خبر

Polkadot سال گذشته 521% رشد داشت! آیا این رشد امسال هم اتفاق می‌افتد؟

Polkadot در سال 2021 میلادی رشد خارق‌العاده 521 درصدی داشت. در این مقاله احتمال این رشد برای سال 2022 را بررسی می‌کنیم

یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ارزهای دیجیتال که با انتقادات بسیار ناعادلانه و گاهی به شدت افراطی مواجه می‌شود، اتریوم (ETH) است. ETH دومین پروژه بزرگ ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار است.

شاید باورتان نشود، اما در حال حاضر اتریوم تنها پلتفرم بلاک چین است که بیش از 10.000 پروژه مختلف دارد. گروهی از فعالان بازار این شبکه را مورد حمله قرار دادند که گاهی به آن‌ها قاتلان بیت‌کوین (Ethereum killers) نیز می‌گویند.

کارمزد تراکنش‌های شبکه اتریوم سروصدای زیادی به همراه داشته است. گاهی این مبلغ به صدها دلار هم به ازای یک تراکنش رسیده است.

با بیان این مطلب، لیست مظنونین که رسانه‌ها آنها را به عنوان محتمل‌ترین قاتلان اتریوم معرفی می‌کنند عبارتند از

  • Cardano
  • Solana
  • EOS
  • Polkadot

به نظر نمی‌رسد هیچکدام از این پروژه‌های رقیب بتوانند اتریوم را به طور کامل حذف کنند. به هر حال یکی از این قاتلان احتمالی، پولکادوت (DOT) است.

Polkadot یک پلتفرم برنامه‌نویسی چند منظوره است که به عنوان نوعی فروشگاه برنامه مبتنی بر بلاک چین برای توسعه دهندگان سرویس‌های مختلف از جمله قراردادهای هوشمند عمل می کند. همچنین پولکادوت یک ارز دیجیتال است. بنابراین به عنوان یک ذخیره‌کننده ارزش و ابزار مبادله عمل می‌کند.

قابلیت همکاری (interoperability) Polkadot به آن اجازه می دهد تا از بهترین مزایای هر شبکه ای که به آن متصل می‌شود استفاده کند. شبکه‌های خصوصی، عمومی، مبتنی بر بلاک چین یا موارد دیگر و این شامل بلاک چین اتریوم نیز می‌شود.

پولکادوت با استفاده از فناوری اختصاصی خود، همه این داده‌ها را به صورت ایمن به یکدیگر پیوند می‌دهد.

این راه حل یک انقلاب برای توسعه دهندگان است. آن‌ها می توانند شروع به ساخت برنامه های کاربردی خود کنند و داده های مجاز را از یک بلاکچین خصوصی دریافت و از آن در یک بلاک چین عمومی استفاده کنند.

در زمان نگارش این مقاله، DOT با قیمت 18.87 دلار معامله می شود که 65 درصد کمتر از بالاترین قیمت خود در تاریخ 3 نوامبر سال گذشته یعنی 53.88 دلار است.

بررسی سایت کوین مارکت کپ نشان می‌دهد که در حال حاضر ارزش بازار DOT بیش از 18.6 میلیارد دلار است که آن را در رتبه 12 برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش کل بازار قرار داده است. با توجه به ابزار منحصر به فرد و فناوری نوآورانه آن، منطقی است که انتظار داشته باشیم قیمت این پروژه تا 10 برابر نیز افزایش پیدا کند.

نویسنده: ادمین
جمعه 13 اسفند 1400 ساعت 15:55
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین