خبر

سقوط بیت‌کوین محتمل است اما نه به زیر 10 هزار دلار

سقوط بیت‌کوین محتمل است اما نه به زیر 10 هزار دلار

بیت‌کوین برای دومین روز در حوالی 30 هزار دلار در گردش است؛ اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته 1.2 درصد از ارزش خود را از دست داد و در نزدیکی 2000 دلار قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از اف‌ایکس استریت، بیت‌کوین برای دومین روز متوالی در حوالی 30 هزار دلار در گردش است، و در نوسانات بازار تاثیر می‌گذارد. اتریوم در طول 24 ساعت گذشته 1.2 درصد از ارزش خود را از دست داده و در نزدیکی 2 هزار دلار قرار دارد. ده آلت کوین برتر نیز تقریبا در حال کاهش هستند، از کاهش 0.7 درصدی(دوج کوین) تا 3.8 درصدی(پولکادات). ترون در 1.7 درصد افزایش یافته اما نسبت به آخر هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است.

طبق داده کوین مارکت کپ، ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال 1.1 درصد از ارزش خود را در شبانه روز گذشته از دست داد و به 1.29 تریلیون دلار رسید. شاخص دامیننس یا سلطه بیت‌کوین در 44.3 درصد و بدون تغییر باقی ماند.

شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال 4 واحد افزایش یافت و به 12 رسید اما همچنان در «منطقه ترس» قرار دارد. این بازیابی شاخص، برای اولین بار نه به دلیل رشد مثبت در بازار بلکه به دلیل کم شدن روند کاهشی قیمت‌ها در بازار اتفاق افتاد.

بیت‌کوین در سطح قابل توجه 30 هزار دلاری از نظر روانی متوقف شده است و همچنین از حرکت نزولی از اواخر ماه مارس تا پایین‌ترین حد پنج‌شنبه گذشته، در خط فیبوناچی 76.4 درصدی، حرکت بازگشتی را از دست داده است. این یک تصحیح ضد روند معمولی و کم عمق است.

ناتوانی بازار در جهش تهاجمی از سطوح فعلی این سوال را ایجاد می کند که هدف نهایی برای روند نزولی منطقه 161.8 درصدی آن حرکت است که نزدیک به 11.3 هزار دلار است. چنین شکستی تمام شتاب صعودی را از اکتبر 2020 خنثی می کند. تا کنون، این سناریو فوق العاده بدبینانه به نظر می رسد.

چنین کاهشی، قیمت بیت‌کوین را تنها به 16 درصد از قله خود می رساند، که چندین بار در تاریخ آن اتفاق افتاده است. با این حال، افت قابل توجهی کمتر از اوج‌های دوره‌ای قبلی (20 هزار دلار) غیرعادی خواهد بود، اگرچه بیت‌کوین قبلاً با کاهش‌های مشابه خریداری شده بود.

شاید یک سناریوی محتاطانه تر، فرو رفتن در منطقه 20 تا 23 هزار دلاری برای کاهش شکاف در پایان سال 2020 یا بازگشت به بالاترین حد در سال 2017 باشد. سناریوی واقع بینانه - خوشبینانه به احتمال خرید محتاطانه توسط سرمایه گذاران بلندمدت اشاره می کند. با این حال سطوح فعلی، موج جدیدی از رشد انفجاری را نشان نمی‌دهد، زیرا شرایط مالی و بازگشت به منطقه در آغاز سال 2021 برای سرمایه‌گذارانی که ارزهای دیجیتال را به عنوان راهی برای کسب درآمد سریع می‌خرند، ناامید کننده است. علاوه بر این، تورم 10 درصد قدرت خرید دلار را در این دوره کاهش داده است.

از جمله اخباری که توجه ما را به خود جلب کرد این بود: طبق گزارش CoinShares، سرمایه‌گذاران نهادی در هفته گذشته 274 میلیون دلار در صندوق‌های رمزارزی سرمایه‌گذاری کردند که یک رکورد از ابتدای سال است. پس از TerraUSD، یک رمزارز پایدار دیگر - DEI - پیوند خود را با دلار آمریکا از دست داد. به گفته سرویس تحقیقات کنگره (CRS)، بازار استیبل کوین نیاز به مقررات سختگیرانه دارد.

گری جنسلر، رئیس SEC گفت: به دلیل ماهیت سفته‌بازی ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران به محافظت بیشتری نیاز دارند، در غیر این صورت ممکن است اعتماد خود را در بازار از دست بدهند. مقامات پرتغالی در حال بررسی وضع مالیات بر درآمد حاصل از سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال هستند.

بیلی مارکوس، یکی از بنیانگذاران دوج کوین 95 درصد از دارایی های رمزارزی خود را «سطل زباله» نامید و پیشنهاد کرد که 70 درصد سرمایه گذاران حتی اصول بازار رمزارزها را درک نمی کنند.

نویسنده: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز
چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت 14:16
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین