خبر

دلار از پسِ این ضرر هم برآمد

دلار از پسِ این ضرر هم برآمد

در حالی که فدرال رزرو متعهد شده تا نرخ‌های بهره را بالاتر از نرخ خنثی قرار دهد، دلار آمریکا امروز ضرر روز قبل خود را جبران کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، دلار آمریکا روز چهارشنبه، یک روز پس از بزرگترین ضرر روزانه خود در بیش از دو ماه گذشته، بازگشت. این در حالی بود که بانک مرکزی برای مهار تورم فزاینده مبارزه می‌کند و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا لحن جنگ طلبانه‌تری به زبان آورده است.

پاول متعهد شد که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ‌های بهره را تا جایی که لازم است افزایش دهد، از جمله نرخ‌های بالاتر از خنثی را افزایش دهد تا از افزایش تورم که به گفته او پایه‌های اقتصاد را تهدید می‌کند، جلوگیری کند.

نرخ خنثی سطحی است که در آن فعالیت اقتصادی نه شبیه‌سازی‌شده و نه محدود‌شده است.

جین فولی، رئیس FX در رابوبانک، گفت: «این یک یادآوری قوی به بازار است که فدرال رزرو احتمالاً با سرعتی بسیار سریع، نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهد تا اعتبار خود را در جبهه تورم بازیابد.»

فدرال رزرو افزایشی بدان دلیلی است که احساسات امروز صبح کمی شکننده‌تر از دیروز به نظر می‌رسد.

در ساعت 0810 به وقت گرینویچ، شاخص دلار آمریکا 0.3 درصد افزایش یافت و به 103.59 رسید، پس از آن که پیشتر پس از افت 0.9 درصدی روز سه‌شنبه، به پایین‌ترین حد دو هفته اخیر خود رسید.

یورو با 0.3 درصد کاهش به 1.0516 دلار رسید و یک روز پس از آن که کلاس نات، سیاست‌گذار بانک مرکزی اروپا گفت در صورت افزایش تورم، افزایش 50 واحدی نرخ پایه در ژوئیه امکان‌پذیر است، صعود قبلی را به بالاترین حد یک هفته اخیر معکوس کرد.

دلار استرالیا و سایر ارزها

تحلیلگران کامرزبانک (Commerzbank) خاطرنشان کردند که نات یکی از تندروترین اعضای ECB است و افزودند که دیدگاه او لزوماً منعکس‌کننده دیدگاه اکثریت در هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا نیست.

اولریش لوختمان، تحلیلگر کامرزبانک (Commerzbank) در یادداشتی گفت: در هر حال، این اظهارنظر نات خط حمله جدیدی را برای افزایش‌های نرخ بهره ECB باز می‌کند.

استرلینگ با 0.7 درصد کاهش به 1.2406 دلار رسید زیرا داده‌ها نشان می‌دهد تورم انگلستان در ماه گذشته 9 درصد افزایش یافته و به بالاترین نرخ سالانه خود از سال 1982 رسیده است.

دلار استرالیا 0.3% کاهش یافت و به 0.70075 دلار رسید؛ زیرا رشد دستمزد استرالیا تنها به صورت کسری در سه ماهه گذشته افزایش یافت و سرمایه‌گذاران را به کاهش شرط‌بندی برای افزایش بیشتر در نرخ‌های بهره سوق داد.

ارقام اداره آمار استرالیا در روز چهارشنبه نشان داد که شاخص قیمت دستمزد (WPI) در سه ماهه مارس 0.7 درصد افزایش یافته است، اما پیش‌بینی‌ها برای افزایش 0.8 درصدی وجود ندارد.

ین 0.1 درصد افزایش یافت و به 129.14 در هر دلار رسید و درست بالاتر از پایین‌ترین سطح دو دهه اخیر در هفته گذشته ثابت ماند.

بازارهای ارزهای دیجیتال پس از آشفتگی هفته گذشته نسبتاً آرام بودند. بیت کوین حدود 2 درصد سقوط کرد و آخرین بار کسری زیر 30000 دلار بود. اتر بالای 2000 دلار نگه داشته شد اما همچنان 2.9 درصد کاهش داشت.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت 16:16
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین