خبر

درس 35 : فاصله از میانگین

درس 35 : فاصله از میانگین

در این درس، اندیکاتوری با عنوان «فاصله از میانگین متحرک» معرفی می‌شود و طریقه‌ی محاسبه و پارامترهای مربوط به آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فاصله از میانگین

کاربرد در : پنجره جدید

نوع نمودار: فقط تعاملی

فاصله از میانگین متحرک، اندیکاتور ساده‌ای است که نشان می­­‌دهد یک اوراق بهادار در چه فاصله­­‌ای از بالا یا پائین‌­­تر از میانگین متحرک خود معامله می‌شود. البته، چارتیست‌ها به راحتی می‌توانند با مشاهده نموداری که میانگین متحرک روی آن ترسیم شده است، تعیین کنند که آیا اوراق بهادار بالاتر یا کمتر از میانگین متحرک خود معامله می‌شود. با این حال، این اندیکاتور به چارتیست­­‌ها اجازه می‌دهد تا به ­­راحتی تعیین کنند که دقیقاً چقدر بالاتر یا پائین‌تر از میانگین قیمت است، و این می‌تواند سرنخ­­‌هایی در مورد قدرت یا ضعف حرکت اوراق بهادار ارائه دهد.

بسته به اینکه قیمت بالاتر یا پایین‌­­تر از میانگین متحرک باشد، مقادیر اندیکاتور می­­‌توانند بالاتر یا زیر خط صفر قرار گیرند. تقاطع‌­های خط صفر با تقاطع­­‌های قیمت/MA مطابقت دارند، اما این تقاطع‌­­ها از نظر دیده‌­­بانی در خود نمودار، نسبتاً ساده هستند.

اندیکاتور فاصله از میانگین متحرک (MA)، اغلب برای جستجوی مقادیر حداکثری در هر دو طرف خط صفر استفاده می‌شود که ممکن است نشان‌­­دهنده‌ی تغییر آینده در روند باشد. مقداری که بسیار بالاتر از خط صفر است ممکن است برای عقب­­­‌نشینی یا اصلاح آماده باشد. برعکس، مقداری که بسیار پائین‌­­تر از خط صفر است ممکن است نشان دهد که به زودی یک تجمع واکنشی در راه است.

نمودار نمونه

نمودار نمونه

محاسبه:

فرمول برای این اندیکاتور کاملا ساده است:

(MA – قیمت بسته­­‌شدن)

مقدار MA به­­ منظور تعیین تفاوت بین دو مقدار از قیمت بسته­­‌شدن تفریق می­­‌شود. پارامترهای مطالعه به شما امکان می­­‌دهد تا نوع میانگین متحرک را در محاسبه تعیین کنید:

  • میانگین متحرک (MA)
  • میانگین متحرک نمایی (EMA)
  • میانگین متحرک هموار (SMA)
  • میانگین متحرک وزنی (WMA)
  • میانگین متحرک بالا / پائین (HMA)

 

پارامترهای پیش­­‌فرض:

  • دوره :200
  • میانگین: MA (میانگین متحرک)
نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 24 اسفند 1400 ساعت 18:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین