خبر
 

دوپونت، برجسته ترین نشان چرم،خودکار، فندک

کارگاه تولید محصولات چرمی که 135 سال گذشته در پاریس بنا شده، امروزه تبدیل به یکی از مشهورترین شرکت‌های عرضه اقلام لوکس در جهان شده است.
"سیمون تیسوت دوپونت Simon Tissot DuPont" موسس اين شرکت، 25 ساله بود که طرح تاسیس کارگاه دوپونت را در ذهن می‌پروراند. او جوانی شجاع  و احساساتی بود و قصد داشت علیرغم رویارویی با هر گونه مانعی، موفق شود، از این‌رو پس از شروع به کار، اقدام به تولید کیف‌های جیبی و "مارکوئینز maroquins" یا کیف‌های سفارت كرد که حروف اول نام کارمند بر رویشان حک شده بود. 

او به سرعت در میان افراد طبقه بالای ساکن در پاریس به شهرت و موفقیت دست یافت و به‌طور رسمي مسئولیت عرضه محصول به "مگزین دولوور Magasins du Louvre" را که در آن زمان منبع و مرجع اصلی تهیه اقلام لوکس در سطح جهانی به شمار می‌آمد، بر عهده گرفت.

دوپونت پس از گذشت 135 سال، هنوز در اوج قدرت به سر می‌برد. این شرکت به تازگی سالگرد 135 سالگی تاسیس خود را در 19 اکتبر 2007 جشن گرفت. این مراسم در نمایشگاهی واقع در آپارتمان تازه سازی که بخشی از اداره مرکزی دوپونت به شمار می‌آید برگزار شد. این مراسم فرصت مناسبی برای رئیس شرکت "آلین کروت Alain crevet" به شمار می‌آمد تا تولید نمونه جدیدی از چرم دیاموند را در معرض دید اجتماعی از فرانسویان، خبرنگاران بین‌المللی و میهمانان قرار دهد. علاوه بر این کیف، محصولی استثنایی و همچنین "نئوکلاسیک پرزیدنت "Neo classic president نمونه جدیدی از خودکارهای دوپونت و اولین محصول لوکس مجهز به کلید (USB (GO4 که مدتی قبل در فرانسه و ژاپن در اواسط ماه نوامبر عرضه شده بود، نیز به نمایش گذاشته شدند. 

"ان ووگ En vogue" یکی از شرکت کنندگان در این مراسم با رئیس دوپونت، آلین کروت و 2 نفر از طراحان برجسته به نام "پابلو رینوسو Pablo Reinoso" و "کامیل توپت Camille toupet" گفت‌وگویی داشت که در اینجا خلاصه این مصاحبه ذکر شده است.

چرا شما برای سومین بار ریاست شرکت دوپونت را می‌پذیرید در حالی‌که شرکت با مشکلات و دشواری‌های بسیاری روبروست؟
از نظر شخصی، علاقه فراوانی به این شرکت دارم همان‌قدر که به سیگار کشیدن علاقه‌مندم. پدرم نیز سیگاری بود و هنگامی که 18 ساله بودم یک فندک دوپونت به من هدیه داد كه طرح آن را بسیار دوست داشتم اما متاسفانه این فندک گم شد. هرگز طرح رویارویی و فوق‌العاده زیبایش را فراموش نمی‌کنم و همیشه در خاطرم خواهد ماند.
من تصمیم گرفتم تا در این زمینه تجربیاتی داشته باشم و معتقدم که یک شرکت مشهور حتی در شرایط دشوار می‌تواند کارهای مهمی را به انجام برساند. در هر حال مشکلات به طریقی حل و فصل می‌شوند و شرکت بار دیگر روال طبیعی خود را از سر می‌گیرد. قبل از پذیرش این سمت، تحقیقاتی درباره شرکت کردم و به این نتیجه رسیدم که هنوز هواخواهان بسیاری در خاورمیانه آسیا، روسیه و فرانسه به ویژه به خاطر قلم ها و فندک‌هایش دارد. به این منظور مایل بودم تا فصل جدیدی از حوادث را در این شرکت تجربه کنم و آن را زمینه‌ای برای برداشتن گام‌های موفقیت‌آمیزتر سازم.

هنگامی که ریاست شرکت عطر "ژيوان چی Givenchy" را بر عهده داشتید، سعی می‌کردید تا عطرهای فوق‌العاده وسوسه انگیز و دوست داشتنی را عرضه كنید. آیا هم اکنون از همین شیوه در شرکت "دوپونت" استفاده می‌کنید؟
من برای این کار 7 نفر از بهترین طراحان مبتکر فرانسه را بر می‌گزینم تا به بهترین وجه بتوانند جذاب ترین تصویر را از سبک زندگی فرانسوی‌ها ارائه كنند.
شرکت ما وابسته به 4 هنر یا رکن است: هنرسفر، سیگار کشیدن، نوشتن و هنر لوازم فرعی. من حداکثر تلاش خود را کردم تا طراحان جدیدی پيدا كنم که ب‌توانند به قلمرو هنرهای مزبور هنر دیگری را بیافزایند.

چرا تصمیم به برگزاری جشن‌ها و مراسمی به عنوان سالگرد 135 تاسیس شرکت گرفتید، زیرا این رقم در قیاس با یکصدمین (100) یا صد و بیست و پنجمین (125) اهمیت چندانی ندارد. آیا هدف شما بازسازی شرکت است؟
این شرایط فرصت مناسبی به نظر می‌رسید تا هنگامی‌که سال گذشته به این شرکت آمدم، بار دیگر به فعال سازی و احیاء مجدد موقعیت آن بپردازم. من با نوه دوپونت ملاقات کردم و او مرا از این موضوع مطلع كرد که پدر بزرگش شرکت را در سال 1872 تاسیس كرد، در حالی‌که بسیاری از مردم در این باره اطلاعی نداشتند. مردم می‌دانند که دوپونت شرکت تولید کننده فندک‌های گران قیمت است، اما آن‌ها نمی‌دانند که در پشت پرده این پیشگام بین‌المللی تاریخچه‌ای طولانی از مهارت و تخصص نهفته شده است. 
در مراسم سالگرد شرکت قصد داریم تا به مشتریان‌مان يادآوري كنيم که شرکت در زمینه تولیداتی همچون چرم، لوازم فرعی، نقره‌آلات و فندک پیشکسوت است.

چه عاملی سبب می‌شود که از فندک و خودکار تبلیغ کنید در حالی‌که سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی در فرانسه ممنوع شده است؟
نظرتان صحیح است؛ اما باید به شما بگویم که ما هر سال 70 هزار فندک مدل بالا می‌فروشیم و در دنیا حدود 1 بیلیون سیگاری وجود دارد. فکر نمی‌کنم که سیگار کشیدن ریشه کن شود، زیرا این امر در دوران ما قبل تاریخ وسیله ارتباط با خدا محسوب می‌شد. از نظر من چنین رفتاری یکی از هنرهای زندگی است. همچنین دوپونت را یکی از بهترین شرکت‌های تهیه کننده لوازم فرعی زنانه و مردانه می‌دانم زیرا بازتاب سبک زندگی در پاریس است.

آیا طرح‌هایی برای آینده در نظر دارید که نظر مشتریان خاورمیانه را جلب کند و یا قصد دارید محصولات خاصی را برایشان در نظر بگیرید؟
"چال خوب هاوس Chalhoub House" با شناخت کامل منطقه، شریک بسیار خوبی برایمان در خاورمیانه به شمار می‌آید. ما هر دو سعی داریم با همکاری یکدیگر قلمرو فعالیت‌هایمان را در منطقه گسترش دهیم. مشتریان بسیاری خواهان محصولات ما هستند، گاهی اوقات حروف اول اسامی مالکان یا نام خانوادگی آن‌ها بر روی محصول حک می‌شود. در آینده نیز این استراتژی را حفظ خواهیم کرد.

اس- تی- دوپونت در اصل یک شرکت تولید کننده لوازم فرعی مردانه است. آیا زنان نيز در آینده می‌توانند از این امکان بهره مند شوند؟
در طی 50 سال اخیر، دوپونت بخش اعظم فعالیتش را منحصر به تولیدات مردانه كرده و چندان در اندیشه عرضه محصولاتی ویژه زنان عصر جدید نبوده است، اما طی ملاقاتی با نوه دوپونت به این موضوع پی بردم که او معتقد بود زنان نیز مانند مردان لوازم جانبی چرمی می‌خریدند، به طوری‌که شرایط مزبور مشوق زنان جوان و عصر نوین در امر خرید محصولات جدید می‌شد و من از طراح جوان "کامیلی توپت Camille toupet" درخواست کردم تا برای زنان نیز طرح‌هایی را ارائه کند. 
پس از مصاحبه با آقای "آلین" با طراح مبتکر خانم "کامیلی تروپت" ملاقاتی داشتم که متن گفت‌وگویم با او را برايتان شرح مي‌دهم.

پس از این‌که خانم دوپونت برای شرکت‌های بین‌المللی مانند "بوچرون" کار کرد درباره او چه فکری می‌کنید؟ به نظر می‌رسد که برای خانم‌ها چنین اقدامی مسئولیتی خطیر باشد؟
به طور یقین چنین است، اما حرفه جالبی است؛ من یک زن فرانسوی هستم و قبل از طراحی جواهرات در بخش تولید و طراحی لوازم فرعی چرم فعالیت داشتم، برای همین احساس می‌کنم که توان کار در این گونه زمینه‌ها را دارم.

چه خانمی الهام‌بخش شما بوده است؟ آیا او تاجر بود و یا زن زیبایی است که عشق به سفر دارد و یا خانم بسیار جذاب و سنگینی است؟
فکر می‌کنم هدف من زنانی باشند که عشق به تحرک و مسافرت در اروپا دارند. طرح‌های من، ویژه زنانی جذاب است که گرایش به محصولات بسیار مرغوب و لوازم جانبی لوکس دارند.
"کامیلی Camille" ثابت کرد که ابتکارات جدیدش در زمره محصولات جانبی و چرمی و قابل دوخت قرار می‌گیرند. او همچنین برای خلق بهترین کلکسیون‌هایش اقلام ظریف و دیگر کالاهای دوپونت را با یکدیگر ترکیب كرد. هدف من ارائه محصولاتی است که بتوان آن‌ها را در کیف دستی حمل کرد و همچنین خارج از آن نیز به به‌کار گرفت که شامل کمربند، کیف و دیگر وسایل می‌شوند.

آیا می‌توانید درباره جایگاه دقیق زن شرقی در دوپونت نظرتان را مطرح كنيد؟
من اطمینان دارم که زن شرقی به خاطر زیبا بودن و مراقبت از زیبایی‌اش گرایش فراوانی به کالاهای ما داشته باشد و ما اغلب او را به اقلام کوچک و همچنین طرح هایی که خودمان مي‌سازيم، علاقه‌مند می‌كنيم.
گفته شد که رئیس دوپونت، نامه‌هایی را با رئیس جمهور فرانسه "نیکولاس سارکازی Nicolas Sarkozy" در طی کنفرانس مطبوعاتي مبادله کرد که بر اساس آن "پابلو رینوسو Pablo Rainoso" هنرمند مشهور خودکار نئوکلاسیک پرزیدنت، الهام گرفته از کلکسیون خودکار 1973 را معرفی کرد. به این منظور با ایشان ملاقاتی داشتیم که در قسمت زیر مصاحبه مذکور ارائه شده است. 

آیا عرضه فندک و قلم برای معرفی کلکسیون جدید در مقایسه با عطر دشوارتر به نظر می‌رسد؟
به طور حتم چنین است، تولید قلم به علت نیاز به رعایت برخی اصول طراحی بسیار مشکل است، البته از نظر من این شرایط جنبه مثبت قضیه را می‌رساند زیرا به شما فرصت بازگشت با اصول پایه تولید را می‌دهد. 
برخی اوقات از نقطه نظر طراحی، طرح آزاد ممکن است منجر به تولید محصولی به طور اتفاقی شود.
اولین اثر شما در دوپونت خودکار کلاسیک پرزیدنت بود. آیا شما مشتریان خاصی را در مد نظر داشتید؟
خوب، این خودکار در اصل برای تصمیم گیرندگان پیشرو و پیشکسوتان این صنعت طراحی شد کسانی که علاوه بر داشتن قدرت و نفوذ، از توان مالی نیز برخوردار بودند و می‌توانستند با داشتن این محصول، آن را به عنوان سمبل قدرت و عزم و اراده معرفی كنند.


آیا زنان هم می‌توانند از این قلم استفاده کنند؟ نظرتان درباره چیست؟
با وجود اين‌كه این خودکار، ابتدا برای استفاده مردان طراحی شده است اما زنان نیز می‌توانند از سایزهای متوسط آن استفاده کنند.
این روزها، زنان عهده‌دار مناصب و پست‌های مهمی هستند و از این رو می‌توانند از نمونه‌های مختلف این خودکار بهره برند.
 

چگونه و چه عامل سبب شد که شما به فکر طرح این مدل خودکار بیافتید؟
تصور عرضه چنین ابزار نوشتاری امری ساده است اما تولید آن هفته‌ها و ماه‌ها به طول می‌انجامید.
مشکلی که با آن روبه‌رو بودیم، انتخاب مواد لازم و به‌کارگیری مکانیزمی بود که ما تنها کاربرد آن را در نمونه‌های بزرگ USB در بازار مشاهده می‌کردیم لذا ترجیح دادم تا طرح مناسبی را برای خودکار در نظر گیرم و حافظه USB نیز تبدیل به EGB شود. 
من حداکثر تلاش خود را کردم تا خودکار مورد نظر از لحاظ اندازه، وزن، طرح و مکانیزم، محصولی منحصر به فرد باشد.

آیا فکر می‌کنید که تاجران مرد در خاورمیانه نیز به این مدل قلم علاقه‌مند هستند؟
خودنویس ما ویژه تجار هر منطقه از جمله تاجران غربی یا عرب طراحی شده است، لذا محصولی بی نظیر و نادر به‌شمار می‌آید و از این‌که به‌طور کامل منطبق با طرح است احساس رضایت می‌کنم.
در هر حال، دوپونت مقصد واقعی محصولات فوق‌العاده مرغوب و زیبایی است که بازتاب سبک زندگی مردم پاریس در کشورهای آمریکا، ژاپن، هند، روسیه و امارات متحده عربی می‌باشد. 
همه ما می‌دانیم که بیشتر مشتریان دوپونت عضو خانواده‌های سلطنتی مانند "ملکه سیام"، شاه فاروق در مصر، دوک و دوستش "ویندسور Windsor" و خانواده "روچل Rochelle" هستند.
دوپونت رازدار موفقیت‌هایش است و تا کنون حداکثر تلاش خود را در امر توليد فندك، ابزار نوشتاري و ديگر لوازم جانبي كرده است تا تقاضاي فزاينده مشتريان خود را برطرف كند.
همچنين، این شرکت، تولیدکننده کیف‌های چرمی مزین به الماس‌های سیاه نیز می باشد. واضح است که شرکت بین‌المللی دوپونت به سرعت در حال پیشرفت است و قلمرو و استراتژی‌های تولید خود را برای خلق محصولاتی با ارزش، کمیاب و منحصر به فرد توسعه می‌بخشد.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین