خبر

با سقوط بیت‌کوین، ترس بازار را فرا گرفته است

با سقوط بیت‌کوین، ترس بازار را فرا گرفته است

شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال همچنان در منطقه «ترس زیاد» قرار دارد؛ بسته شدن کندل در پایین 27 هزار دلار می‌تواند منجر به سقوط بیشتر شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از اینوستینگ، با وجود متحمل شدن ضررهای زیاد در هفت ماه گذشته، سرمایه‌گذاران برای وارد شدن به بازار رمزارزها همچنان ترس دارند.

بعد از نابودی ترا، صنعت ارزهای دیجیتال به یک نقطه بحرانی در تاریخ خود رسیده است. اعضای بازار با افزایش عدم اطمینان، به گوشه‌ای رانده شده اند.

سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در «ترس زیاد»

ترس، عدم اطمینان و شک در بازار ارزهای دیجیتال رخنه کرده است.

در طول هفت ماه گذشته، بازار ارزهای دیجیتال 1.7 تریلیون دلار از ارزش خود را از دست داده است. اکنون بیت کوین در فاصله 56.5 درصدی نسبت به ATH معامله میشود، و این حرکت رو به پایین بر هیجانات بازار تاثیر گذاشته است. در طول چند روز گذشته، تاثیرات منفی فروپاشی ناگهانی اکوسیستم ترا به همه بازار رخنه کرده است.

شاخص ترس و طمع به پایین ترین سطح در طول دو سال گذشته رسیده است. این شاخص محبوب، احساسات و هیجانات میان اعضای بازار را با استفاده از منابع مختلف مانند معیارهای نوسانات، حجم، شبکه های اجتماعی، نظرسنجی‌ها و تسلط بازار، بررسی می‌کند. هم اکنون شاخص ترس و طمع در عدد 8 قرار دارد، که در رقمی که همزمان با کووید 19 و سقوط بازار در 2020 قرار گرفت، قرار دارد.

شاخص ترس و طمع

علیرغم احساسات منفی غالب در بازار ارزهای دیجیتال، سود/زیان خالص تحقق نیافته (NUPL) نشان می‌دهد که بیت‌کوین و بقیه بازار ممکن است با دردسرهای بیشتری روبرو شوند.

این متریک زنجیره‌ای متکی به چندین داده است تا حرکات بالقوه سرمایه‌گذاران را در یک زمان معین نشان دهد، که می‌تواند به تعیین حرکات قیمت کمک کند.

NUPL اساساً تغییرات در احساسات بازار را پیش‌بینی می‌کند که می‌تواند برای پیش‌بینی قله‌ها و کف‌ها در بازار استفاده شود.

نمودار NUPL

با توجه به NUPL، احساسات بازار پس از مارپیچ مرگ Terra از اضطراب به ترس تغییر کرد. با این حال، احساسات سرمایه‌گذاران هنوز مانند چرخه‌های قبلی به «کاپیتولاسیون یا تسلیم» نرسیده است تا پایان روند نزولی را نشان دهد. شاخص URPD نهاد مدار پیش بینی می‌کند که بیت‌کوین اگر یک کندل در پایین 27 هزار دلار ببندد می‌تواند به زیر 19 هزار دلار بیاید.  این شاخص پیش‌بینی می‌کند که بزرگترین تمرکز حجم آنچین در بین عددهای 32 و 40 هزار دلار قرار دارد، که به عنوان دیوار مقاومتی عمل می‌کند.

شاخص URPD

در حالی که سرمایه گذاری در زمانی که هیجانات پایین است از لحاظ تاریخی به خوبی به سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال خدمت کرده است، بازار ممکن است قبل از اینکه به کف خود برسد، دچار نزول دیگری شود.

بیت‌کوین از لحاظ تاریخی بالاتر از اوج چرخه قبلی خود بوده است، اما افت زیر 19000 دلار این روند را شکسته است. اگر سقوط کند، اتریوم می تواند تا 800 دلار کاهش یابد. بیت‌کوین احتمالاً باید از سد عرضه 40000 دلاری عبور کند تا به روند احتمالی معکوس شود. به‌علاوه، معیارهای زنجیره‌ای برای حفظ روند صعودی جدید باید صعودی شوند.

نویسنده: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز
چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت 12:35
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین