خبر
 

آموزش صادرات زعفران و شروع درآمد دلاری، از صفر تا ۱۰۰

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در صادرات زعفران کشور ما ایران حرف اول را می‌زند. از آنجایی که 90 درصد کشت زعفران جهان در ایران زمین صورت می‌گیرد، ایران اولین صادر کننده زعفران اصل و با کیفیت به تمامی کشور ها در جهان است که در ادامه این محتوا ما قصد داریم که شما را با تمامی شرایط صادرات زعفران به انواع کشورهای مختلف آشنا کنیم حتما تا انتهای این محتوای جذاب ما را همراهی کنید.

صادرات زعفران ایرانی به سایر کشور ها چگونه است؟

برای صادرات زعفران به کشور ها باید پنج مورد مهم را ابتدا بررسی کنید و سپس فعالیت صادرات را آغاز کنید. که این پنج امر عبارت است از: مشخص کردن استراتژی ، آگاهی از نیاز بازار جهانی ، چه نوع زعفران برای صادرات بهتر است ، نحوه فرآیند صادرات ، کدام کشورها برای صادرات خوب هستند که در ادامه هر کدام را به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

استراتژی و نحوه کلی شروع کار

برای شروع فعالیت صادرات، ابتدا شما باید همه جهات را از جمله: کشت زعفران، تولید و برداشت، خشک کردن، بسته بندی و فروش آن بررسی کنید تا به این نتیجه برسید که آیا سود دهی آن قابل ریسک و سرمایه گذاری است یا خیر.

سوال‌هایی که ممکن است در این بخش با آن برخورد کنید عبارت است از: نحوه کشت و برداشت زعفران که به چه صورت بهتر است، اینکه خودمان کشت کنیم یا با کشاورزان دیگر که مشغول کشت زعفران هستند همکاری در خرید و فروش زعفران داشته باشیم، نحوه بسته بندی و بازاریابی و فروش آن و سایر هزینه‌ها.

صادرات زعفران

آگاه شدن از نیاز بازار جهانی

نیاز بازار جهانی به این صورت است که شما باید بازار تمامی کشور هایی را که می خواهید صادرات انجام دهید را بررسی کنید تا ببینید هر کشور متقاضی زعفران، کدام نوع از زعفران است تا شما در جهت نیاز آن‌ها فعالیت کنید.

چه نوع زعفران برای صادرات بهتر است؟

همان طور که در قسمت قبل گفته شد، شما باید نیاز بازار کشوری که قصد صادرات به آن را دارید بررسی کنید تا ببینید کدام نوع از زعفران را باید صادر کنید. اما باید گفت که بیشترین نوع زعفرانی که در صادرات استفاده می‌شود زعفران سوپر نگین درجه یک و زعفران پوشال است.

نحوه فرآیند صادرات

اگر بخواهیم فرایند صادرات را به طور کلی بررسی کنیم، صادرات زعفران یک فعالیتی است که باید در آن اطلاعات کامل از نحوه صادرات، هزینه ها و امور گمرکی و... داشته باشیم تا بتوانیم یک صادرات خوب با اطلاعات تکمیلی داشته باشیم.

 کدام کشورها برای صادرات خوب هستند؟

تقریبا اکثر کشور ها نیاز زعفرانی داشته و واردات زعفران به کشور خود را انجام می‌دهند اما شما باید تمامی کشورها را بررسی کنید تا ببینید صادرات زعفران به کدام کشور ها برای شما حاشیه سود بیشتری دارد و به صرفه تر و کم هزینه و کم دردسرتر است.

صادرات زعفران در ایران چه مراحلی دارد؟

اولین سوالی که در ذهن افراد شکل می‌گیرد این است که صادرات زعفران به کشور های مختلف چه شرایطی دارد و چه کارهایی باید انجام که در این قسمت ما به شما می‌گوییم که شرایط صادرات زعفران به چه صورت است و چه کارهایی لازم است که انجام دهید.

  • اولین شرایط صادرات، خرید یا تولید زعفران مرغوب است که باید خیال شما در این مورد کاملا راحت باشد و بعد به مراحل دیگر بپردازید.
  • مرحله بعدی که باید از آن اطمینان حاصل کنید بسته بندی حرفه ای زعفران در سطح جهانی برای صادرات است که بسته بندی مناسب در فروش و صادرات حرف اول را می‌زند.
  • یکی از مهم ترین شرایط صادرات، داشتن گواهی استاندارد و داشتن گواهی بهداشت دامی برای زعفران است.
  • ارائه کردن کارت بازرگانی هم یکی از مهم ترین شرایط برای صادرات است.

صادرات زعفران و شروع درآمد دلاری

بررسی کلی صادرات زعفران

مبحث صادرات مراحل مختلفی دارد که ما می‌خواهیم شما را با تمامی این مراحل آشنا کنیم.

مرحله اول:

اولین مرحله برای صادرات اطلاع پیدا کردن از قیمت جهانی و قیمت‌گذاری بر روی زعفرانی است که می‌خواهید صادر کنید که در این رابطه می‌توانید از کمیسیون نرخ گذاری، اطلاعات دریافت کنید و کمک بگیرید.

مرحله دوم:

مرحله دوم بسته‌بندی زعفران صادراتی است. به جرعت می‌توان گفت که بسته بندی مناسب کالاها در فروش و تقاضای بیشتر آن‌ها از جانب مردم تاثیر و رابطه مستقیم دارد.

بسته‌بندی زعفران‌ها در زمینه صادرات، معمولا 30 گرمی است که برای صادرات به کشورهای مختلف عرضه می‌شود. بسته بندی ها باید زیبا و بسیار مقاوم باشد تا در زمان ارسال آن ها در فرودگاه‌ها و باربری و تا رسیدن به مقصد مشکلی برای بسته بندی‌ها و زعفران‌ها پیش نیاید.

مرحله سوم:

و اما مرحله سوم که جز مهم ترین مراحل به شمار می‌رود دریافت مجوز های لازم برای صادرات زعفران است. اما چه مجوزهایی را باید برای صادرات بگیریم؟

گواهی استاندارد ، گواهی بهداشت دامی نباتات ، ارائه کردن کارت بازرگانی ، معرفی نامه یا وکالتنامه‌ای که اظهارکننده زعفران به گمرک است ، صورت عدل بندی و مجوز صدور جز مجوز ها و گواهی هایی است که باید برای صادرات گرفته شود و پس از دریافت مجوزها شما باید محصول را در گمرک ثبت کنید.

مرحله چهارم:

در این مرحله شما باید مدارکی را جهت احراز هویت خود یا همان صادر کننده زعفران را از جمله: صحیح بودن مندرجات از جهت نوع و تعرفه زعفران و ارزش اظهار شده با اسناد ، صحیح بودن اسناد و مدارک تسلیمی و هم چنین صلاحیت صادر کننده زعفران را جهت صادرات ارائه کنید.

صادرات زعفران و شروع درآمد دلاری

مرحله پنجم و در نهایت مرحله آخر:

در این مرحله، که مرحله آخر کارهای اداری صادرات است. زعفرانی که شما می‌خواهید صادر کنید را با اطلاعات و مشخصاتی که توسط شما صادر کننده عزیز ثبت شده است مقایسه می‌کنند و تطابق می‌دهند که در صورت صحیح بودن اطلاعات ارائه شده، اظهار نامه شما مهر و امضا می‌شود.

تفاوت قیمت زعفران در ایران و کشور های خارجی

اگر بخواهیم قیمت زعفران در ایران را با سایر کشور های خارجی مقایسه کنیم متوجه می شویم که قیمت زعفران در خارج از کشور چندین برابر قیمت‌های داخلی است.

به طور کلی قیمت زعفران در ایران به دو صورت است: قیمت خرید از کشاورز و قیمت فروش زعفران که قیمت فروش زعفران همیشه بیشتر از قیمت خرید از کشاورز است. در مقایسه با قیمت های داخلی و خارج از کشور زعفران، مثلا در کشوری مانند سوئیس قیمت زعفران نسبت به قیمت داخل ایران پنج برابر گران‌تر است

امروز یعنی در سال ۱۴۰۱ در ایالات آمریکا قیمت هر یک گرم زعفران سوپر نگین مساوی است با 9 دلار که می‌شود 270 هزار تومان که قیمت یک گرم زعفران در بازارهای داخلی متغیر بین 40 تا 50 هزار تومان است.

سخن پایانی

صادرات زعفران یک فعالیت بسیار عالی با حاشیه سود بالایی است که بسیاری از افراد از جمله افراد عادی و حتی کشاورزان زعفران مشغول به انجام این فعالیت هستند. اگر شما هم می‌خواهید وارد حوزه صادرات زعفران شوید، حتما اطلاعات اولیه خود را در این زمینه بالا ببرید تا در انجام کار به مشکل بر نخورید.

نویسنده: اپراتور
شنبه 31 اردیبهشت 1401 ساعت 11:34
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین