خبر

آیا بیت‌کوین می‌تواند برنده جلسه محرمانه فدرال رزرو باشد؟

آیا بیت‌کوین می‌تواند برنده جلسه محرمانه فدرال رزرو باشد؟

نشست غیرمنتظره فدرال رزرو می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی بازار رمزارزها داشته باشد.

انتظار می‌رود جلسه محرمانه و از قبل برنامه‌ریزی نشده فدرال رزرو امروز، 14 فوریه برگزار شود. در حالی که فهرست رسمی بحث‌ها تنها شامل یک موضوع است، کمیسیون می‌تواند به طور بالقوه درباره تأثیر ارزهای دیجیتال بر بازار امروز بحث کند.

اکثر تحلیلگران مالی حدس می‌زنند که جلسه غیرعلنی فوری پس از انتشار عمومی داده‌های تورم برای افزایش نرخ بهره تشکیل شده است. افزایش نرخ به طور کلی یک نشانه منفی برای دارایی‌های پرخطر مانند ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شود. افزایش نرخ بهره به احتمال زیاد باعث انباشت بدهی ایالات متحده می‌شود که باعث خروج سرمایه‌گذاران از بازار اوراق قرضه می‌شود. برخی از این وجوه به طور بالقوه می‌توانند روی بازار ارزهای دیجیتال اثر بگذارند و قدرت خرید بیشتری را فراهم کنند که بیت‌کوین در حال حاضر به شدت به آن نیاز دارد. 

یکی دیگر از رویدادهای غیرمنتظره‌ای که می‌تواند روی بازار ارزهای دیجیتال و بازار سهام اثرگذار باشد، اعلام ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است که به احتمال زیاد بر بازار رمزارزها تأثیر مثبت خواهد گذاشت. به رسمیت شناختن فناوری بلاک‌چین، که پایه و اساس هر CBDC است، احتمالا باید تاجران و سرمایه‌گذاران بیشتری را به صنعت جذب کند، زیرا دولت به طور رسمی در حال اجرای این مفهوم است. 

نامحتمل‌ترین سناریو این است که فدرال رزرو تصمیم بگیرد نرخ بهره را همان طور که هست باقی بگذارد. عدم اقدام به احتمال زیاد باعث تداوم رشد آهسته بازار تا زمان افزایش واقعی خواهد شد، اما در صورت تاخیر، افزایش نرخ تاثیر مخرب تری بر بازار خواهد داشت و به احتمال زیاد باعث زیان بیشتر خواهد شد.

نویسنده: ادمین
جمعه 13 اسفند 1400 ساعت 15:55
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین