خبر

در این 7 روز چه بر سر بازار ارزهای دیجیتال آمد؟

در این 7 روز چه بر سر بازار ارزهای دیجیتال آمد؟

در چند روز اخیر، بازار رمزارزها با اتفاقات کم نظیری مواجه شده است، از جمله سقوط کم‌نظیر بیت‌کوین و از دست رفتن پیوند ترا یواس‌دی و نابود شدن اکوسیستم لونا.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از اف‌ایکس ایمپایر، بعد از یک هفته شوریدگی قیمت، نوسانات بالا، کاهش قیمت، اسکم یا کلاهبرداری، و زوال اکوسیستم ترا، بازار ارزهای دیجیتال به نظر می‌رسد که در حال بازیابی خودش است، اما برای چه مدت؟

اکثر رمزارزها در قیمت بالاتر مبادله شدند و بازار به معامله گران روی خوش نشان داد. در حالی که بازیابی خیلی خوشایند نبود، بازار به سود رسید و شرایط نزولی کمرنگ شد.

در طول 6 ماه گذشته، بازار ارزهای دیجیتال به 3 تریلیون دلار رسید و سپس به کف 1.2 تریلیون دلاری سقوط کرد.در 6 ماه آخر سال، ارزش بازار ارزهای دیجیتال 1.9 تریلیون از ارزش خودش را از دست داد؛ این ضررها بزرگتر از ضررهایی است که در طول بحران بازار وام مسکن در سال 2007 مشاهده شد.

ضررهای بزرگ و حجم معاملات بالاتر، ترس بازار ارزهای دیجیتال را به بازارهای سنتی منتقل کرده و به سهام‌ها و اوراق قرضه آسیب زده است.

بازگشت خریداران کوتاه مدت، با نزدیک شدن ارزش بازار به 1.5 تریلیون دلار، خوش‌بینی را در بازار ایجاد کرده است. اگرچه، بازگشت معامله‌گران نشانه‌ی بزرگتر شدن بازار نیست و اما شاخص‌های تکنیکال در کوتاه مدت برای حرکت به سمت بالاتر محدود شده است. 

با این اوصاف، بازگشت ارزش بازار ارزهای دیجیتال به 1.30 تریلیون دلار، به معنای رشد 4.73 درصدی در طول روز گذشته بوده است.

بیت‌کوین و حرکت جبرانی؟

در بحبوحه بحران کووید 19، قیمت بیت‌کوین به کف قیمتی که آخرین بار در اواخر 2020 مشاهده شده بود رسید. اخیرا، بعد از تصمیم گیری فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، آب شدن 18 میلیارد دلاری استیبل کوین بزرگ یعنی ترا یواس‌دی، باعث شد که بازار ارزهای دیجیتال سقوط کند.

قیمت بیت‌کوین به کف 25,800 دلاری رسید، اما فشار گاوها منجر به بازگشت بیت‌کوین به سطوح زیر 29 هزار دلاری شد. در هنگام نگارش، رمزارز برتر یعنی بیت‌کوین در 30,284 دلار مبادله می‌شود، که به معنای رشد 4.11 درصدی در طول روز گذشته است.

قیمت بیت کوین/دلار

نویسنده: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز
دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 ساعت 09:52
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین