خبر

امروز طلا اندکی می‌درخشد

امروز طلا اندکی می‌درخشد

بازدهی خزانه‌داری آمریکا تقاضا برای شمش با بازده را افزایش داد و در نتیجه امروز طلا کاهش بیش از سه ماهه خود را افزایش داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز قیمت طلا در روز دوشنبه نسبت به کاهش بیش از سه ماهه در جلسه قبل افزایش یافت، زیرا بازدهی خزانه‌داری آمریکا پایین‌تر، تقاضا برای شمش با بازده صفر را بالاتر از سطح حمایت روانی کلیدی در حدود 1800 دلار در هر اونس نگه داشت.

هر اونس طلا تا ساعت 0227 به وقت گرینویچ با 0.1 درصد افزایش به 1812.15 دلار رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.1 درصد افزایش به 1809.80 دلار رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار سیتی ایندکس، گفت: «با توجه به اینکه 1800 دلار یک عدد گردشده‌ی بزرگی است، طبیعی است که سطحی از حمایت را فراهم کند، زیرا برخی (معامله‌گران) سعی می‌کنند شجاع باشند و قیمت پایینی بخرند، در حالی که برخی دیگر پوزیشن‌های شورت‌ سودآور را می‌بندند. .

قیمت طلا که چهارمین کاهش هفتگی متوالی خود را ثبت کرد، در روز جمعه بیش از 1 درصد کاهش یافت و به کمترین میزان از 4 فوریه به 1798.86 دلار در هر اونس رسید و در 1811.15 دلار بسته شد.

اما در حال حاضر اوضاع برای موانع طلا عالی به نظر نمی‌رسد. سیمپسون گفت، حتی اگر شاهد جهش از 1800 دلار باشیم، حرکت به وضوح به نفع نزول بیشتر است.

دلار هفته را با بالاترین سطح 20 ساله در برابر همتایان خود آغاز کرد، زیرا سرمایه‌گذاران به دلیل ترس از رشد جهانی به دنبال امنیت بودند و همچنان طلای امن رقیب را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند، جذاب‌تر می کردند.

با این حال، بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات متحده کاهش یافت و تقاضا برای طلای بدون بهره را افزایش داد.

لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، روز جمعه گفت: «پیش از آنکه مقامات فدرال رزرو بتوانند با خیال راحت نتیجه بگیرند که به تورم اوج خود رسیده است، باید به مدت «چند ماه» پایین‌تر بیاید؛ او افزود که اگر داده‌ها بهبودی نشان ندهند، آماده است تا افزایش سریع‌تر نرخ بهره را تا جلسه سپتامبر فدرال رزرو در نظر بگیرد.

اگرچه شمش به عنوان یک محافظ تورم تلقی می‌شود، به افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت و بازده اوراق قرضه ایالات متحده حساس است که هزینه فرصت نگهداری آن را افزایش می‌دهد.

هر اونس نقره با 0.1 درصد کاهش به 21.06 دلار رسید، پلاتین بدون تغییر به 938.46 دلار رسید و پالادیوم با 0.3 درصد افزایش به 1949.88 دلار رسید.

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 ساعت 10:00
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین