خبر

گاز طبیعی: آیا گاو ها ۹ دلار را رد خواهند کرد؟

گاز طبیعی: آیا گاو ها ۹ دلار را رد خواهند کرد؟

تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی بازار گاز طبیعی؛ بنا بر اقدامات غرب، گاز طبیعی محتمل افزایش چشمگیر قیمت خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ: در حین مشاهده حرکات گاز طبیعی طی هفته گذشته، مشاهده شد که گاوهای گاز طبیعی بیش از حد مشتاق به پیشرفت به نظر رسیده و به افزایش قیمت گاز طبیعی حدود ۱۶.۵ درصد در هفته گذشته ادامه دادند. حرکت در مسیر ناهموار این هفته نشان می‌دهد که روند صعودی فعلی تا زمانی که بازی تحریم ها در شرق اروپا، ادامه دارد، متدوام خواهد بود.

روز پنجشنبه، پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه تلاش خواهد کرد تا صادرات انرژی خود را به سمت شرق هدایت کند، زیرا اروپا تلاش می کند وابستگی خود به نفت و گاز روسیه را کاهش دهد. این اقدام رئیس‌جمهور روسیه می‌تواند حرکت مشترک کشورهای اروپایی برای بازتعریف گام‌های بعدی خود برای جلوگیری از بحران انرژی را با وجود وعده جریان نفت و گاز اضافی از ذخایر استراتژیک ایالات متحده، متزلزل کند.

تولیدکنندگان گاز طبیعی ایالات متحده از کمک به کشورهای غربی خوشحال به نظر می رسند، اما این می تواند منجر به کاهش شدید کمبود داخلی شود که می تواند از طریق افزایش ناگهانی قیمت گاز طبیعی در هفته گذشته احساس شود.

افزایش شدید قیمت گاز طبیعی می تواند در هفته آینده ادامه یابد زیرا بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، متعهد شد در سال جاری ۱۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی دیگر به اتحادیه اروپا، در قالب LNG، صادر کند در حالی که اتحادیه اروپا متعهد شد تقاضا برای ۵۰ میلیارد متر مکعب سالانه LNG ایالات متحده را ایجاد کند. حداقل تا سال ۲۰۳۰.

به نظر می رسد افزایش شدید قیمت گاز طبیعی حرکتی پیش‌بینی نشده باشد و یک شیب ناگهانی در کشورهای اروپایی می تواند کل معادله قیمت را تغییر دهد زیرا اروپا به شدت به گاز و نفت روسیه وابسته است.

در حالی که اتحادیه اروپا در مورد تحریم گاز و نفت روسیه بحث می کند و کشورهای عضو به دنبال تامین منابع از جاهای دیگر هستند، کرملین روابط نزدیک تری با چین، بزرگترین مصرف کننده انرژی در جهان، و سایر کشورهای آسیایی ایجاد کرده است.

نمودار هفتگی قیمت نفت خام

از نظر فنی، گاز طبیعی برای ادامه روند صعودی فعلی در هفته آینده آماده به نظر می رسد، زیرا شکل گیری یک متقاطع صعودی در نمودار هفتگی، قدرت حرکت فعلی را تایید می کند.

در مرحله دوم، سطح اولیه، حرکت جهت دار بیشتری را تایید می کند. در نمودار هفتگی، حمایت فوری ۶.۹۶۵ دلار است. مقاومت فوری در ۷.۵۱۸ دلار تأیید می کند که «بربک‌اوت» یا «برک‌دان» از این محدوده قیمتی، در نهایت حرکت های جهت دار بیشتری را مشخص خواهد کرد.

نمودار روزانه قیمت نفت خام

در نمودار روزانه، گاز طبیعی به طور مداوم روند صعودی فعلی را از ۱۵ مارس ۲۰۲۲ از ۴.۴۶۰ دلار حفظ می کند. این روند صعودی همچنان دست نخورده باقی مانده است، حتی پس از بریک‌اوت بالای ۷.۳ دلار، که در صورت حل نشدن تحریم انرژی می تواند به سکوی پرتاب بعدی برای قیمت ها تبدیل شود.

نویسنده: حامد نویدی کاشانی
شنبه 27 فروردین 1401 ساعت 12:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین