خبر

تلاش ریپل برای شکستن سطح 0.45 دلاری

تلاش ریپل برای شکستن سطح 0.45 دلاری

ریپل (XRP) در پایان هفته‌ی گذشته توانست اندکی از زیان‌ها را جبران کند؛ ولی آیا می‌تواند حداقل برای کوتاه مدت یک روند صعودی به خود بگیرد؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از نیوزبی‌تی‌سی، ریپل (XRP) مانند سایر ارزهای دیجیتال روزهای بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد؛ بر روی نمودار می‌توان به وضوح مشاهده کرد که قیمت ریپل به صورت آبشاری به سمت پایین آمده است. منطقه حمایت فعلی 0.33 دلار است و همین مسئله نیز به پایین ماندن قیمت آن کمک کرده.

اکنون، گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) برای آن‌که سرپا بمانند، باید قیمت ریپل را به بالای این سطح برسانند. اگر بتوانند در این کار موفق شوند، ریپل (XRP) احتمالا تا بالای خط مقاومت استاتیک حرکت خواهد کرد؛ در مرحله‌ی نخست 0.55 دلار، و سپس 0.68 دلار.

در زمان نگارش این خبر، ریپل (XRP) با قیمت 0.430831 دلار معامله می‌شود؛ این ارز دیجیتال، در هفت روز گذشته 16 درصد کاهش داشته است.

نمودار قیمت ریپل

پرونده حقوقی کمیسیون بورس و اوراق بهادار و ریپل - دریافت پاسخ مثبت

یک‌شنبه (25 اردیبهشت) روز خوبی برای ریپل بود زیرا ارزش آن 5.07% افزایش یافت؛ یک روز قبل نیز قیمت این ارز دیجیتال 0.92% افزایش یافته بود. با این حال، ریپل (XRP) هفته‌ را با افت شدیدی به پایان رساند و قیمت آن با 21% کاهش به 0.4475 دلار رسید. ریپل علی‌رغم دریافت پاسخ مثبت در خصوص شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار، افت شدیدی را تجربه کرد.

ریپل در هفته‌ی گذشته در رابطه‌ با سخنان ویلیام هینمن در سال 2018 به کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاسخ داد. هینمن، یکی از مدیران سابق این کمیسیون، شخصیت اصلی یا محوری در این نبرد حقوقی بین SEC و ریپل است.

در سخنرانی هینمن در سال 2018، وی اشاره کرد که بیت کوین و اتریوم اوراق بهادار نیستند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار اکنون در تلاش است تا ایمیل‌ها و سایر اسناد مانند بیانیه یا سخنرانی هینمن و سایر صحبت‌های خصوصی یا داخلی وی را که می‌توانند به عنوان مدرک مورد استفاده قرار بگیرند، پنهان کند.

نمودار کل ارزش بازار ریپل

آیا ریپل باز خواهد گشت؟

بسیاری از اندیکاتورها نشان‌دهنده‌ی وضعیت اشباع فروش هستند - به این معنی که ریپل می‌تواند در کوتاه‌مدت یک روند صعودی به خود بگیرد. اکنون، برای تایید این بازگشت، ریپل باید یک سقف بالاتر و یک کف بالاتر ایجاد کند. برای ایجاد یک مومنتوم صعودی، قیمت ریپل باید به 0.65 دلار برسد.

به علاوه، اگر ریپل بتواند درست بالای ناحیه مقاومت یک سقف بالاتر ایجاد کند، می‌تواند یک ساختار صعودی تشکیل دهد. با این حال، آخرین موج صعودی آن ضعیف بود؛ ولی امکان تست مجدد برای ریپل وجود دارد. علاوه بر این، منطقه‌ی مقاومت نیز از میان ابر ایچیموکو می‌گذرد و همین مسئله کار گاوها را کاملا دشوار کرده است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت 13:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین