خبر

ALGO ،XMR و XTZ را در این هفته زیر نظر داشته باشید

ALGO ،XMR و XTZ را در این هفته زیر نظر داشته باشید

بیت کوین به یک منطقه‌ی حمایتی حساس و مهم رسیده است و در صورت جهش از این سطح، قیمت‌های ALGO ،XMR و XTZ نیز می‌توانند در کوتاه‌مدت افزایش یابند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، بازارهای سهام برای پنجمین هفته‌ی متوالی نزولی بودند، زیرا معامله‌گران تلاش می‌کنند از دارایی‌های پرریسک دوری کنند. ارزهای دیجیتال، به ویژه‌ی پادشاه آن‌ها، یعنی بیت کوین (BTC)، نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند. 

بیت کوین نیز برای ششمین هفته‌ی متوالی به روند نزولی خود ادامه می‌دهد؛ اتفاقی که از 2014 (1393) تاکنون بی‌سابقه بوده است. لغزش بیت کوین کل بازار ارزهای دیجیتال را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ ارزش بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر به زیر 1.6 تریلیون دلار کاهش یافته است. 

نگاه کلی به بازار روزانه‌ی ارزهای دیجیتال

اکنون که بیت کوین شش هفته‌ی متوالی را در منطقه‌ی قرمز سپری کرده، آیا زمان بهبودی فرا رسیده است؟ در این‌جا نمودارهای 3 ارز دیجیتال را بررسی خواهیم کرد که در کوتاه‌مدت می‌توانند نشانه‌هایی از ثبات را به همراه داشته باشند.

الگوراند (ALGO) 

الگوراند (ALGO) طی چند روز گذشته در یک الگوی کانال نزولی قرار گرفته است. قیمت این ارز دیجیتال در 1 می (11 اردیبهشت) از خط حمایت این کانال به سمت بالا جهش کرد و گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) توانستند از سد میانگین متحرک نمایی 20 روزه در قیمت 0.69 دلار عبور کردند؛ این مسئله نشان از کاهش فشار فروش می‌دهد.

نمودار روزانه‌ی الگورند

اگر خریداران قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه در 0.76 دلار حفظ کنند، الگورند می‌تواند به سطح مقاومت این کانال صعود کند. این یک سطح مهم برای گاوها است که باید بر آن غلبه کنند. اگر آن‌ها در این کار موفق شوند، ممکن است یک حرکت صعودی جدید آغاز شود. در نتیجه، الگورند می‌تواند ابتدا تا 1.10 دلار و سپس به 1.25 دلار افزایش یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از این خط مقاومت پایین‌تر بیاید، ممکن است الگورند مجبور باشد چند روز دیگر را نیز در این کانال بماند. در این صورت، خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) می‌توانند قیمت را به پایین این کانال بکشانند.

نمودار 4 ساعته الگوراند

میانگین متحرک نمایی 20 روزه و شاخص قدرت نسبی (RSI) به نفع خریداران هستند. یک مقاومت جزئی در 0.80 دلار وجود دارد که اگر گاوها بتوانند این مانع را برطرف کنند، الگورند می‌تواند تا خط مقاومت اصلی کانال صعود کند.

در سمت نزولی، میانگین متحرک نمایی 20 روزه سطح مهمی است که باید مراقب آن بود. اگر قیمت از این سطح بازگردد، نشانه‌ای از این حقیقت است که احساسات بازار به نفع خریداران تغییر کرده؛ این وضعیت می‌تواند احتمال شکست صعودی 0.80 دلار را افزایش دهد. ولی اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، توقف بعدی آن می ‌واند میانگین متحرک نمایی 50 روزه باشد.

مونرو (XMR) 

مونرو (XMR) در چند روز گذشته در نزدیکی 200 دلار یک حمایت روانی پیدا کرده است. خریداران اجازه نداده‌اند که قیمت این ارز دیجیتال به زیر خط روند نزولی شکسته شود.

نمودار روزانه‌ی مونرو

گاوها باید قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه در 223 دلار نگه دارند تا ثابت کنند فاز اصلاحی به پایان رسیده است. یک مقاومت جزئی در 240 دلار وجود دارد، ولی اگر گاوها بتوانند بر این مانع غلبه کنند، مونرو می‌تواند تا 289 دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک نمایی 20 روزه کم‌تر شود، نشان‌دهنده‌ی این حقیقت خواهد بود که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند. این مسئله می‌تواند احتمال شکست قیمت را به زیر 200 دلار افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، فشار فروش تشدید می‌شود و مونرو ممکن است به 150 دلار کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته مونرو

مونرو یک الگوی مثلث متقارن تشکیل داده است که نشان‌دهنده‌ی سردرگمی در میان گاوها و خرس‌ها است. چنان‌چه گاوها قیمت را به بالای خط مقاومت مثلث هدایت کنند، احتمالا روند نزولی به پایان برسد. سپس مونرو می‌تواند تا میانگین متحرک ساده‌ی 200 روزه صعود کند و سپس به سمت 252 دلار حرکت نماید.

برعکس، اگر در نهایت قیمت به سمت پایین مثلث برود، نشانه‌دهنده‌ی از سرگیری حرکت نزولی خواهد بود. هدف بعدی این الگوی نزولی 164 دلار است.

تزوس (XTZ) 

تزوس (XTZ) در 29 آوریل (9 اردیبهشت) به زیر خط روند صعودی بلندمدت رسید و خرس‌ها در 5 می (15 اردیبهشت) با موفقیت توانستند از این خط دفاع کنند. خرس‌ها سعی کردند روند نزولی را شروع کنند ولی هم‌اکنون برای حفظ همین سطح نیز با چالش روبه‌رو هستند.

نمودار روزانه‌ی تزوس

اگر گاوها قیمت را در بالای خط روند صعودی نگه دارند، به این معنی خواهد بود که بازار دوره‌ی نزولی را رد کرده است.در این صورت، مونرو ممکن است تلاش کند تا به منطقه بین میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه در 3.18 دلار و 3.40 دلار صعود کند.

ولی اگر قیمت یک بار دیگر به پایین خط روند صعودی شکسته شود، نشان‌دهنده‌ی این حقیقت خواهد بود که خرس‌ها خط روند صعودی را به خط مقاومت تغییر داده‌اند. بسته شدن قیمت تزوس در زیر 2.39 دلار ممکن است یک روند نزولی جدید را آغاز کند که می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را به 2.00 دلار نیز برساند.

نمودار 4 روزه‌ی تزوس

شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار 4 ساعته یک واگرایی صعودی ایجاد کرده است که نشان می‌دهد مومنتوم منفی ضعیف شده است. تزوس اکنون می‌تواند تا 2.90 دلار صعود کند، جایی که خرس‌ها ممکن است مقاومت جدی از خود نشان دهند. بسته شدن قیمت در بالای این سطح می‌تواند شرایط را برای افزایش احتمالی قیمت به 3.00 دلار و سپس به 3.30 دلار مهیا کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت به سمت پایین حرکت کند، به احتمال زیاد خرس‌ها وارد میدان شده‌اند و شروع به فروش کرده‌اند. این کار می‌تواند تزوس را در محدوده‌ی بین 2.90 تا 2.39 دلار حفظ کند. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 2.39 دلار کاهش دهند، روند نزولی می‌تواند تسریع شود.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 ساعت 16:47
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین