خبر

روبل، ارز محبوب امسال

روبل، ارز محبوب امسال

روبل روسیه با حمایت از ادامه محدودیت‌ها در تجارت ارز به بالاترین حد خود در 5 سال اخیر رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، روبل روسیه روز دوشنبه از 64 در هر دلار گذشت و با حمایت از ادامه محدودیت‌ها در تجارت ارز، در برابر یورو به بالاترین حد در 5 سال اخیر رسید.

روبل بهترین ارز جهان در سال جاری است، اگرچه به این دلیل حمایت مصنوعی از کنترل سرمایه است چون روسیه برای محافظت از بخش مالی خود در اواخر فوریه پیرو اعزام ده‌ها هزار نیرو به اوکراین، چنین حمایتی را اعمال کرد.

در ساعت 744 به وقت گرینویچ، روبل در برابر دلار 0.9 درصد قوی‌تر شد و به 63.96 رسید و نزدیک به قوی‌ترین نقطه از اوایل فوریه 2020 یعنی 62.6250 بود که روز جمعه به آن رسید.

در برابر یورو، روبل با 1 درصد افزایش به 66.39 رسید و نزدیک به قوی‌ترین سطح خود از ژوئن 2017 یعنی 64.9425 باقی ماند که روز جمعه در بورس مسکو لمس کرد.

روبل در برابر یورو

تنش‌های ژئوپلیتیکی بین مسکو و غرب و ترس از بسته تحریمی جدید برای روسیه به دلیل آنچه «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین می‌خواند، در کانون توجه قرار دارند. اما تأثیر آنها با تبدیل اجباری ارز خارجی توسط شرکت‌های صادرات‌محور و سایر محدودیت‌ها کاهش می‌یابد.

تحلیلگران Promsvyazbank در یادداشتی گفتند: «تقویت روبل امروز ممکن است متوسط باشد، اما نرخ دلار می‌تواند به تدریج به 62 کاهش یابد.»

و اما شاخص‌های سهام روسیه افزایش یافت:

شاخص RTS بر اساس دلار با 1.7 درصد افزایش به 1150.9 واحد رسید. شاخص MOEX روسیه مبتنی بر روبل با 1.6 درصد افزایش به 2343.9 واحد رسید.

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 ساعت 15:22
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین