خبر

بانک مرکزی بحرین آزمایش انتقال فرامرزی را با استفاده از بلاک چین JPMorgan انجام می‌دهد

بانک مرکزی بحرین آزمایش انتقال فرامرزی را با استفاده از بلاک چین JPMorgan انجام می‌دهد

بانک مرکزی بحرین (CBB) که با بانک ABC همکاری می کند، اعلام کرد که انتقال وجوه خارجی را با استفاده از JPM Coin JPMorgan با موفقیت آزمایش کرده است.

بانک مرکزی بحرین اخیراً اعلام کرد که اولین انتقال وجه برون مرزی خود را با استفاده از بلاک چین JPMorgan به صورت آزمایشی انجام داده است. این انتقال که با مشارکت بانک ABC انجام شد، آخرین گامی است که بانک مرکزی بحرین برای راه اندازی ارز دیجیتال خود برمی‌دارد. رشید محمد المراج، رئیس بانک مرکزی بحرین، به نقل از آنلاک مدیا، از آزمایش های جاری بانک مرکزی تمجید کرده است. او گفت: "ما در بانک مرکزی بحرین بسیار خرسندیم که موفقیت این آزمایش را اعلام کنیم که با چشم انداز و استراتژی ما برای توسعه مستمر و غنی سازی قابلیت‌های گسترش یافته برای سهامداران در بخش خدمات مالی در پادشاهی بحرین با استفاده از فناوری های پیشرفته و پیشرو در حال ظهور، هماهنگ است."

المراج افزود که از طریق همکاری با شرکای موسسه، بانک مرکزی بحرین تلاش خواهد کرد "به ناکارآمدی‌ها و مشکلاتی که امروزه در عرصه سنتی پرداخت‌های فرامرزی وجود دارد رسیدگی کند و آن‌ها را از بین ببرد."

درست مانند برخی از همتایان خود در منطقه، بانک مرکزی بحرین نیز در حال آماده شدن برای عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) است که به گفته المراج به «راه حل های تسویه حساب ایمن و کارآمد» منجر خواهد شد. با این حال، بانک مرکزی در بیانیه خود اعلام نمی‌کند که آیا قصد دارد آزمایش های بیشتری را انجام دهد یا اینکه انتظار دارد در نهایت CBDC را چه زمانی راه اندازی و آماده به کار شود

در سطح جهانی، تنها بانک‌های مرکزی چین و نیجریه تاکنون CBDC خود را راه‌اندازی کرده‌اند، در حالی که بقیه بانک‌های مرکزی هنوز در مراحل مختلفی از توسعه ارزهای دیجیتال خود هستند..

نویسنده: پشتیبانی
جمعه 13 اسفند 1400 ساعت 15:55
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین