادامه داد و توانست سطوح جدیدی را به دست آورد.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا که طی هفته های گذشته کاهش شدیدی یافته بود، در روز های پنجشنبه و جمعه هفته پیش افزایش شدیدی را تجربه کرد و امروز نیز به این روند صعودی ادامه داد. قیمت طلا در لحظه نگارش این متن با قیمت 1856 دلار در حال معامله است که 8 دلار افزایش در روز را نشان می دهد.

مهم ترین عامل افزایش قیمت طلا را می توان کاهش ارزش دلار آمریکا دانست. علاوه بر این به نظر می رسد موارد ابتلا به کووید 19 در کشور چین کاهش یافته است و امیدواری ها را برای کاهش محدودیت های شدید شهر های بزرگ این کشور افزایش داده است.


طلا

از طرف دیگر کشمکش های میان کشور چین و آمریکا بر سر تایوان در حال افزایش است و این موضوع می تواند به نگرانی های سرمایه گذاران درباره رشد اقتصاد جهانی بیافزاید.

علاوه بر کاهش ارزش دلار، بازده ده ساله خزانه داری آمریکا نیز کاهش یافت و به نوبه خود به رشد قیمت طلا کمک کرد. بازار های سهام جهانی نیز کاهش شدیدی را تجربه کرد و در نتیجه قیمت طلا افزایش یافت.

از منظر فنی قیمت طلا در مسیر صعودی قرار گرفته است و در حال حرکت به سمت مانع 1860 دلاری پیش روی آن است که مقاومت تشکیل شده در میانگین 21 روزه آن را نشان می دهد.

عبور از این مقاومت چالش بزرگ تری را برای خریداران طلا رقم می زند و آن مقاومت 1890 دلاری است که پایین ترین سطح ماه مارس به شمار می رود.



از طرف دیگر قیمت طلا در نقطه 1838 دلار دارای حمایت بوده و افت بیشتر نیز آن را به حمایت 1830 دلاری خواهد رساند. در صورتی که طلا همچنان به افت خود ادامه دهد در نقطه 1785 دلار پشتیبانی می شود.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
منبع:
دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 12:50
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین