خبر

نفت با وجود افزایش قیمت، کماکان در تنگنا به سر می‌برد

نفت با وجود افزایش قیمت، کماکان در تنگنا به سر می‌برد

به دنبال اقدامات لیبی، معاملات آتی نفت خام برنت و WTI با افزایش قیمت مواجه می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت نفت صبح پنجشنبه در آسیا افزایش یافت اما به دلیل عرضه بالا از جانب لیبی در بازار روز های گذشته، همچنان در تنگنا باقی ماند.

معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۱۲:۱۱ بامداد به وقت شرقی (۴:۱۱ به وقت گرینویچ) با ۰.۹۲ درصد افزایش به ۱.۷.۷۸ دلار و معاملات آتی نفت WTI با ۰.۸۳ درصد افزایش به ۱۰۳.۰۴ دلار رسید.

به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رود بازارها مجددا ثبات خود را از دست دهند زیرا اتحادیه اروپا همچنان در حال اعمال ممنوعیت های نفت روسیه به دلیل تنش های شرق اروپا می‌باشد‌.

تحلیلگر بازارهای کالایی بانک مشترک‌المنافع، به رویترز چنین گفت: «به طور کلی نفت و بازارهای انرژی، در حاضر درگیر مسائل زیادی هستند و تا مدتی ساکت باقی خواهند ماند.»

در حالی که کشور چین به کاهش محدودیت های کووید-۱۹ می‌پردازد، سرمایه گذاران کماکان تقاضای سوخت چین را تحت نظر قرار می‌دهند. با این حال، بازار نفت همچنان در تنگنا می‌باشد زیرا سازمان اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) به تلاش برای دستیابی به اهداف تولیدی خود ادامه می‌دهند.

مدیر عامل سازمان مدیریت دارایی SPI در یادداشتی گفت: « افزایش قیمت یک شبه صورت نمی‌گیرد، باید دید که آیا سایر کشورها در ممنوعیت نفت روسیه به بریتانیا و ایالات‌متحده می پیوندند یا خیر.» کشورهای اتحادیه اروپا در حال حاضر در حال ارزیابی روش هایی برای جبران ممنوعیت های احتمالی نفت روسیه هستند، اما پس از گذشت هشت هفته، هنوز هیچ تصمیمی در مورد ششمین موج تحریم ها گرفته نشده‌است.

در این میان، آمار عرضه نفت خام اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در روز چهارشنبه، نشان‌دهنده تخلیه ۸‌.۰۲۰ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۵ آوریل می‌باشد. اینوستینگ تولید ۲.۴۷۱ بشکه را پیش بینی کرده است. همچنین هفته گذشته تولید ۹.۳۸۲ میلیون بشکه‌ای گزارش شد. آمار عرضه نفت خام موسسه نفت آمریکا که دیروز منتشر شد، تخلیه ۴.۴۹۶ میلیون بشکه‌ای را نشان داد.

نویسنده: حامد نویدی کاشانی
پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401 ساعت 11:04
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین