خبر

روند پیشروی دلار قیچی شد

روند پیشروی دلار قیچی شد

با امیدواری سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش محدودیت‌ها در چین و بهبود اقتصاد جهانی، دلار امروز در آسیا کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، دلار صبح روز دوشنبه در آسیا کاهش یافت؛ زیرا سرمایه‌گذاران شرط‌بندی خود را بر روی سود بیشتر ناشی از افزایش نرخ‌های بهره آمریکا کاهش دادند و امیدوار بودند که کاهش محدودیت‌ها در چین بتواند اقتصاد جهانی را تقویت کند و بدین ترتیب مسیر افزایش‌های متداوم اخیر دلار مسدود شد.

شاخص دلار آمریکا که دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای دیگر دنبال می‌کند تا ساعت 22:46 به وقت شرقی (2:46 بامداد به وقت گرینویچ) با 0.43 درصد کاهش به 102.735 رسید.

جو کاپورسو، استراتژیست بانک مشترک‌المنافع استرالیا، به رویترز گفت: با توجه به مقاومت اروپا در برابر شوک انرژی و کاهش احتمالی قرنطینه در چین، دلار ممکن است در حال رسیدن به اوج باشد.

جفت USD/JPY با 0.40 درصد کاهش به 127.31 رسید.

جفت AUD/USD با جهش 0.75 درصدی به 0.7085 رسید و جفت NZD/USD با 1.04 درصد افزایش به 0.6455 رسید.

ری آتریل، رئیس استراتژی ارز خارجی بانک ملی استرالیا به رویترز گفت: «این شروع هفته نسبتا مثبتی است.»

آتریل افزود: «ما در یک ساعت گذشته یا بیشتر در روز جمعه یک معکوس شدید از ضعف بازار سهام ایالات متحده داشتیم، بنابراین شاید حرکتی در آنجا وجود داشته باشد. به نظر می‌رسد دلار آمریکا در حال حاضر در حال از دست‌دادن حرکت صعودی است.»

کاپورسو به رویترز گفت: «با توجه به نوع حمایت از سیاست، ما انتظار داریم که سرمایه‌گذاری سریع‌تر از هزینه‌های مصرف‌کننده بازگردد. سرمایه‌گذاری برای استخراج کالاهای سنگین (و بنابراین) برای ارزهای کالایی مانند دلار استرالیا و دلار کانادا، علاوه بر یوان، بسیار مثبت است.»

جفت USD/CNY با 0.05% کاهش به 6.6894 رسید، در حالی که جفت GBP/USD با 0.42% افزایش به 1.2538 رسید. چین در حال کاهش قرنطینه خود در شانگهای و کاهش نرخ اولیه وام پنج ساله خود در هفته گذشته است که نشان می‌دهد مقامات از بهبود حمایت می‌کنند.

ژئوپلیتیک نیز در رادار سرمایه‌گذاران است. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، جمعه گذشته سفر آسیایی خود به سئول و توکیو را برای ترویج تعامل اقتصادی بیشتر ایالات متحده و مقابله با نفوذ چین آغاز کرد. بایدن با ناروهیتو امپراتور ژاپن اوایل امروز پیش از گفتگو با نخست وزیر فومیو کیشیدا دیدار کرد.

در آسیا و اقیانوسیه، استرالیا روز شنبه دولت جدیدی را انتخاب کرد، اما انتظار نمی‌رود که جهت افزایش نرخ بهره را تغییر دهد.

انتظار می‌رود که بانک مرکزی نیوزلند نرخ نقدی معیار خود را در روز چهارشنبه 50 واحد پایه افزایش دهد. سرمایه‌گذاران همچنین منتظر صورتجلسه آخرین جلسه فدرال رزرو آمریکا هستند که قرار است در همان روز برگزار شود.

از منظر داده‌ها، فروش خانه‌های جدید در ایالات متحده و همچنین شاخص مدیران خرید تولید و خدمات، روز سه شنبه منتشر خواهد شد.

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 12:10
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین