خبر

بیت کوین صعود کرد، طلا پایین آمد /آرامش در بازار

بیت کوین صعود کرد، طلا پایین آمد /آرامش در بازار

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت‌های آتی طلا و نقره در معاملات دیروز بازار آمریکا روند نزولی به خود گرفت. قیمت طلا از بالاترین رقم حدود سه ماهه که در یک شب به ثبت رسیده بود، عقب نشینی کرد. تحلیل‌گران این روند را ناشی از افزایش نسبی ریسک‌پذیری معامله‌گران بازار پس از انتشار اخبار مبنی بر کاهش تنش‌ها در مرز اوکراین و روسیه ارزیابی کرده‌اند.

از دیگر عوامل روند کاهشی طلا در روز گذشته می‌توان به افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا و کاهش شدید قیمت نفت اشاره کرد. قیمت آتی طلا در آوریل با 15.20 دلار کاهش به 1854.20 دلار رسید و نقره مارس نیز با 0.528 دلار کاهش به 23.32 دلار در هر اونس رسید.

صعود بیش از ۴درصدی بیت کوین

دولت روسیه برای تدوین یک چهارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال وارد گود شده است. درپی این تصمیم وزارت توسعه اقتصادی این کشور به ایده قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در این کشور چراغ سبز نشان داده و پیشنهاد کرده است تا عملیات استخراج رمزارزها در مناطق دارای انرژی الکتریکی مازاد مجاز اعلام شود.

بیت کوین در روز گذشته دوباره به سطح ۴۴هزار دلار رسید. پس از اینکه روسیه اعلام کرد بخشی از نظامیان مستقر در مرز اوکراین را به پایگاه های خود بازگردانده است، شاهد افزایش ارزش بیت‌کوین و همچنین روند مثبت در شاخص بورس اقتصادهای بزرگ جهانی بودیم.

نویسنده: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز
جمعه 13 اسفند 1400 ساعت 15:55
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین