خبر

پیتر شیف سقوط سریع بیت‌کوین را پیش بینی می‌کند

پیتر شیف سقوط سریع بیت‌کوین را پیش بینی می‌کند

پیتر شیف الگوی تکنیکال نزولی‌ای را به اشتراک می‌گذارد که سقوط سریع و شدید بیت‌کوین را پیش بینی می‌کند.

یکی از معروف ترین منتقدان بیت کوین، پیتر شیف، بار دیگر سقوط طلای دیجیتال را پیش بینی کرد. اما این بار دلیل آن در شرایط تکنیکال ارز دیجیتال نهفته است. طبق نموداری که شیف به اشتراک گذاشته است، بیت کوین یک الگوی نزولی قوی به نام «دوسقف» تشکیل داده است.

همانطور که مطابق نظر  رئیس SchiffGold است، افت احتمالی بیت کوین به زیر 30000 دلار تقریباً بلافاصله ارز دیجیتال را به 10000 دلار می رساند زیرا هیچ چیز در نمودار بلندمدت از سقوط بیت کوین به منطقه پشتیبانی فوق محافظت نمی‌کند.

 تصور کنید وقتی بیت کوین به زیر 30 هزار دلار برسد، نمودار چقدر بد به نظر می رسد. کاهش به 10 هزار دلار مانند یک قفل به نظر می رسد، اما دلیلی وجود ندارد که باور کنیم این سطح به عنوان یک طبقه دائمی باقی می‌ماند. اگر این دو رویه کامل شود، کف واقعی صفر است! pic.twitter.com/dBfJTgb0xe

— پیتر شیف (@PeterSchiff) 13 فوریه 2022

اما در حالی که این اقتصاددان سقوط به پایین‌ترین حد را پیش‌بینی می‌کند، همچنان معتقد است که بیت کوین راه طولانی تا سقوط دارد و حتی ممکن است به پایین‌ترین حد مطلق برسد و تمام ارزش خود را که در طول سالیان به دست آورده است از دست بدهد.

تجزیه و تحلیل شیف بر اساس الگوی تکنیکال شناخته شده به نام "Double Top" است که غالباً بالای یک رالی صعودی شکل می‌گیرد و زمانی که قیمت به زیر "خط گردن" که در حال حاضر تقریباً 30000 دلار است، برسد، این الگو پایان یافته در نظر گرفته می‌شود. 

طبق نمودار هفتگی بیت کوین، الگوی دو سقف آنقدر که باید دقیق نیست. علاوه بر دقت پایین، به نظر نمی‌رسد که این شکل تحلیل تمام شده به نظر برسد زیرا بیت کوین با موفقیت از 35000 دلار جهش کرده و اخیراً به 45000 دلار رسیده است. علیرغم تغییر و سقوط به 42000 دلار، الگوی دو سقف، در نمودار هفتگی بیت‌کوین می‌تواند از قبل ناقص تلقی شود. پیش از این، پیتر برانت متوجه شده بود که ارز دیجیتال در حال شکل گیری الگوی سر و شانه دیگری است.

نویسنده: ادمین
جمعه 13 اسفند 1400 ساعت 15:55
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین