خبر

درس 71 : میانگین متحرک هموار

درس 71 : میانگین متحرک هموار

مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند تا با اندیکاتور میانگین متحرک هموار آشنا شوید و نحوه مطالعه آن را بیاموزید.

میانگین متحرک هموار

نوع اندیکاتور: همپوشان (پنجره اصلی)

نوع نمودار: فقط نمودارهای تعاملی

میانگین متحرک هموارشده یک میانگین متحرک نمایی است، فقط با دوره زمانی طولانی­­‌تر اعمال‌شده. میانگین متحرک هموار، به قیمت‌­­­های پایانی، وزنی برابر با قیمت‌­­های تاریخی می­­‌دهد. محاسبه به یک دوره ثابت اشاره نمی­­‌کند، بلکه تمام سری داده‌های موجود را در نظر می‌­­گیرد. این با کم‌­­کردن میانگین متحرک هموار دیروز از قیمت امروز حاصل می‌شود. با افزودن این نتیجه به میانگین متحرک هموار دیروز، میانگین متحرک امروز به­­‌دست می‌­­آید.

میانگین متحرک، میانگین قیمت یک قرارداد در طول دوره n بسته‌­­شدن قبلی است. به­­‌عنوان مثال، میانگین متحرک 9 دوره‌­­ای، میانگین قیمت‌های پایانی برای 9 دوره گذشته، با احتساب دوره جاری است. برای داده‌های میانه روز از قیمت فعلی به­­‌جای قیمت پایانی استفاده می‌شود.

میانگین متحرک برای مشاهده تغییرات قیمت به­­‌کار می‌­­رود. تاثیر میانگین متحرک، هموارسازی حرکت قیمت به‌­­گونه‌­­ای است که روند طولانی­­‌مدت‌­­تر، نوسان کمتری داشته و ازاین‌­­رو مشهودتر شود. زمانی­­ که قیمت به بالای میانگین متحرک افزایش می­­­‌یابد، نشان­­‌دهنده‌ی این است که سرمایه‌­­گذاران درحال افزایش رونق بر روی کالا هستند. زمانی که قیمت­­‌ها به پائین کاهش می‌­یابد نشان­­‌دهنده‌ی یک کالای نزولی است. همچنین، زمانی که یک میانگین متحرک از پائین یک میانگین متحرک بلندمدت‌­­تر می­‌گذرد، مطالعه یک روند نزولی را در بازار نشان می­­‌دهد. زمانی که یک میانگین متحرک کوتاه‌مدت از بالای یک میانگین متحرک بلندمدت‌­­تر می‌­­گذرد، این نشان‌­­دهنده‌ی نوسانات در بازار است. هرچه دوره زمانی طولانی­­‌تر باشد، حرکت قیمت هموارتر است. میانگین متحرک طولانی­­‌تر برای تفکیک روندهای بلندمدت استفاده می­­‌شود.

پارامترهای پیش­­‌فرض: (9)- تعداد ستون­­‌ها، یا دوره‌های زمانی استفاده‌­­شده برای محاسبه پژوهش.

 

نمودار نمونه

میانگین متحرک هموار

 

 

 

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 24 اسفند 1400 ساعت 18:55
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین