خبر

دلار در کنترل کروز!

دلار در کنترل کروز!

با پناه‌بردن سرمایه‌گذاران به دلار به عنوان پناهگاه امن نهایی، قیمت طلا همچنان در حال کاهش است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، قیمت طلا در کنار اوراق قرضه دولتی ایالات متحده و سهام جهانی در حال کاهش است، زیرا سرمایه‌گذاران تنها به دلار آمریکا پناه می‌برند و با تمام قوا در آغاز هفته جدید ریسک‌گریزی دارند.

پس از گذشت یک هفته آشفته، تحت سلطه بانک‌های مرکزی، نگرانی‌ها از رشد جهانی در بحبوحه‌ی محدودیت‌های گسترش کووید در چین و نگرانی‌ها از افزایش نرخ بهره دوباره به منصه‌ی ظهور رسیده است. در زمان وحشت و عدم اطمینان بازار، دلار به دلیل جذابیت آن به عنوان یک پناهگاه امن نهایی، در کنترل کروز باقی می‌ماند.
دلار همچنین تقاضا را پیدا می‌کند زیرا فدرال رزرو در مقایسه با سایر بانک‌های مرکزی بزرگ در سراسر جهان از منحنی جلوتر است. علیرغم موضع کمتر تندروانه در چهارشنبه گذشته، فدرال رزرو همچنان در مسیر افزایش 50 واحدی نرخ بهره در دو جلسه بعدی و در عین حال آغاز روند کاهش ترازنامه است.


ارزش دلار قوی‌تر بر قیمت طلا براساس دلار تاثیر زیادی می‌گذارد، در حالی که افزایش بازدهی خزانه‌داری باعث تشدید درد در فلز زرد غیر بازده می‌شود. نرخ‌های معیار 10 ساله ایالات متحده در شرط‌بندی افزایش نرخ فدرال رزرو، در حال حاضر با 3.185% معامله می‌شوند که بالاترین سطح از نوامبر 2018 است.

با افزودن به روند نزولی قیمت طلا، سود خالص سوداگرانه این فلز در هفته گذشته رشد کرده است، زیرا سرمایه‌گذاران پیش از انتشار آمار تورم ایالات متحده در اواخر این پنج‌شنبه، به دلار هجوم آورده‌اند.

با نگاه به آینده، قیمت طلا تحت تاثیر احساسات پیرامون بازدهی و دلار باقی خواهد ماند. هر گونه رشد مجدد در سهام وال استریت می‌تواند رشد دلار را متوقف کند و به گاوهای نر طلا مهلت دهد.

گاوهای نر طلا

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 ساعت 15:00
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین