خبر

نرخ طلا صعودی شد

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۸۲۶ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گزارش بنکر (Bankerقیمت طلا روند نزولی خود را در روز پنجشنبه ادامه داد اما قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۸۲۶ دلار و ۶۰ سنت رسید. افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا حساسیت سرمایه‌گذاران نسبت‌به فلزات گران‌بها را پایین آورده‌است.

طلا و نقره مخصوصاً در زمان تورم بالا به‌عنوان یک منبع باارزش ذخیره‌سازی شناخته می‌شوند، بنابراین دلیل کاهش قیمت اخیر این فلزات گرانبها را می‌توان افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا دانست. به‌عبارت‌دیگر، بازار فلزات گران‌بها تحت تاثیر سیاست‌های این بانک قرار دارد.

طلا و نقره در زمان بی‌ثباتی بازارهای مالی ذخایر ایمنی به حساب می‌آیند. بنابراین ادامه درگیری‌ در اوکراین و تورم بالا باید زمینه خوبی برای افزایش قیمت این فلزات گران‌بها باشد. اما بت توجه به ضعف عملکرد آنها، بسیاری متخصصان عقیده دارند دوران این فلزات به پایان رسیده که دلیل آن را می‌توان تغییر ساختار بازار از اواخر آوریل آوریل دانست.

قیمت نقره با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۲۰ دلار و ۷۷ سنت رسیده،  اما پلاتین با ۱.۳۸ درصد افزایش ۹۶۰ دلار و ۵۴ سنت معامله می‌شود.

شاخص دلار روند افزایشی خود را ادامه داده و هنوز هم در بالاترین رقم طی ۱۹ سال گذشته قرار دارد. ارزش بالای دلار خرید فلزات گران‌بها را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران می‌کند.

سقوط بازار سهام آمریکا هم در ضعف کلی ارزش طلا بی‌تاثیر نبوده‌است.مایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز به‌خاطر ترس از توانایی فدرال‌رزرو برای مقابله با تورم بدون ایجاد رکود کاهش‌یافته است.


منبع:
جمعه 23 اردیبهشت 1401 ساعت 10:30
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین