خبر
 

قوانین و هزینه‌های مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت این کشور

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کشور آلمان همواره از مقاصد محبوب مهاجرتی برای مردم از تمام دنیا بوده است. این کشور پنجمین مقصد محبوب مهاجرتی در بین کشورهای دیگر دنیا است. عواملی همچون ثبات و رونق اقتصادی، کیفیت سیستم آموزشی و فرصت‌های شغلی متعدد، از دلایل مهاجرت به آلمان هستند. مردم از سراسر جهان برای کار، زندگی، تحصیل و ... به این کشور می‌روند. 

مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت این کشور نیازمند کسب اطلاعاتی است که هرچه بیشتر درباره آن بدانید، بهتر و راحت‌تر می‌توانید در این مسیر گام بردارید. به عنوان مثال زمانی که از هزینه‌های حدودی رفتن به این کشور مطلع باشید، می‌توانید راحت‌تر برای بودجه خود برنامه‌ریزی کنید. در ادامه این مطلب، قوانین و هزینه‌های مهاجرت به آلمان را بررسی می‌کنیم. 

 

قوانین و شرایط عمومی مهاجرت به آلمان

همان‌طور که می‌دانید، کشور آلمان با پیری جمعیت و کمبود نیروی کار روبروست. از همین رو برنامه‌های مختلفی برای پذیرش مهاجران و صدور اقامت دارد. هر یک از مسیرها و روش‌های مختلف مهاجرت به آلمان نیازمند داشتن برخی شرایط خاص خود هستند. اما اغلب قوانین برای همه این مسیرهای مهاجرتی یکسان بوده و شرایط عمومی برای رفتن به این کشور، در موارد زیر خلاصه می‌شود.  

اثبات تمکن مالی

هر شیوه مهاجرتی حداکثر یک تمکن مالی دارد که متقاضیان باید آن را برآورده کنند. علاوه بر این، متقاضیان مهاجرت باید ثابت کنند که در طول اقامت خود در این کشور، می‌توانند هزینه زندگی در آلمان را تأمین کنند. حتی اگر برای کار به آلمان می‌روید، باید بتوانید مخارج زندگی خود را تا زمان دریافت اولین حقوق تأمین کنید. مبلغ لازم برای اثبات تمکن مالی آلمان، 10.332 یورو است.  

داشتن بیمه درمانی

از جمله قوانین الزامی برای مهاجرت به آلمان این است که بدون پوشش بیمه درمانی مناسب، نمی‌توانید به این کشور بروید. داشتن بیمه درمانی نه تنها برای همه شهروندان، بلکه برای تمام گردشگران بین المللی و مهاجران نیز الزامی است. بیمه برای هر فرد باید مناسب، قانونی (یا دولتی) و یا خصوصی باشد که از طرف یک ارائه دهنده مجاز صادر شده است. انواع بیمه درمانی و سلامت برای گردشگران، دانشجویان، محققان، کارمندان، مشاغل آزاد، پناهندگان و ... متفاوت و دارای شرایط خاص خود است.

 

تسلط اولیه به زبان آلمانی

برای این که بتوانید برای کار و زندگی به آلمان بروید، باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشید. یک چارچوب کلی و مشترک در بین کشورهای اروپایی برای تسلط کافی به زبان وجود دارد که شامل سه سطح A، B و C است. هر یک از سطوح نیز دارای دو بخش هستند. یعنی مهارت‌های زبانی و میزان تسلط افراد بعد از سنجش آن، به A1/A2 یا پایه، B1/B2 یا مسلط به زبان و C1/C2 یا مهارت‌های زبانی پیشرفته، دسته‌بندی می‌شود. برای مهاجرت به آلمان باید در آزمون‌های تعیین شده شرکت کنید و پس از این که سطح زبان شما در A1 تا B1 ارزیابی شد، می‌توانید به این کشور بروید. برای گرفتن اقامت دائم آلمان، به مهارت زبانی در سطح C1 یا C2 نیاز دارید.

اخذ ویزای آلمان

هر ساله مردم از کشورهای مختلف جهان به آلمان می‌روند. حدود 26 درصد از جمعیت 83 میلیونی این کشور مهاجر هستند و بر اساس اطلاعات وزرات امور خارجه ایران، درسال 2021 تقریبا 319 هزار نفر از این جمعیت ایرانی هستند. اما شهروندان ایرانی و بسیاری دیگر از کشورهای جهان، برای مهاجرت به آلمان باید ویزای این کشور را دریافت کنند. برای رفتن به آلمان، باید از طریق سفارت این کشور جهت اخذ یکی از انواع ویزاهای زیر اقدام کنید. 

  • ویزای تجاری
  • ویزای تحصیل در آلمان
  • ویزای جستجوی کار (Job Seeker)
  • ویزای کاری
  • ویزای پژوهشگر مهمان
  • ویزای کارآموزی
  • ویزای دیدار با خانواده 
  • ویزای توریستی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ویزای آلمان و شرایط اخذ آن، می‌توانید از وکلای باتجربه کمک گرفته و یا اطلاعات خود را از طریق منابع معتبر به‌روز کنید. مراجعه به وب سایت موسسه پارسی کانادا می‌تواند در این زمینه برای شما مفید باشد. 

هزینه مهاجرت به آلمان

هزینه‌های عمده مهاجرت، شامل هزینه‌های ویزا و هزینه زندگی در آلمان است. کسانی که به هر دلیلی متقاضی ورود به آلمان هستند، باید برای رسیدگی به درخواست ویزای خود هزینه‌ای بپردازند. این هزینه‌ها با توجه به نوع ویزا، هدف از ورود به کشور، ملیت، سن و چندین فاکتور دیگر، متغیر است. در جدول زیر، انواع ویزای آلمان و هزینه اخذ آن را می‌بینیم.

 

هزینه زندگی در آلمان

همانطور که گفتیم، متقاضیان مهاجرت به آلمان باید هزینه‌های ویزا و هزینه زندگی در این کشور را نیز پرداخت کنند. به طور کلی، هزینه زندگی در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی کاملاً مناسب است. طبق برآوردهای انجام شده در سال 2022، برای تأمین مخارج زندگی خود در آلمان به حدود 861 یورو در ماه نیاز دارید. این مبلغ برای یک سال حدود 10.332 یورو، یا همان معادل اثبات تمکن مالی است. 

مخارج عمومی زندگی در آلمان گران نیست و قیمت موارد ضروری همچون غذا، لباس، سرگرمی و هزینه‌های خدماتی مانند برق، آب و ...، اساساً با میانگین اتحادیه اروپا مطابقت دارد. بیشترین هزینه‌ای که می‌پردازید احتمالاً برای اجاره مسکن خواهد بود. حداقل دستمزد قانونی در آلمان از 1 ژانویه 2022 تا کنون 9.82 یورو در ساعت تعیین شده است. این حقوق معادل حداقل دستمزد 1,621 یورو در ماه (به صورت ناخالص) برای یک شغل تمام وقت است. با یک حساب ساده، می‌توان متوجه شد که دخل و خرج زندگی در آلمان با هم مطابقت دارد. 

سخن نهایی

کشور آلمان از جمله کشورهای محبوب و مهاجرپذیری است که سالانه جمعیت زیادی از کشورهای مختلف جهان را میزبانی می‌کند. این کشور در اتحادیه اروپا قرار گرفته و مردم با هر فرهنگ، دین، ملیت و از هر نژادی، در جستجوی زندگی بهتر به این کشور می‌روند. شرایط مطلوب اقتصادی و رفاهی شهروندان، از جمله دلایل اصلی مهاجرت به آلمان است. مطالب بالا، شامل قوانین و هزینه‌های مهاجرت به آلمان است که برای اخذ اقامت این کشور لازم است بدانید. چنانچه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید به وب سایت موسسه پارسی کانادا مراجعه کرده و از وکلای این تیم باتجربه کمک بگیرید. 

نویسنده: اپراتور
چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت 12:25
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین