خبر

دلار و یورو، جفت‌ارز پُرهیاهو

دلار و یورو، جفت‌ارز پُرهیاهو

جفت ارز یورو/دلار نسبت به پائین‌ترین سطح هفته گذشته بهبود نسبی داشتند اما ظاهراْ کمی عقب‌نشینی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، EUR/USD پس از رسیدن به اوج‌های جدید در باند 1.0560/65 در روز چهارشنبه، مقداری حرکت از دست می‌دهد. این جفت پس از ایجاد یک اوج پر سر و صدا کمی عقب‌گرد را تجربه کردند.

EUR/USD سود ناشی از خرید دلار را کاهش می‌دهد


یورو/دلار آمریکا به دنبال سه پیشرفت متوالی روزانه، از جمله شکست سطوح کلیدی در 1.0400 و 1.0500 و بازگشت شدید نسبت به پایین‌ترین دوره سیکل جدید هفته گذشته نزدیک به 1.0350 (13 می) نسبتاً عقب‌نشینی می‌کند.

کاهش روزانه در نقطه مقابل تداوم بازگشت در بازدهی باند 10y آلمان است که در فاصله 1.10 درصدی در اواسط هفته معامله می‌شود.

لحن بهتر در تقاضا برای دلار در روز چهارشنبه بر این جفت تاثیر می‌گذارد، به ویژه پس از مصاحبه رئیس پاول در اواخر روز سه‌شنبه، زمانی که او بار دیگر درها را برای افزایش 50 واحدی نرخ بهره در دو جلسه بعدی باز گذاشت.

در تقویم داخلی، نرخ تورم نهایی EMU برای ماه آوریل دیرتر اعلام می‌شود. در سراسر حوزه، درخواست‌های وام مسکن MBA، مجوزهای ساختمانی و شروع احداث مسکن همگی با سخنرانی فیلی فدرال پی. هارکر همراه می‌شوند.

در اطراف یورو چه چیزی را باید جستجو کرد


بازگشت قوی EUR/USD تاکنون در این هفته با مانع اولیه در منطقه 1.0560 روبرو شد. علیرغم اینکه این جفت ارز برخی از فشارهای نزولی را حذف کرد، چشم‌انداز گسترده‌تر برای ارز واحد فعلاً در محدوده منفی باقی مانده است. طبق معمول، قیمت به صورت لحظه‌ای باید منعکس‌کننده پویایی دلار، نگرانی‌های ژئوپلیتیکی و واگرایی فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا باشد. در این میان، قدرت گاه به گاه در ارز واحد باید با گمانه‌زنی‌های قوی‌تر به نظر برسد که بانک مرکزی اروپا می‌تواند نرخ‌های بهره را در مقطعی از تابستان افزایش دهد، در حالی که بازدهی بالاتر آلمان، تورم بالا و سرعت مناسب بهبود اقتصادی در این منطقه است. همچنین از بهبود روحیه در اطراف یورو حمایت می‌کند.

رویدادهای کلیدی در منطقه یورو در این هفته: نرخ تورم نهایی EMU (چهارشنبه) – حساب‌های جلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا (پنج‌شنبه) – قیمت‌های تولیدکننده آلمان، اعتماد مصرف‌کننده EMU Flash (جمعه).

مسائل برجسته هفته: حدس و گمان شروع چرخه افزایشی توسط بانک مرکزی اروپا در تابستان امسال. بهبود نامتقارن اقتصادی پس از همه‌گیری در منطقه یورو. تأثیر بحران در اوکراین بر چشم‌انداز رشد منطقه.

سطوح EUR/USD برای دیده‌بانی


تاکنون، نقطه با 0.25% کاهش در 1.0519 بوده است و شکست 1.0348 (کمترین سطح 13 می 2022) در مسیر رسیدن به 1.0300 (سطح دور) 1.0340 (کمترین سطح 3 ژانویه 2017 در سال 2017) را هدف قرار می‌دهد. از سوی دیگر، مانع اولیه به 1.0563 (بالاترین نرخ هفتگی 18 می) می‌رسد که توسط 1.0641 (بالاترین نرخ هفتگی 5 می) و در نهایت 1.0936 (بالاترین قیمت هفتگی 21 آوریل) همراه شده است.

جفت ارز دلار و یورو

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت 14:08
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین