خبر

ژاپن سرمایه‌گذاری در LNG را افزایش می‌دهد

ژاپن سرمایه‌گذاری در LNG را افزایش می‌دهد

در حالی که بحران روسیه و اوکراین رقابت برای خرید LNG را تشدید کرده، ژاپن جهت تضمین تامین گاز طبیعی سرمایه‌گذاری تولید آن را افزایش داده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، وزیر صنعت ژاپن امروز گفت که ژاپن سرمایه‌گذاری در تولید گاز طبیعی مایع در خارج از کشور را افزایش خواهد داد تا تامین آن تضمین شود.

به نقل از رویترز، کویچی هاگیودا به رسانه‌ها گفت: بحران روسیه و اوکراین رقابت برای خرید LNG را تشدید کرده و نگرانی‌ها را در مورد عرضه پایدار سوخت برای ژاپن افزایش داده است.

این مقام عالی‌رتبه افزود: «دولت باید برای تأمین LNG از طریق همکاری با بخش خصوصی به خط مقدم بیاید».

هاگیودا همچنین خاطرنشان کرد که سرمایه‌گذاری جهانی در تولید گاز طبیعی مایع در بحبوحه‌ی تلاش‌ها برای کربن‌زدایی اقتصادها کاهش یافته است، حتی اگر تقاضا، به ویژه در آسیا، در حال افزایش باشد.

با این حال، در حالی که تقاضای آن برای LNG افزایش می‌یابد، آسیا شاهد افزایش رقابت برای این کالا از اروپا در بحبوحه‌ی بحران انرژی و عدم اطمینان در مورد منابع آینده در بحبوحه‌ی بیگانگی فزاینده بین اتحادیه اروپا و روسیه بر سر اوکراین بوده است.

آخرین تحولات، قیمت LNG را حتی بالاتر برد و تقاضای آسیایی برای سوخت فوق سرد را کاهش داد.

اروپا اکنون مقصد اصلی صادرات LNG ایالات متحده با رکورد بالا است، در حالی که اقتصادهای در حال توسعه حساس به قیمت در آسیا و اقیانوسیه از بازار لحظه‌ای دور شده و به زغال سنگ و محصولات نفتی روی آورده‌اند زیرا قیمت LNG برای آنها ناپایدار است.

در این میان ژاپن همچنان یکی از مقاصد اصلی گاز طبیعی مایع روسیه است. این کشور در دو پروژه ساخالین 1 و 2 در آنجا سهام دارد و گفته است که قصدی برای دنبال‌کردن ابرغول‌های غربی و پایان‌دادن به حضور خود در انرژی روسیه ندارد.

هاگیودا در اوایل این هفته به نقل از نچرال گاز اینلجنس گفت: این پروژه‌ها اساساً برای امنیت انرژی مهم هستند زیرا این پروژه‌ها به ژاپن اجازه می‌دهند تا ذخایر کمتر از قیمت بازار را تهیه کند، به‌ویژه در میان قیمت‌های بالای فعلی انرژی.

نیکی آسیا در این ماه گزارش داد که اگر ژاپن از ساخالین-2 خارج شود، ممکن است سالانه 33 درصد بیشتر برای واردات LNG بپردازد. ژاپن با بیش از 227 میلیون تن در سال بزرگترین واردکننده LNG در جهان از نظر ظرفیت است.

نویسنده: معصومه دانش
شنبه 27 فروردین 1401 ساعت 12:36
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین