خبر

درس 39 : سیستم ایمپالس الدر

درس 39 : سیستم ایمپالس الدر

در این مطلب به معرفی اندیکاتور سیستم ایمپالس الدر و بررسی نحوه تفسیر مطالعه آن می‌پردازیم و سیگنال‌های خرید و فروش مربوط به این اندیکاتور را بررسی می‌کنیم.

سیستم ایمپالس الدر

نوع نمودار: فقط نمودارهای تعاملی

نکته: سیستم ایمپالس الدر تنها با تغییر نوع نوار از منوی تنظیمات مشاهده می‌­­شود.

سیستم ایمپالس الدر توسط الکساندر الدر طراحی شد و در کتاب او به نام «به اتاق تجارت من بیا» تشریح شد. به گفته الدر «این سیستم، نقاط عطفی را که در آن روند، سرعت می­­‌گیرد یا کُند می‌­­شود شناسایی می‌کند».

سیستم ایمپالس مبتنی بر دو شاخص است، میانگین متحرک نمایی 13 روزه و هیستوگرام مکدی (MACD) . میانگین متحرک روند را شناسایی می­­‌کند، حال آنکه هیستوگرام مکدی (MACD)  اندازه حرکت (مومنتوم) را اندازه­­‌گیری می­­‌کند. درنتیجه، سیستم ایمپالس روند بعدی و اندازه حرکت را برای شناسایی ایمپالس­‌­های قابل­­‌معامله ترکیب می­­‌کند. این ترکیب منحصر به­­‌فرد اندیکاتور جهت سهولت رجوع در ستون­­‌های قیمت، رمزگذاری رنگی می‌­­شود.

ستون‌­­های قیمت سبز نشان می­­‌دهد که گاوها هم روند و هم اندازه حرکت را در زمانی کنترل می­­‌کنند که میانگین متحرک نمایی (EMA) با زمان 10 روزه و هیستوگرام مکدی (MACD) درحال افزایش است. ستون قیمت قرمز نشان می‌­­­دهد که خرس‌­­ها کنترل را به‌­­دست گرفته‌­­اند زیرا EMA با مدت 13 روزه و هیستوگرام MACD درحال کاهش هستند. ستون قیمت آبی سیگنال­­‌های فنی پیچیده را بدون تسلط فشار خرید یا فروش، نشان می­­‌دهد.

 روند گاوی و روند خرسی

ورودی­­‌ها و خروجی­­‌ها

سیگنال خرید زمانی روی می­­‌دهد که روند بلندمدت صعودی ظاهر شود و سیستم ایمپالس الدر در روند میان‌مدت صعودی شود. به ­­عبارت دیگر، نمودار هفتگی باید یک روند صعودی واضح را نشان دهد تا سیگنال خرید روزانه معتبر باشد. سیگنال‌های خرید روزانه که در آنها نمودار هفتگی روند صعودی مشخصی ندارد، نادیده گرفته می‌شوند. سیگنال فروش زمانی رخ می‌دهد که روند بلندمدت نزولی در نظر گرفته ­­‌شود و سیستم ایمپالس الدر در روند میان‌مدت نزولی شود. برای مثال، نمودار هفتگی باید یک روند نزولی واضح را نشان دهد تا سیگنال فروش روزانه معتبر باشد. سیگنال‌های فروش روزانه که در آنها نمودار هفتگی در روند نزولی مشخصی قرار ندارد، نادیده گرفته می‌شوند.

نتیجه

سیستم ایمپالس الدر به­­ گونه­­‌ای طراحی شده است که حرکات قیمت نسبتاً کوتاه‌­­مدت را دریافت کند. الدر به موارد زیر اشاره می‌کند: «سیستم ایمپالس شما را تشویق می‌کند که با احتیاط وارد شوید اما سریع خارج شوید. این رویکرد حرفه‌­­ای نسبت به معامله است که کاملاً مخالف سبک آماتورهاست. مبتدی‌ها بدون فکر زیاد وارد معاملات می‌شوند و برای همیشه از آن خارج می‌شوند، امیدوارند و منتظر هستند تا بازار مسیرشان را تغییر دهد.» علاوه بر تنظیمات معاملاتی، می‌توان قبل از ورود به یک معامله به کمک بخش مشورت سیستم ایمپالس الدر برای جلوگیری از معاملات بد، استفاده کرد. از سیستم ایمپالس برای تأیید تنظیمات صعودی یا نزولی استفاده کنید. معامله‌­­گران می­­‌توانند تنظیمات صعودی را زمانی که سیستم ایمپالس در حالت گاوی تمام عیار نیست (ستون‌­­های سبز) نادیده بگیرند و هنگامی که سیستم در حالت خرسی کامل نیست (میله‌­­های قرمز) سیگنال­­‌های نزولی را نادیده بگیرند. سیستم ایمپالس همچنین می­­‌تواند برای پیش‌بینی الگوها یا معکوس‌ها استفاده شود. اگر فکر می­­‌کنید که پرچم گاو نر در حال شکل­­‌گیری است یا پشتیبانی از یک اصلاح فیبوناچی نزدیک است، سیستم ایمپالس می­­‌تواند برای شناسایی یک برگشت کوتاه‌مدت برای تایید استفاده شود.

محاسبه

  • - میله قیمت سبز: (EMA 13 دوره‌ای قبلی)
  • - میله قیمت قرمز: (EMA 13 دوره‌ای قبلی>EMA 13 دوره‌ای) و هیستوگرام MACD دوره قبلی>هیستوگرام MACD )
  • میله‌­­های قیمت زمانی به رنگ آبی هستند که شرایط برای میله قیمت قرمز یا میله قیمت سبز تامین نشود.
  • هیستوگرام MACD مبتنی بر MACD است.

نمودار نمونه

نمودار نمونه

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 24 اسفند 1400 ساعت 18:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین