خبر

طلا: حلقه‌ای بر گردنم افکنده دوست!

طلا: حلقه‌ای بر گردنم افکنده دوست!

با کاهش ارزش دلار، طلا امروز افزایش یافت. اما آیا سایر فلزات گرانبها نیز از طلا پیروی کردند؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، طلا صبح روز سه‌شنبه در آسیا به دلیل کاهش ارزش دلار افزایش یافت. سرمایه‌گذاران اکنون منتظر داده‌های تورم هستند.

معاملات آتی طلا تا ساعت 12:50 بامداد به وقت شرقی (4:51 به وقت گرینویچ) با 0.24 درصد افزایش به 1863.89 دلار رسید.

دلار که معمولاً معکوس به طلا حرکت می‌کند، صبح روز سه‌شنبه کاهش یافت و از آنجا که طلا تابع حرکت‌های دلار است امروز نفس راحتی کشید. به نظر می‌رسد طلا حلقه‌ای از دلار را بر گردن افکنده و البته در وضعیتی تحمیلی در جهت مخالف آن حرکت می‌کند. سیاست سختگیرانه برای مبارزه با تورم از سوی فدرال رزرو ایالات متحده باعث افزایش پنج هفته‌ای دلار شده است.

حلقه طلا و دلار

فدرال رزرو اولین افزایش نیم واحدی نرخ بهره را اعمال کرد، در حالی که بانک مرکزی انگلیس نیز با صدور تصمیم سیاستی خود در روز پنج‌شنبه، نرخ بهره خود را به 1 درصد افزایش داد که بالاترین میزان از سال 2009 بود.

چشم‌انداز افزایش شدید نرخ بهره، اوراق خزانه 10 ساله ایالات متحده را به صعود به 104.19 یک شبه سوق داد که یک اوج 20 ساله بود.

از آنجایی که سرمایه‌گذاران انتظار افزایش بیشتر به همان اندازه از سوی فدرال رزرو را دارند، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، روز دوشنبه گفت که شاهد افزایش نرخ 75 واحدی در ثانیه نیست، زیرا نشانه‌هایی از کاهش تورم وجود دارد.

در آسیا اقیانوسیه، داده‌های تجاری از چین در روز دوشنبه نشان داد که صادرات در آوریل 3.9 درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است که پایین‌ترین سرعت از ژوئن 2020 است. اقدامات قرنطینه برای کووید 19 به تجارت آسیب وارد کرده است.

اکنون سرمایه‌گذاران منتظر شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) در روز چهارشنبه، و همچنین شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده و مطالبات اولیه بیکاری هستند که قرار است روز پنج‌شنبه ارائه شود.

در سایر فلزات گرانبها، نقره 0.99 درصد، پلاتین 0.58 درصد و پالادیوم 2.18 درصد افزایش یافت.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 ساعت 11:48
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین