خبر

درس 21 : توکن‌های BEP20

درس 21 : توکن‌های BEP20

تشریح توکن‌های BEP20 و نحوه‌ی ایجاد آنها در زنجیره هوشمند بایننس و مزایای این نوع توکن‌ها و همچنین مقایسه آنها با توکن‌های ERC20 و BEP2

توکن‌های BEP-20

توکن‌ها بخش مهم صنعت رمزارز هستند. توکن نوعی قرارداد هوشمند است که می‌تواند ارسال و دریافت شود. توکن‌ها دارایی‌های دیجیتالی با یک ارزش عددی را به نمایش می‌گذارند. توکن‌هایی که به صورت قراردادهای هوشمند هستند مسائلی همچون از کارافتادگی، کلاهبرداری، سانسور، یا مداخله‌ی شخص ثالث ندارند. این قراردادها به صورتی که برنامه‌نویسی شده‌اند و بدون هیچگونه مانعی، راه‌اندازی می‌شوند. این توکن‌ها مبتنی بر یک بلاکچین زیربنایی هستند و ارزش عددی ایجاد می‌کنند و آن را به حرکت وا می‌دارند و مالکیت توکن‌ها را در اختیار می‌گیرند.

توکن‌های BEP-20 یکی از معدود توکن‌هایی هستند که اخیراً پس از راه‌اندازی، بازار را تحت تأثیر قرار داده‌اند. در این مقاله به طور مفصل در مورد توکن BEP-20 صحبت خواهیم کرد.

علاوه بر آن، تفاوت بین BEP-20 و سایر توکن‌ها را در همان پلتفرم مانند BEP2 یا ERC20 و موارد دیگر بررسی خواهیم کرد.

 

فهرست مفاهیم

  • توکن‌های BEP-20 چیستند؟
  • چگونه توکن‌های خود را در زنجیره‌ی هوشمند بایننس مانند BEP-20 ایجاد کنید؟
  • جزئیاتی در مورد توکن‌هایی که می‌توانید ایجاد کنید وجود دارد
  • مزایای توکن‌های BEP-20
  • BEP-20 در مقابل ERC-20
  • BEP-20 و BEP-2.
  • نتیجه‌گیری

 

توکن‌های BEP-20 چیستند؟

BEP-20 امتدادی از ERC-20 است که در بلاکچین اتریوم معروف‌ترین استاندارد توکن محسوب می‌شود. همچنین، BEP-20 در زنجیره هوشمند پلتفرم بایننس، استاندارد توکنی است. این توکن کسانی را که می‌توانند از آنها استفاده کنند، آنها را خرج کنند و نحوه‌ی کار و سایر جزئیات مرتبط را تعریف می‌کند.

BEP-20 با BEP-20 و ERC-20 سازگار است زیرا هردو تشابهات متعددی دارند.

این توکن برای زنجیره‌ی هوشمند بایننس به عنوان یک ویژگی فنی ایجاد شد. شعار اصلی راه‌اندازی این توکن، تسهیل روند توسعه توکن‌های مشابه برای توسعه‌دهندگان بود. این توکن‌ها می‌توانند سهام شرکت و همچنین مقدار ذخیره‌شده در حساب و هرچیزی با ماهیت مشابه را به نمایش بگذارند. انتقال‌های این توکن‌ها توسط BNB تسهیل شده است. تراکنش‌هایی که به وسیله‌ی اعتبارسنج‌هایی در BSC انجام و لحاظ می‌شوند، توسط BNB متمرکز می‌گردند.

 

چگونه توکن‌های خود را در زنجیره‌ی هوشمند بایننس مانند BEP-20 ایجاد کنید؟

فرآیند ایجاد BEP-20 مانند توکن‌های زنجیره‌ی هوشمند بایننس کاملاْ ساده است. صرفاْ یک توکن استاندارد وجود دارد که BEP-20 است و می‌توانید به راحتی توکن‌های مشابه را بر روی پلتفرم BSC ایجاد کنید.

این کارکردهای اصلی توکن‌ها را می‌توان با استانداردهای BEP-20 مورد‌ارزیابی قرار داد. کارکردهای اصلی شامل موارد زیر است:

  • انتقالات
  • درآمدهای تراز
  • نمایش مالکیت توکن
  • سایر

 زنجیره هوشمند بایننس

برنامه‌ها و سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توان برای ایجاد BEP-20 مانند توکن‌های پلتفرم BSC از آنها استفاده کرد. روند ایجاد در همه پلتفرم‌ها مشابه است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که:

  • برنامه را نصب کنید- این‌ها برنامه‌های غیرمتمرکز یا DApp ها هستند. برخی از برنامه‌های معروف که به شما امکان ایجاد توکن‌های BSC را می‌دهند متا مسک (MetaMask) و تراست ولت (TrustWallet) هستند.
  • لازم است برای پرداخت هزینه استقرار قرارداد، مقداری BNB در کیف پولتان داشته باشید.
  • بعد از آن باید به جزئیات توکنی که می‌خواهید ایجاد کنید وارد شوید. ضروری است که نام و علامتی که می‌خواهید برای توکن ایجادشده اختصاص دهید، ذکر کنید.
  • سپس توکن را مستقر کنید و توکن آماده استفاده خواهد بود.
  • می‌توانید توکن‌های ویژه مانند توکن‌های کپ، توکن‌های قابل ضرب، و همچنین توکن‌های قابل سوزاندن ایجاد کنید.

در اینجا مشخصات توکن‌هایی که می‌توانید ایجاد کنید وجود دارد:

مالکیت توکن: هر توکنی که ایجاد می‌کنید مالک آن خواهید بود. مالک مجوز ایجاد توکن‌های جدید و همچنین توقف ایجاد توکن‌های بعدی را خواهد داشت.

 

توکن‌های BEP-20 کپ: پیش از ایجادکردن، باید محدوده یا حداکثر تعداد توکن‌هایی را که می‌خواهید بسازید مشخص کنید. به محض اینکه آن تعداد معین شد، قادر خواهید بود توکن‌های بیشتری را بسازید.

توکن‌های BEP-20 قابل سوزاندن: این چیزی جز سوزاندن توکن‌هایی که می‌خواهید ایجاد کنید نیست. می‌توانید تا زمانی که به عدد توکن‌های کپ برسید توکن‌ها را بسوزانید.

توکن‌سوزی

لیست سیاه توکن‌ها: توکن‌ها را می‌توان در لیست سیاه نیز قرار داد. این کار زمانی اتفاق می‌افتد که توکن‌ها و سایتی که توکن‌ها را ایجاد می‌کند، مخرب تشخیص داده شود.

 

مزایای توکن‌های BEP-20

اکنون بگذارید ببینیم چگونه ایجاد توکن BEP-20 می‌تواند مفید باشد؛

  • این توکن، پلتفرم انعطاف‌پذیری است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا این توکن را به عنوان طرح اولیه جهت توسعه توکن‌های مشابه استفاده کنند.
  • جنبه‌های مختلفی در صنعت تامین مالی و سایر صنایع دیگر وجود دارد که می‌تواند به وسیله این توکن به نمایش گذاشته شود. برای مثال، این توکن دارایی‌های رمز‌ارز را به طور آشکار نشان می‌دهد، همچنین ارزهای فیات نیز وجود دارند که به وسیله این توکن‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند.
  • سایر رمزارزها را می‌توان از سایر بلاکچین‌ها به این توکن متصل کرد.
  • قرارداد توکن در زنجیره‌ی هوشمند ایجاد می‌شود که یک مولفه‌ی خوب دیگر این توکن‌هاست.
  • اعتبارسنج در زنجیره‌ی هوشمند بایننس که توکن‌های BEP-20 را انتقال می‌دهد، کارمزد تراکنش را که در BNB است دریافت می‌کند. این موضوع مشابه توکن‌های BEP-2 در زنجیره بایننس است.
  • توسعه‌دهندگان می‌توانند از هر دو پلتفرم استفاده کنند- زنجیره هوشمند بایننس و نیز زنجیره بایننس. در حالی که اولی سرعت را فراهم می‌کند دومی پلتفرمی برای توسعه کارکردهای غیرمتمرکز بدون اعمال فشار به شبکه بایننس ایجاد می‌کند.
  • با توسعه کیف پول زنجیره بایننس، مبادله توکن‌های BEP-20 و BEP-2 آسان است. این مبادله به سازگاری زنجیره متقابل موسوم است.

 

BEP-20 در مقابل ERC-20

BEP-20 و ERC-20 سازگار هستند و اولی امتدادی از دومی است. لذا، تفاوت‌های معینی وجود دارد. مثلا توکن BEP-20 استاندارد توکنی برای زنجیره‌ی هوشمند بایننس است درحالی که ERC-20 استاندارد توکنی در زنجیره اتریوم می‌باشد. در حالی که ERC-20 را می‌توان به عنوان طرح اولیه برای هر توکن ایجادشده در بلاکچین اتریوم به کار برد، BEP-20  را تنها می‌توان برای ایجاد توکن‌های مشابه BEP-20 در زنجیره هوشمند بایننس استفاده کرد. کیف پول‌ها و سایت‌های متعددی استخراج، ERC-20 را پشتیبانی می‌کنند حال آنکه دسترسی به چنین سایت‌هایی که ساخت BEP-20 را مجاز کنند وجود دارد.

زنجیره اتریوم 

BEP-2 و BEP-20

BEP-2 و BEP-20 مانند دو روی یک سکه هستند. در خود شبکه بایننس هر دو وجود دارند. در حالی که اولی در زنجیره بایننس است، دومی در زنجیره‌ی هوشمند بایننس می باشد. BEP-2 در راستای اجرای توکن‌ها، امکان صدور توکن‌ها را در زنجیره‌ی بایننس فراهم می‌کند. در حالی که از سوی دیگر، توکن BEP-20 همان کار را در زنجیره هوشمند بایننس انجام می‌دهد. هردو مولفه‌های فنی هستند که برای نشان‌دادن دارایی‌ها و کالاهای دیجیتالی که می خواهید معامله کنید، خلق شده‌اند. هر دو در شبکه بایننس وجود دارند و می‌توانند مبادله نیز شوند.

 زنجیره هوشمند بایننس

نتیجه‌گیری

استاندارد توکن BEP-20 توکن پویایی است که مولفه‌های متعددی دارد. سازگاربودن با اکثر توکن‌ها در حوزه دیجیتال زمینه‌های زیادی را برای توسعه توکن‌های جدید ارائه می‌دهد. این توکن با ERC-20 نیز سازگار است و به خاطر سرعت عالی معروف می‌باشد.

سوالات متداول

چرا BEP-20 سکه‌های پگی نامیده می‌شوند؟

BEP-20 به عنوان سکه‌های Peggy شناخته می‌شود، زیرا توکن‌های رمزارز مختلف در بلاک‌چین‌های دیگر وجود دارند، اما می‌توانند برای BEP-20 تثبیت شوند.

 

هزینه‌ی ایجاد توکن BEP-20 چقدر است؟

این قیمت 349 دلار است: ابزار زیرساخت اکوسیستم زنجیره هوشمند بایننس، و توزیع توکن هوشمند BEP-20 به هزاران آدرس.

هزینه تنظیم نیز قبل از تنظیم قرارداد در فیلد مشخص شده است.

 

توکن BEP-20 چیست؟

BEP-20 یک استاندارد توکن زنجیره هوشمند Binance است که با هدف گسترش ERC-20 ایجاد شده است.

 

چگونه آدرس BEP20 را دریافت کنیم؟

به محض ایجاد کیف پول جدید، کیف پول هوشمند زنجیره‌ای به طور پیش‌فرض فعال می‌شود. اگر هنوز آن را ندیده‌اید، سعی کنید تحقیق کرده و «زنجیره هوشمند» را جستجو کنید.

کیف پول زنجیره هوشمند (Smart Chain) خود را باز کنید، روی دریافت (Receive) ضربه بزنید تا آدرس BEP20 خود را دریافت کنید.

 

 

 

نویسنده: ادمین
سه شنبه 24 اسفند 1400 ساعت 05:37
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین