خبر

درس 37 : عرض کانال دونچیان

درس 37 : عرض کانال دونچیان

در این مطلب به معرفی اندیکاتور مستقلی به نام عرض کانال دونچیان می‌پردازیم و نحوه‌ی تفسیر مطالعه و پارامترهای مربوط به آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

عرض کانال دونچیان

نوع اندیکاتور: مستقل

عرض کانال دونچیان اندیکاتوری است که عرض کانال­­‌های دونچیان را نشان می­­‌دهد. کانال­­‌های دونچیان بالاترین سقف و پائین­­‌ترین کف را در بازه­­‌های زمانی گذشته ترسیم می­­‌کنند.

عرض کانال دونچیان در پنجره‌ای جداگانه در زیر نمودار ترسیم خواهد شد که در آن کانال­­‌های دونچیان به عنوان یک پوشش بر روی نمودار ترسیم می‌­شوند.

کانال‌­­های دونچیان مطالعات کانال قیمت هستند. اگرچه این برنامه اغلب برای بازارهای آتی کالا درنظر گرفته شده، این کانال‌­ها همچنین می­­‌توانند به­­­‌طور گسترده برای دستیابی به تشدیدهای کوتاه‌­­مدت یا روندهای بلندمدت­­‌تر در بازارهای FX مورداستفاده قرار گیرد.

این مطالعه توسط ریچارد دونچیان ابداع شد که پدر دنبال­­‌کننده موفق روند محسوب می‌­­شود، این پژوهش شامل نوسانات ارزی بنیادین است و هدف آن قراردادن ورودی­­‌های سودآور از طریق نفوذ در باند بالا یا پائین، در هنگام شروع یک روند جدید است.

براساس یک میانگین متحرک 20 دوره‌ای ( و ازاین رو گاهی به عنوان اندیکاتور میانگین متحرک نیز از آن یاد می‌­شود) برنامه همچنین باندهایی ایجاد می‌­­کند که بالاترین بالا و پائین­­‌ترین پائین را ترسیم می‌­­کنند.

  • زمانی که قیمت بالای کانال دونچیان بسته می­­‌شود، موقعیت­­‌های بلند را بخرید و موقعیت­­­‌های کوتاه‌مدت را پوشش دهید.
  • زمانی که قیمت پائین کانال دونچیان بسته می‌­­شود موقعیت­­‌های کوتاه­­ را بفروشید و موقعیت‌های بلندمدت را نقد کنید.

اندیکاتور کانال دونچیان به معنای گرفتن اوج­­‌ها و فرودها نیست، بلکه گرفتن روندهاست. معامله‌­­گران روند ممکن است بخواهند مدت­­‌زمان استاندارد 4 هفته‌­­ای را به 8 هفته امتداد دهند تا منتظر سیگنال­­‌های قابل‌توجه روند باشند، حال آنکه سایرین ممکن است مدت زمان را به‌­­خاطر نقدشدن به 1 یا 2 هفته حساس­­‌تر کاهش دهند.

نمودار نمونه

نمودار نمونه

 

پارامترها:

  • دوره (20)- مدت زمان درنظرگرفته‌­­شده که در آن مقادیر کانال تعیین می‌­­شود.
نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 24 اسفند 1400 ساعت 18:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین