خبر

صعود قیمت طلا در پی سقوط به پایین ترین قیمت سه ماه اخیر + تحلیل تکنیکال

صعود قیمت طلا در پی سقوط به پایین ترین قیمت سه ماه اخیر + تحلیل تکنیکال

قیمت طلا که طی روز گذشته به پایین ترین قیمت سه ماه اخیر خود سقوط کرده بود، توانست بار دیگر خود را بازیابی کرده و رشد خوبی را به نمایش بگذارد.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در صبح روز گذشته سقوط بسیار شدیدی را از خود نشان داد و تا 1790 دلار نیز افت کرد اما در ادامه روز موفق شد خود را بازیابی کرده و بار دیگر به بالای 1820 دلار بازگردد.

هم اکنون قیمت هر اونس طلای جهانی 1823 دلار می باشد که تا این لحظه هیچ تغییری را نسبت به روز گذشته نشان نمی دهد. کارشناسان بر این باورند که ضعف دلار آمریکا به همراه افزایش روحیه ریسک پذیری در بازار باعث رشد قیمت طلا شده است.


شاخص طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح 20 سال اخیر خود در بلاتکلیفی مانده است. کاهش قرنطینه های ناشی از کووید در کشور چین به همراه انتظارات برای تشدید سیاست های مالی بانک مرکزی اروپا باعث می شود تا دلار آمریکا تضعیف شود که برای خریداران طلا خبر خوبی به شمار می رود.

در ادامه امروز کارشناسان و سرمایه گذاران در انتظار انتشار داده های مربوط به خرده فروشی های ایالات متحده هستند. همچنین قرار است جروم پاول رئیس فدرال رزرو نیز سخنرانی داشته باشد که می تواند در روشن تر کردن سیاست های آینده فدرال رزرو تاثیر گذار باشد.

تحلیل تکنیکال طلا به ما نشان می دهد که طلا در مسیر صعودی مقاومت در محدوده 1832 تا 1835 دلاری را در پیش روی خود دارد که برای صعودی شدن لازم است ابتدا از آن عبور کند.

عبور از محدوده مقاومتی گفته شده می تواند طلا را با مقاومت دیگری در عدد 1837 دلار و سپس در نقطه 1840 دلاری مواجه سازد. رشد بیشتر قیمت طلا نیز خریداران را با مانعی در عدد 1856 دلار مواجه خواهد ساخت.



از طرف دیگر تحلیل تکنیکال طلا به ما می گوید که قیمت طلا در نقطه 1820 دلار پشتیبانی می شود. افت به پایین این نقطه طلا را با حمایت بعدی خود در نقطه 1813 دلار مواجه می سازد و هرگونه افت بیشتر می تواند قیمت طلا را به حمایت 1800 دلاری آن برساند.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
منبع:
سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 ساعت 12:50
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین