خبر

بیت‌کوین سطح حمایتی را حفظ کرده است

بیت‌کوین سطح حمایتی را حفظ کرده است

داده ها نشان می‌دهند که بیت‌کوین حرکت مشابهی را در مقایسه با سال گذشته انجام می‌دهد؛ اما چند تفاوت بزرگ وجود دارد: ازجمله افزایش همبستگی و نرخ بهره.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از اف‌ایکس ایمپایر، در حال حاضر، بیت‌کوین در بالای سطح حمایتی 29 هزار دلاری حفظ شده است اما روند کاهشی بقیه بازارها تازه شروع شده. چه مدت این سطح حفظ خواهد شد؟

مقایسه پرایس اکشن بیت کوین با سال گذشته

روز جمعه بیت‌کوین به بالای سطح حمایتی مهم در 29 هزار دلار رفت، این اتفاق بعد از سقوط آن به کف 25 هزار دلاری در روز قبل از آن انجام گرفت. در حالی که بیت‌کوین همچنان نشانه مثبتی از حرکت جبرانی نمی‌دهد، توقف فشار فروش بعد از یک روند کاهشی، اتفاق مشابهی که در یک سال گذشته افتاد را یادآوری میکند.

سال گذشته در اواسط ماه مه، بیت کوین تقریبا 30 هزار دلار در 2 هفته کاهش داشت که به معنای از دست رفتن 50 درصد از ارزشش بود. اتفاقی که در آن دوماه افتاد با وضعیت کنونی بازار قبل از رسیدن به ATH ، قابل مقایسه است. پرایس اکشن کنونی بیت‌کوین و تثبیت آن در دامنه 29,000-30,000 دلار بسیار مشابه اتفاقی است که در یک سال گذشته شاهد بودیم.

اکنون چه تفاوتی وجود دارد؟

تفاوت بزرگی که بین الان و آن زمان وجود دارد، اصول بنیادین بازارها و همبستگی قوی است که تغییر کرده است. در این حالت، مخصوصا غول های تکنولوژی با سیاست های محدود کننده فدرال رزرو در جدل هستند.

این زمانی اتفاق می‌افتد که نرخ وجوه فدرال رزرو هنوز از نظر تاریخی پایین است. نرخ موثر وجوه فدرال رزرو در حال حاضر 0.83 درصد است که هنوز هم کمتر از هر زمان دیگری نسبت به همه‌گیری اخیر در 64 سال گذشته است و با پایین‌ترین نرخ پیش از همه‌گیری ثبت‌شده از مه 1958 مطابقت دارد.

نرخ وجوه فدرال هفتگی

این برای BTC به چه معناست؟

متأسفانه، این تفاوت اساسی است که مانند کفش های سیمانی است که بیت کوین را به اعماق اقیانوس اقتصادی می کشاند. نزدک احتمالاً فقط به سقوط خود ادامه خواهد داد و همراه با آن، بسیاری از دلارهای سرمایه گذاری نهادی از بیت کوین و فناوری بزرگ خارج می شوند یا صرفاً توسط سرمایه گذاران نهادی به طور انبوه نقد می شوند.

همان سرمایه‌گذارانی که همه ما به خاطر کمک به افزایش‌های قبلی بیت‌کوین از آنها تمجید کردیم، همان سرمایه‌گذارانی هستند که بازار نزولی گسترده‌تری را ایجاد خواهند کرد. بنابراین بر خلاف دو بار قبلی که بیت‌کوین در این سطح قیمت معامله می شد (ژانویه و تابستان 2021)، بیت‌کوین احتمالاً از این نقطه افزایش عمده ای نخواهد داشت، اما در عوض این احتمالاً یک نقطه توقف در مسیر کاهش است.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین 

در حال حاضر، بیت کوین به طور نامطمئنی در حمایت بالای 29000 دلار نگه داشته است، اما با توجه به اینکه فروش سهام احتمالاً تازه شروع شده است، تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ در زیر 29 هزار دلار، سطح حمایتی  بعدی احتمالا در 24500 دلار است، زیر این حمایت اصلی 18 هزار دلار است، جایی که من معتقدم این اصلاح می تواند ما را طی شش تا دوازده ماه آینده به آن سوق دهد. مقاومت فعلی 32 هزار دلار و بالاتر از آن مقاومت اصلی در 37500 دلار است.

نویسنده: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز
سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 ساعت 11:13
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین