خبر

چارلز هاسکینسون شک دارد که بیت کوین تنها کاندید تبدیل به ارز ذخیره جهانی باشد

چارلز هاسکینسون شک دارد که بیت کوین تنها کاندید تبدیل به ارز ذخیره جهانی باشد

چارلز هاسکینسون، مدیرعامل Input Output می‌گوید: «غیرممکن نیست» که کاردانو نقش ارز ذخیره‌ای جهانی را به عهده بگیرد.

چارلز هاسکینسون، مدیرعامل Input Output طی مصاحبه اخیر خود، توانایی و قابلیت بیت کوین برای تبدیل شدن به ارز ذخیره جهانی را زیر سوال برد. در حالی که رمزارز برتر بازار مزیت حرکت اول را دارد، بنیانگذار کاردانو معتقد است که مصرف انرژی رو به رشد آن به افزایش تمرکز آن منجبر خواهد شد. او متقاعد شده است که وقتی جایگزین‌های کارآمدتری وجود دارد، استفاده از یک فرآیند پر انرژی هیچ فایده‌ای ندارد. هاسکینسون این ادعا را که کمیابی آن ناشی از هزینه بالای تولیدش است، نمی پذیرد، و ادعا می کند که این در واقع صرفاً از سیاست پولی اساسی و کاربرد آن ناشی می شود: اگر نقاش هستید و در مورد دو اثر خود، یکی را باید با دست نقاشی کنید، در حالی که دیگری را می‌توانید کشیدنش را به ماشین بسپارید و هر دو یکسان به نظر می‌رسند، و تقاضا نیز برای هر دو یکسان است، شما فقط هزار برابر بیشتر تلاش می کنید تا یکی از آن‌ها را انجام دهید. 

یک استاندارد دیجیتال باید قراردادهای هوشمند، استانداردهای ابرداده و سیستم هایی با توان عملیاتی بالا ارائه دهد که می تواند به میلیون ها تراکنش در ثانیه برسد. در حالی که بیت کوین در حال حاضر نمی تواند هیچ یک از این موارد را ارائه دهد، هاسکینسون پیش بینی می کند که ارز دیجیتال اول و راهبر "مطمئناً می تواند تکامل یابد".

این میلیاردر ارز دیجیتال همچنین گفت که غیرممکن نیست که پروژه‌ای مانند کاردانو توانایی تبدیل شدن به ارز ذخیره جهان را داشته باشد. هاسکینسون پیش‌بینی می‌کند که «دلارزدایی» با ادامه افزایش بدهی ملی آمریکا و فرار مردم به استانداردهای پولی متفاوت ادامه خواهد یافت.  "این فقط به چیزهایی بستگی دارد که دولت-ملت‌ها احساس می کنند به آن‌ها نیاز دارند." با این حال، او انتظار ندارد که دولت-ملت‌ها ارزش دلار آمریکا را در یک شب کاهش دهند: "جایی که ناگهان از دلار خارج می شویم، مانند خاموش کردن کلید چراغ نخواهد بود و بیشتر شبیه یک گلایدر خواهد بود."

نویسنده: پشتیبانی
جمعه 13 اسفند 1400 ساعت 15:55
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین