خبر

چرا بازار نزولی بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری است؟

چرا بازار نزولی بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری است؟

در این مقاله به این پرداخته شده است که بازار نزولی چیست و چطور باید آن را شناسایی کرد؛ هم اکنون به نظر می‌رسد که بازار رمزارزها در روند خرسی قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از افایکس ایمپایر، بازارهای خرسی یا نزولی احتمالا برای سرمایه گذاران اضطراب آور و نگران کننده است اما می‌تواند فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در «کف قیمتی» باشد.

در این مقاله شما یاد خواهید گرفت که بازار خرسی چیست، چگونه باید برای آن آماده شوید، و چگونه از آن سود خواهید گرفت.

بازار خرسی چیست؟

به زبان ساده، بازار نزولی زمانی است که قیمت دارایی های اصلی یک بخش یا بخش های مختلف برای مدت زمان قابل توجهی به کاهش ادامه می دهد. برای بازارهای سنتی و همچنین بازارهای ارزهای دیجیتال، بازارهای نزولی زمانی اتفاق می‌افتند که کل بازار حداقل 20 درصد افت را نسبت به اوج‌های اخیر تجربه کند.

با نگاه کردن به سقوط S&P 500 یا شاخص نزدک 100 یا قیمت بیت‌کوین برای ارزهای دیجیتال، می توان یک بازار نزولی را شناسایی کرد. به دلیل کاهش قیمت دارایی‌های برتر، دارایی‌های با سرمایه کوچک و متوسط ​​نیز به دلیل همبستگی قیمتی بالا، زیان قیمتی نزولی را تجربه می‌کنند.

در بازارهای نزولی، عرضه بیشتر از تقاضا است، اطمینان پایین است و قیمت‌ها در روند نزولی قرار دارند. بازارهای نزولی برای معامله‌گران بی‌تجربه یا جدید می‌تواند مشکل باشد. به‌علاوه، پیش‌بینی پایان بازار نزولی یا یافتن کف قیمتی برای خرید، بسیار سخت است.

آیا در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال تحت کنترل خرس هاست؟

ارزش جهانی بازار ارزهای دیجیتال از ATH خود در 3 تریلیون دلار، 60 درصد کاهش یافته است و در هنگام نگارش مقاله در 1.25 تریلیون دلار ایستاده است. رمزارز برتر یعنی بیت کوین، 56 درصد از ATH خود که در نوامبر سال گذشته ثبت شده بود پایین‌تر است.

ATH بیت‌کوین

در حالی که آلت کوین برتر یعنی اتریوم نیز نسبت به بالاترین قیمت تاریخی در 4,847 دلار، 58 درصد پایین تر است. بنابراین، به نظر میرسد که بازار در وضعیت نزولی به سر می‌برد.

چرا در بازار نزولی باید سرمایه گذاری کرد؟

بازارهای نزولی بدون شک برای تازه واردان و حتی بازیگران قدیمی‌تر بازار می‌توانند زمان‌های ترسناکی باشند، زیرا هیچ‌کس از تماشای کاهش ارزش سبد خود لذت نمی‌برد. از سوی دیگر، بازارهای نزولی می‌توانند فرصت‌هایی را برای سرمایه گذاران برای خرید دارایی «با تخفیف» فراهم کند.

معمولاً، تازه واردان با تبلیغات اجتماعی یا خارج از FOMO (ترس از دست دادن) وارد بازار می شوند. با این حال، بازارهای نزولی در واقع فرصت های خوبی برای سرمایه گذاران برای ورود به بازار هستند زیرا اکثر دارایی ها با تخفیف معامله می شوند.

علاوه بر این، بازارهای نزولی فرصت خوبی را برای کاهش قیمت دارایی‌ها فراهم می‌کنند. با این حال، از آنجایی که بازار رمزارزها به شدت نوسان دارند، شورت گرفتن از دارایی‌ها چیزی است که معامله گران باتجربه از آن استفاده می کنند. در حالی که شورت گرفتن از کوینها می تواند سودآور باشد، با مجموعه ای از خطرات همراه است.

چگونه در بازار نزولی کریپتو سرمایه گذاری کنیم؟

در حالی که هیچ نکته فوری یا استراتژی سریعی برای بقا در بازار نزولی کریپتو وجود ندارد، تحلیلگران و معامله‌گران اغلب برخی از استراتژی ها را توصیه می کنند. به عنوان مثال، تنوع سبد می تواند به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری با توزیع سرمایه شما بین دارایی های مختلف، طی روند نزولی کمک کند.

با این حال، تفکر بلندمدت همیشه به حرکت در بازارهای نزولی کمک می کند. بسیاری از سرمایه‌گذاران جدید به دلیل زیان‌های کوتاه‌مدت، اشتباه خروج زودهنگام را مرتکب می‌شوند، که می‌تواند روش بدی در هنگام روند نزولی بازار باشد.

در نهایت، تلاش برای رسیدن به پایین‌ترین سطح ممکن است در بازاری به نوسانات فضای کریپتو بیهوده باشد. گاهی اوقات، بازار نزولی به محض رسیدن به کف، پایان می یابد. با هدف رسیدن به کف یا خرید نزول نهایی، ممکن است زمانی که دارایی ها شروع به بازیابی می کنند، سرمایه گذاری با قیمت بالاتری انجام شود.

گفتنی است، در نهایت، غیرقابل انکار است که بازارهای نزولی کند و غیرقابل پیش‌بینی هستند و معمولاً تحت تأثیر عوامل خارجی بسیاری مانند رشد اقتصادی، روانشناسی سرمایه‌گذاران و اخبار یا رویدادهای جهانی قرار دارند.

در نهایت باید ذکر کرد که تصمیم با شماست و برای سرمایه گذاری باید خودتان نیز تحقیق کنید.

نویسنده: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز
جمعه 30 اردیبهشت 1401 ساعت 23:31
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین