خبر

طلا سردرگم در سود و زیان‌

طلا سردرگم در سود و زیان‌

تشدید سیاست پولی برای مهار تورم به دلار کمک کرد؛ اما طلا را در ابهام بین سود و زیان جزئی قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، طلا در اوایل جلسه اروپا بین سودهای خفیف/زیان‌های جزئی در نوسان بود و آخرین بار در قلمروی خنثی، درست زیر سطح 1810 دلار معامله شد.

XAUUSD، تاکنون برای ثبت هر گونه بهبودی معنی‌دار تلاش کرده است و در فاصله‌ی قابل توجهی از پایین‌ترین سطح خود از اوایل فوریه که در روز جمعه لمس شد، باقی مانده است. انتظارات از اینکه فدرال رزرو برای مهار تورم فزاینده با سرعت بیشتری سیاست پولی خود را تشدید کند، به دلار آمریکا کمک کرد تا نزدیک به بالاترین حد در دو دهه گذشته باشد. این به نوبه‌ی خود یک عامل کلیدی در نظر گرفته شد که به عنوان باد مخالفی برای طلای دلاری عمل کرد.

با این حال، جنبه‌ی منفی، حداقل در حال حاضر، در میان محیط پرخطر رایج که به نفع فلز گرانبهای امن است، حفظ می‌شود. سرمایه‌گذاران همچنان نگران هستند که حرکت تهاجمی‌تر بانک‌های مرکزی بزرگ برای محدودکردن تورم می‌تواند به رشد اقتصاد جهانی ضربه بزند. این ترس‌ها بیشتر به دلیل داده‌های کلان ضعیف‌تر چینی که همراه با تنش‌های ژئوپلیتیکی بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر گذاشت، دامن زد.

سرمایه‌گذاری در فلز زرد امن
جریان ضد ریسک، بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ایالات متحده را از اوج 3.20 درصدی اخیر دور کرد که باعث حمایت بیشتر از طلای بدون بازده شد. حتی از منظر فنی، قیمت‌های نقطه‌ای در روز جمعه تا حدی زیر مرز 1800 دلار مقاومت نشان دادند. این امر باعث می‌شود قبل از اینکه معامله‌گران شروع به موقعیت‌یابی برای ضررهای عمیق‌تر برای XAU/USD کنند، منتظر برخی از فروش‌ها و پذیرش‌های بعدی در زیر دسته مذکور باشیم.

فعالان بازار اکنون مشتاقانه منتظر انتشار شاخص تولید ایالات متحده هستند تا بعداً در اوایل جلسه آمریکای شمالی یک انگیزه تازه به دست آورند. این، همراه با بازده اوراق قرضه ایالات متحده، بر پویایی قیمت دلار تأثیر می‌گذارد و محرکی برای قیمت طلا ایجاد می‌کند. معامله‌گران بیشتر از احساسات ریسک بازار استفاده می‌کنند تا از فرصت های کوتاه‌مدت پیرامون فلز زرد استفاده کنند.

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 ساعت 14:21
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین