خبر

درس ۱۱ : فشار بولینگر باند

درس ۱۱ : فشار بولینگر باند

در این درس، به معرفی اندیکاتور فشار بولینجر باند می‌پردازیم؛ و سپس، نمونه‌ای از نمودار آن، نحوه‌ی محاسبه، و پارامترهای مربوطه را ارائه می‌دهیم.

فشار بولینجر باند

قابل استفاده در: صفحه‌ی جدید

نوع نمودار: صرفا تعاملی

فشار بولینجر باند (Bollinger Band Squeeze) از همان بولینجر باند مشتق می‌شود، و همان‌طور که از نام‌اش بر می‌آید، برای تعیین میزان فشار کاربرد دارد. این وضعیت هنگامی اتفاق می‌افتد که نوسان به سطوح بسیار پایین می‌رسد – همان‌طور که توسط باندها یا نوارهای تنگ و به هم فشرده‌ی بولینجر قابل مشاهده است. باندهای بالایی و پایینی بولینجر بر اساس انحراف معیار ایجاد می‌شوند، و به عنوان مقیاسی برای نوسان کاربرد دارند. فاصله‌ی باندها هنگامی تنگ می‌شود که قیمتْ حرکت مستقیمی را در پیش می‌گیرد یا در یک محدوده‌ی نسبتا کم نوسان حرکت می‌کند. بر اساس این تئوری، دوره‌هایی با نوسان پایین دوره‌هایی را با نوسان بالا به دنبال خواهند داشت. پهنای باند نسبتا باریک (اصطلاحا تحت فشار) می‌تواند نشانه‌ای از یک صعود یا نزول قابل توجه باشد. پس از یک فشار، افزایش قیمت و شکست باندِ متعاقب آن، نشان‌دهنده‌ی شروع یک حرکت جدید خواهد بود. یک حرکت صعودی جدید با یک فشار آغاز می‌شود و شکست متعاقبِ آن، قیمت را از باند بالایی فراتر می‌برد. هم‌چنین، ممکن است یک حرکت نزولی با یک فشار آغاز شود، و متعاقبا شکستی در پایین باند پایینی اتفاق بیفتد.

نمودار نمونه:

بولینجر باند روی صفحه‌ی اصلی نمودار قرار دارد، در حالی که فشار بولینجر باند در صفحه‌ی پایینی نشان داده می‌شود.

فشار بولینجر

هم‌چنین، از فشار بولینجر می‌توان در نمودارهای هفتگی یا چارچوب‌های زمانی بلندتر نیز استفاده کرد. معمولا نوسان و پهنای باند در چارچوب زمانی هفتگی نسبت به چارچوب زمانی روزانه بیش‌تر هستند؛ این منطقی به نظر می‌رسد، زیرا در طول چارچوب‌های زمانی بلندتر می‌توان حرکات قیمتی بزرگ‌تری را انتظار داشت.

محاسبه

۱۰۰ × (باند میانی / (باند پایینی - باند بالایی) )

پارامترهای پیش‌فرض

  • دوره: ۲۰
  • پهنا: ۲
نویسنده: ادمین
سه شنبه 24 اسفند 1400 ساعت 18:41
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین