خبر

بهترین کیف پول برای ارز شیبا

بهترین کیف پول برای ارز شیبا

رمز ارز شیبا اینو؛ نگاهی به ارز دیجیتال Shiba Inu

بهترین کیف پول برای ارز شیبا یا Shiba Inu را می‌شناسید؟ ارز شیبا به یکی از مطرح‌ترین و پر سود ترین رمز ارزهای 2021 و 2022 تبدیل شده است. اگر شما نیز قصد خرید و نگهداری این رمز ارز را داشته باشید لازم است تا پیش از هر کاری با کیف پول‌های معتبر و اصلی این ارز آشنا شده تا خیالتان از بابت امنیت دارایی دیجیتالتان راحت شود. اینجا قصد داریم با شیبا بیشتر آشنا شده و والت‌های آن را معرفی کنیم.

شیبا اینو (SHIB) رشد قیمت فراوانی را در زمانی کوتاه تجربه کرد. قبلاً در این مطلب در خصوص رمز ارز شیبا اینو مفصل صحبت کرده ایم. حالا در تکمیل صحبت های قبلی قصد داریم به موارد تکمیلی این توکن بپردازیم.

 

به طور مستمر، پروژه‌های بلاک چینی جدیدی در حال ظهور هستند. برخی از آن‌ها شبکه و سیستمی کاربردی (شامل یک رمز ارز) بوده و تعدادی دیگر، صرفا یک ارز دیجیتال هستند و فقط برای انتقال پول مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از جدیدترین پروژه‌های این چنینی، شیبا اینو است.

شاید کسی فکر نمی‌کرد در بازاری که ارزهای دیجیتال پلتفرم‌های قدرتمندی مثل آواکس، ترون و الگوراند وجود دارند، یک میم کوین بتواند با کنار زدن همه آن‌ها در فهرست یازدهم باارزش‌ترین رمز ارزها قرار بگیرد! این اتفاق رخ داد و شیبا اینو توانست در اولین روزهای آبان 1400 با ثبت یک سقف تاریخی جدید بالاتر از قدرتمندترین پروژه‌های بلاک چینی قرار بگیرد.

دلایل دیگری که مردم را به خرید شیبا ترغیب کرده‌است، ارزان بودن و وجود صرافی ShibaSwap‌ است. صرافی شیبا امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. استفاده از همین امکانات باعث شده تا معامله‌گران ارز دیجیتال اقبال بیشتری به شیبا داشته باشند.

از بخش‌های مختلف ارز شیبا چه می‌دانید؟

اگر قصد خرید ارز شیبا را دارید باید بدانید این ارز به چند بخش تقسیم می‌شود و تلاش می‌کند تا فرآیند اکوسیستم ارز دیجیتال را بهبود ببخشد. بخش‌های مختلف این ارز عبارت‌اند از:

  • SHIB: از این توکن ارز اصلی، برای معامله و مبادله استفاده می‌شود.

  • LEASH: کسانی که تایید کننده تراکنش‌های مرتبط با ارز دیجیتال هستند، این توکن 107646 واحدی را به عنوان جایزه دریافت می‌کنند.

  • BONE: اگر از این ارز استفاده می‌کنید، این توکن 250 میلیون واحدی به شما اجازه می‌دهد، پیشنهادات مختلفی را انتخاب نمایید.

  • SHIBASWAP: از این توکن برای ترید کردن استفاده می‌شود.

  • SHIBOSHIS: این توکن به NFT مرتبط می‌شود.

امن‌ترین والت‌های شیبا (SHIB)

کیف پول یک فضای امن برای نگهداری کوین‌های شماست. با استفاده از کیف پول می‌توانید رمز ارزهای مختلف را دریافت، ذخیره و ارسال کنید. برای انتخاب کیف پول مناسب باید ویژگی‌هایی مثل امنیت، سهولت دسترسی، کاربری آسان و پشتیبانی را در نظر بگیرید.

به‌طورکلی کیف پول‌ها به دو دسته والت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند. کیف پول‌های سخت‌افزاری یا سرد کاملا مناسب نگهداری طولانی‌مدت ارز دیجیتال هستند. در عوض والت‌های نرم‌افزاری امکان استفاده را در هر زمان و مکانی برای کاربران فراهم می‌کنند. در ادامه تعدادی از بهترین والت‌های شیبا را بررسی می‌کنیم.

کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger)

لجر یکی از معتبرترین برندهای تولید کیف پول سخت‌افزاری است. این برند با بهره‌گیری از به‌روزترین تکنولوژی دنیا اقدام به تولید والت‌های سخت‌افزاری کرده و امنیت دارایی کاربران را تضمین می‌کند. دو مدل لجر نانو اس و لجر نانو ایکس در کنار پشتیبانی بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال مختلف از شیبا هم پشتیبانی می‌کنند. مدل لجر نانو اس قیمت مناسب‌تری دارد ولی در عوض امکانات کمتری را هم در مقایسه با نانو ایکس در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

کیف پول سخت‌افزاری ترزور (Trezor)

کیف پول سخت افزاری ترزور مدل تی نسبت به نسل قبل، ترزور مدل وان، به صفحه نمایش بزرگتری مجهز شده است. این صفحه نمایش حتی با نمایشگر لجر نانو ایکس نیز به هیج عنوان قابل مقایسه نیست و علاوه بر داشتن ابعاد بسیار بزرگتر، لمسی و رنگی است. همچنین دو دکمه روی این والت سخت افزاری تعبیه شده است و از یک کارت میکرو اس‌دی نیز پشتیبانی می‌کند. البته همین ویژگی‌ها سبب افزایش قیمت محصول تا بالای 200 دلار شده است.

کیف پول نرم‌افزاری تراست والت (Trust Wallet)

تراست والت محبوب‌ترین کیف پول موبایلی مخصوص کریپتوکارنسی است. ویژگی‌های کاربردی، امنیت و گستردگی در پشتیبانی از کوین‌ها و توکن‌ها در این برنامه به اندازه‌ای است که چند سال قبل، بایننس به عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا، آن را خریداری کرد. اکنون Binance مالک Trust Wallet و مسئول توسعه و پشتیبانی از آن است.

تراست والت نیز فاقد اپلیکیشن دسکتاپ یا وب اپلیکیشن است. به منظور دانلود برنامه برای اندروید یا آی او اس باید به وب سایت رسمی آن به آدرس اینترنتی trustwallet.com مراجعه کنید.

کیف پول نرم‌افزاری کوین بیس (Coinbase Wallet)

در مقایسه با سایر والت های هات، کوین بیس دارای امنیت بی‌نظیری است. علاوه بر احراز هویت دو مرحله‌ای، قابلیت‌های امنیتی دیگری نیز نظیر چند امضایی و تایید تراکنش از طریق ایمیل یا پیامک در نظر گرفته شده‌اند. به همین دلیل برخلاف انواع کیف پول رمز ارز متصل به اینترنت، هک کردن آن بسیار دشوار است.

اگر بعد از کار با کوین بیس شیفته آن شده و تصمیم گرفتید بخش قابل توجهی از تریدینگ خود را داخل آن انجام بدهید، بد نیست اپلیکیشن اندروید و آی او اس آن را نیز نصب کنید.

برای دسترسی می‌توانید به وب سایت coinbase.com مراجعه کنید. در آدرس wallet.coinbase.com نسخه اندروید و آی او اس کوین بیس قابل دانلود است.

ریسک خرید ارز دیجیتال شیبا اینو

سرمایه گذاری در انواع بازارهای مالی با مقداری ریسک همراه است. هرگز نمی‌توان سودآوری یک دارایی را قطعی دانست، اما با تحلیل، امکان ارزیابی احتمال موفقیت یا شکست وجود دارد. حال ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر دارایی بیشتر می‌شود. این ریسک حتی برای ارز قدرتمندی مثل بیت کوین و اتر (اتریوم) نیز بالا است. در رابطه با توکنی مثل شیبا اینو، ریسک دو چندان می‌شود.

دلیل سودآوری بالای رمز ارزها، سرعت بالای نوسانات است، اما نباید فراموش کرد نوسان در دو طرف حرکت می‌کند. ممکن است ارزی مثل SHIB که طی یک روز بالای 500 درصد رشد کرده است، در زمانی مشابه با سقوطی شدید مواجه شود. با در نظر گرفتن نبود پشتوانه‌ای تکنولوژیک برای این پروژه، چنین احتمالی وجود دارد. ممکن است به خاطر تغییر روند عرضه و تقاضا، امکان تبدیل یک رمز ارز به ارز فیات سلب و دارایی‌تان رسما بی‌ارزش شود.

البته نیازی به نگرانی نیست. این مطالب صرفا هدف هشدار دارند تا افراد تازه وارد در بازار رمز ارزها بدانند وضعیت سرمایه گذاری آن‌ها تا ابد صعودی نخواهد بود.

ارز دیجیتال شیبا اینو موفق شد در زمانی کوتاه به مارکت کپی بسیار بالا دست پیدا کند و در فهرست بیست گزینه برتر بازار قرار بگیرد. تجربه نشان داده پشتوانه رشد یک ارز دیجیتال فقط قدرت شبکه و تکنولوژی بستر آن نیست. دوج کوین و شیبا اینو بهترین مثال هستند! حال تا وقتی نهنگ‌ها پشت آن‌ها را خالی نکنند، جای نگرانی نیست و روند صعودی با ورود قوی‌تر آن‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

سوال: آیا می‌توان شیبا اینو را ماین کرد؟

بعد از محبوب شدن شیبا اینو عده‌ای به دنبال کسب رایگان آن به وسیله استخراج رفته‌اند. اما باید بدانید به طور مستقیم نمی‌توان SHIB را ماین کرد، چرا که برخلاف دوج کوین این یک توکن است و بلاک چین اختصاصی برای خود ندارد.

اگر با وجود علاقه به داشتن این ارز دیجیتال مایل به پرداخت مستقیم پول به منظور خرید آن نیستید و می‌خواهید از روش‌هایی نظیر استخراج آن را به دست آورید، به مطلب زیر مراجعه کنید. در اینجا آموزش‌های کافی به شما داده شده است.

نویسنده: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز
جمعه 13 اسفند 1400 ساعت 15:55
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین